Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Ζημίες 300 εκ ευρώ στην ακτοπλοΐα το 2020 λόγω κορωνοιού - Στροφή στον εσωτερικό τουρισμό

Ζημίες 300 εκ ευρώ στην ακτοπλοΐα το 2020 λόγω κορωνοιού - Στροφή στον εσωτερικό τουρισμό

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ζημίες 300 εκ ευρώ στην ακτοπλοΐα το 2020 λόγω κορωνοιού - Στροφή στον εσωτερικό τουρισμό

H ελληνική ακτοπλοϊα, έχει χειμώνα μπροστά της λόγω της πανδημίας κορωνοϊού

Απώλειες εσόδων ύψους 300 εκατ. ευρώ αναμένεται να καταγράψει φέτος η ελληνική ακτοπλοϊα, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της αναμενόμενης μείωσης του τουριστικού ρεύματος στην χώρα μας.

«Τα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το 2020 αναμένεται να είναι μειωμένα κατά 45%.

Αυτό σημαίνει ότι ο κλάδος που παράγει κάθε χρόνο καθαρούς ναύλου, απαλλαγμένους από φόρους ύψους 650 εκατ ευρώ, φέτος θα παρουσιάσει έσοδα μόλις 350 εκατ. ευρώ», επισημαίνει ο Μιχάλης Σακέλλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), μιλώντας στην τηλεοπτική εκπομπή Market Watch που αποτελεί συνεργασία του bankingnews.gr με το Action 24.

O κ. Σακέλλης κάνει λόγο για ένα «χειμώνα που έχει μπροστά της η ελληνική ακτοπλοϊα, λόγω της πανδημίας», ενώ εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για την φετινή σεζόν.

Σύμφωνα με τον ίδιο «μέχρι τώρα στην χώρα μας, από το Μαϊο και μετά, το 80% της επιβατικής κίνησης μας προέρχεται κυρίως από τον τουρισμό.

Ξέρουμε όμως ότι ο Μαϊος θα είναι όπως ο Απρίλιος, όπου η μείωση της επιβατικής κίνησης αγγίζει το 95%.

Τον Ιούνιο ενδεχομένως υπάρχει μία μικρή εσωτερική επιβατική κίνηση αν αρθούν τα μέτρα περιορισμού της κίνησης.

Αλλά και ο Ιούνιος θα είναι κακός μήνας.

Καλύτεροι μήνες ενδεχομένως να είναι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος.

Θα είμαστε ευχαριστημένοι αν αυτούς τους δύο μήνες η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι 50%», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με  τις προβλέψεις του υπουργείου Ναυτιλίας η μείωση της δραστηριότητας του κλάδου θα συνεχισθεί και στην διάρκεια της θερινής περιόδου και θα κινείται στα επίπεδα του 50% στους επιβάτες και στο 40% σε μεταφορικό έργο.

Για τον κ. Σακέλλη η ακτοπλοϊα έχει εναποθέσει τις ελπίδες της στον εσωτερικό τουρισμό.

«Ο εσωτερικός τουρισμός είναι κάτι που ποτέ δεν μετρήσαμε και ποτέ δεν αποτυπώσαμε.

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να το κάνουμε.

Ενδεχομένως ο εσωτερικός τουρισμός να μειώσει τις μεγάλες απώλειες του κλάδου», αναφέρει χαρακτηριστικά.


Δεν επαρκούν τα μέτρα στήριξη του κλάδου

«Η κυβέρνηση έχει κάνει κάποιες κινήσει για την στήριξη του κλάδου, ωστόσο τα μέτρα που έχουν ληφθεί δεν είναι επαρκή».

Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, μέχρι τώρα έχει εξασφαλιστεί ένα κονδύλι 15 εκατ. για την στήριξη των ακτοπλοϊκών.

Αυτό, μεταφράζεται σε ένα ποσό της τάξης των 7 με 7,5 εκατ ευρώ σε μηνίαια βάση, την στιγμή που τα έξοδα είναι διπλάσσια.

Να σημειωθεί ότι από το σύνολο του ακτοπλοϊκού στόλου, μόνο το 35% πλέει στις ελληνικές θάλασσες, ήδη κάποιες από τις εταιρείες έχουν κάνει αναστολή συμβάσεων στους εργαζόμενους ενώ έχουν κλείσει τα γραφεία από την 1η Απριλίου ως τις 15 Μαΐου σε πρώτη φάση.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπρόσωποι της ακτοπλοϊας ζητούν τα δρομολόγια που γίνονται αυτή την περίοδο (έχουν καθοριστεί με απόφαση του Υπουργείου) να αποζημιωθούν ως άγονες γραμμές.

«Το Υπουργείο έχει καθορίσει ποια είναι τα δρομολόγια που πρέπει να γίνονται και εμείς ζητάμε να αποζημιωθούμε για αυτά, αναφέρει ο κ. Σακέλλης.

Πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων XRTC έχει προσδιορίσει σε 30 εκατ. ευρώ το μήνα την στήριξη της ελληνικής ακτοπλοϊας, για όσους μήνες κι αν διαρκέσει η κρίση.

Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη οι εταιρείες είναι σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση καθώς τα έσοδα μειώνονται κατακόρυφα (έως και 90%) ενώ τα κόστη λειτουργίας διατηρούνται σε υψηλό βαθμό λόγω της ανάγκης ενεργού παροπλισμού των πλοίων και της διατήρησης του προσωπικού των εταιρειών.

Αυτή η κατάσταση εξηγεί και την αναγκαιότητα οικονομικής στήριξης όπως αυτή έχει αποτυπωθεί τόσο στις απαντήσεις των εταιρειών αλλά και τους διεθνείς οργανισμούς.

Για να μπορέσει επομένως ο κλάδος να ανταπεξέλθει θα χρειαστεί άμεσες ενέσεις ρευστότητας οι οποίες θα καλύπτουν τις άμεσες ανάγκες και θα στηρίζουν τη λειτουργία του 30% έως και 35% (ή περίπου 30 με 35 πλοία) ενεργού στόλου που αποτελεί και το “στόλο ασφαλείας” ο οποίος εξυπηρετεί τις στοιχειώδεις ανάγκες της νησιωτικής χώρας.

 

Της Ελένης Μπότα

Πηγή: www.bankingnews.gr


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text