Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Στον αέρα οι εποχικές επιχειρήσεις, τι γίνεται με τα μισθώματα

Στον αέρα οι εποχικές επιχειρήσεις, τι γίνεται με τα μισθώματα

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Στον αέρα οι εποχικές επιχειρήσεις, τι γίνεται με τα μισθώματα

Της Βίκυ Κουρλιμπίνη

Μπροστά σε τεράστιο αδιέξοδο βρίσκονται οι κλειστές και πληττόμενες από την επιδημία του Covid-19 εποχικές επιχειρήσεις: ο τζίρος είναι στο μηδέν, οι υποχρεώσεις όμως τρέχουν, συμπεριλαμβανομένων και των μισθωμάτων.

Για τις εποχικές επιχειρήσεις, που ως επί το πλείστον εδράζονται σε τουριστικούς προορισμούς και λειτουργούν κατά τη διάρκεια της σεζόν, δηλαδή από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο, όπως ξενοδοχειακές μονάδες, εστιατόρια, καφέ, μπαρ, καταστήματα με σουβενίρ κτλ, η κατάσταση είναι πλέον οριακή, αφού ακόμη κι όταν δοθεί το πράσινο φως για το άνοιγμά τους, είναι αμφίβολο πόσες από αυτές θα καταφέρουν τελικά να ανεβάσουν ρολά.

Ως γνωστόν, για τις επιχειρήσεις που διακόπτουν υποχρεωτικά τη δραστηριότητά τους λόγω της διάδοσης του κορονοϊού, έχει προβλεφθεί πως θα καταβάλλουν το 60% του μισθώματος του επαγγελματικού ακινήτου, σε περίπτωση που το νοικιάζουν, για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο. Η έκπτωση 40% επί του ενοικίου της επιχείρησης, όπως και της πρώτης κατοικίας και της φοιτητικής κατοικίας τέκνων των εργαζομένων της, συνεχίζει να υφίσταται και τον μήνα Μάιο, για το σύνολο των μέχρι σήμερα πληττόμενων επιχειρήσεων. Για τις επιχειρήσεις που θα ανοίξουν τον Μάιο, το συγκεκριμένο μέτρο δεν θα επαναληφθεί για τους επόμενους μήνες.

Όπως σημειώνουν εντούτοις στο Capital.gr επιχειρηματίες που λειτουργούν τις επιχειρήσεις τους κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής και τουριστικής περιόδου, το καθεστώς της έκπτωσης που αφορά στα μισθώματα έχει επιφέρει σημαντικά προβλήματα. Υπογραμμίζουν πως δεν μπορεί να υπάρχει το ίδιο πλαίσιο και για τις εποχιακές επιχειρήσεις και για τις συνεχούς λειτουργίας, μερικές κατηγορίες των οποίων έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν ήδη μετά την άρση των περιορισμών στην κίνηση.

Μη βιώσιμη λύση

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι εποχικές επιχειρήσεις καταβάλλουν ενοίκιο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, όμως ο τζίρος τους προέρχεται από τη λειτουργία τους κατά τους 5-6 μήνες της σεζόν. Όπως λένε, η απόφαση για την έκπτωση του 40% στην καταβολή των ενοικίων δεν μπορεί να αποτελεί βιώσιμη λύση για τους μήνες που οι εποχιακές επιχειρήσεις είναι κλειστές και θα έπρεπε να υπάρξει μια σχετική πρόβλεψη από τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να δοθεί "ανάσα" στους επιχειρηματίες. Μια λύση θα ήταν η καταβολή ενός ποσοστού επί του τζίρου μαζί με ένα ελάχιστα εγγυημένο ποσό.

Σημειώνεται πως το μεγαλύτερο μέρος των μισθωμάτων καταβάλλονται μέσα στην σεζόν, καθώς τότε είναι ο υψηλότερος τζίρος. Οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους έχουν έρθει αντιμέτωπες με το δίλημμα ή να λειτουργούν με απώλειες επί του τζίρου- που εκτιμάται πως μπορεί να φτάσουν έως και το 70%-, ή να μην λειτουργήσουν καθόλου. Παράλληλα πρέπει να ρυθμιστούν και μια σειρά από άλλα κρίσιμης σημασίας θέματα, όπως η εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων, πως θα βρεθούν κεφάλαια κίνησης κ.ά.

Ο χρόνος πιέζει, καθώς ακόμη δεν είναι γνωστές και οι προϋποθέσεις που θα λειτουργήσουν πολλές επιχειρήσεις. Για τα ξενοδοχεία ενδεικτικά αναμένεται η κατάρτιση υγειονομικών πρωτοκόλλων, τα οποία σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες αναμένεται να είναι κοινά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Θεωρείται πάντως δεδομένο πως σημαντικό μέρος των εποχικών επιχειρήσεων δεν θα καταφέρει φέτος να λειτουργήσει τελικά. Χωρίς πελάτες και τουριστική κίνηση, η λειτουργία καθίσταται ζημιογόνα . Εκτιμάται δε πως εάν δεν υπάρξει ένα νέο μεγάλο κύμα επιδημίας από το φθινόπωρο, οι τζίροι θα αρχίσουν να κινούνται και πάλι από το Μάιο του 2021.

Όσον αφορά το χώρο των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων δωματίων, φορείς του χώρου είναι προετοιμασμένοι για όλα τα σενάρια, ακόμη και αυτό του να λειτουργήσουν λιγότερες από τις μισές μονάδες σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, όταν η Ελλάδα υποδέχθηκε 35 εκατομμύρια επισκέπτες από το εξωτερικό και είχε 18,2 δισ. εισπράξεις από τον Τουρισμό. Ταυτόχρονα, δεν είναι λίγοι όσοι αναμένουν πωλητήρια στον τουριστικό χώρο, απόρροια της αδυναμίας των επιχειρήσεων να αντιμετωπίσουν την κρίση που έφερε η επιδημία.


Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text