ΟΛΘ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΟΛΘ

Αρκετά δύσκολο ήταν το δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου για το ΟΛΘ, καθώς η λειτουργία του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού που επηρεάστηκε σοβαρά από την πανδημία. Κατά το μήνα Μάρτιο, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου σημείωσε μείωση κατά 11% και 2,5% αντίστοιχα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Για τον μήνα Απρίλιο, η εταιρία πρόβλεψε μείωση στην διακίνηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και του συμβατικού λιμανιού κατά 12% και 24% αντίστοιχα συγκριτικά με το 2019.

Για το υπόλοιπο του έτους 2020, οι προβλέψεις είναι αβέβαιες. Ωστόσο, η Διοίκηση αναμένει ότι τόσο στον σταθμό εμπορευματοκιβώτιων όσο και στο συμβατικό φορτίο θα σημειωθεί οριακή βελτίωση τον Μάιο και τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο. Το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται να είναι το περισσότερο επιβαρυμένο για την τρέχουσα χρονιά και παρά τις προκλήσεις αναμένεται, με τα σημερινά δεδομένα, ότι και αυτό το τρίμηνο θα είναι κερδοφόρο, αν και σε χαμηλότερο επίπεδο από ό, τι αναμενόταν αρχικά.

Κατά το 2019, τα μεγέθη της εταιρίας εξελίχθηκαν αρκετά ικανοποιητικά. Οι πωλήσεις έφθασαν τα € 68,9 εκατ. - μέγεθος ρεκόρ για τα τελευταία πέντε χρόνια - και σημείωσαν αύξηση 17,8% σε σχέση πέρυσι. Μέσω του Λιμένα Θεσσαλονίκης εξυπηρετήθηκαν 8.263.104 τόνοι εμπορευμάτων έναντι 7.298.218 το 2018 (+13,2%), 448.765 εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) έναντι 424.500 το 2018 (+5,7%), 1.829 πλοία έναντι 1.929 το 2018 (-5,1%) και 6.273 επιβάτες έναντι 44.484 το 2018 (-85,9%). Με τα δεδομένα αυτά, αύξηση σε σχέση με το 2018 εμφάνισε η διακίνηση χύδην φορτίων κατά 19,09%, το γενικό φορτίο αύξηση κατά 22,65%, η κίνηση φορτίων RO-RO μείωση κατά 26,44% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) παρουσίασαν αύξηση κατά 5,72% σε TEU’s.

Η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε στα €16,4 εκατ. ευρώ έναντι €16,45 εκατ. το 2018 παρουσιάζοντας οριακή αύξηση κατά 0,3%. Όπως υποστηρίζει η διοίκηση, τα κέρδη επηρεάστηκαν από τη σταδιακή εφαρμογή της νέας οργανωτικής δομής που προετοιμάζει η εταιρία για την περαιτέρω ανάπτυξη (δείτε σελ 17 της έκθεσης) και της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16. Η εταιρία (η οποία διανέμει μέρισμα όλα τα έτη της παρουσίας στο Χρηματιστήριο -από το 2001) θα διανείμει μέρισμα ύψους 1,17 ευρώ ανά μετοχή.

Για το 2020 και με την έναρξη της πρώτης επενδυτικής περιόδου, ο ΟΛΘ ξεκίνησε υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν  την επέκταση της λιμενικης υποδομής του 6ου προβλήτα και επενδύσεις γενικής ανάπτυξης του λιμένα.

Χρηματιστηριακά, η τιμή της μετοχής έχει σημειώσει άνοδο από το χαμηλό του Μαρτίου (17/3 - € 18,5) κατά 15,6% (τιμές μέχρι 10/6/2020), όμως φαίνεται ότι θα καθυστερήσει ακόμα να φτάσει το υψηλό 52 εβδομάδων όπου ήταν στα € 31. H εμπορευσιμότητα είναι μέτρια και βρίσκεται σε ποσοστό 3,3% και ο μέσος όρος πράξεων το 2020 είναι περίπου 3.182 πράξεις. Σύμφωνα με τα χαρτοφυλάκια των αμοιβαίων κεφαλαίων στις 31/3/2020 η μετοχή κατέχεται από 20 αμοιβαία κεφάλαια, αυξημένος αριθμός κατά ένα από τα έτη 2019 και 2018.

Δείτε:  την ετήσια οικονομική έκθεση (εδώ - επιδιώξεις και στρατηγικές σελ. 8, αποτελέσματα σελ 9 - 10, γεγονότα χρήσης σελ 16 - 17), το δελτίο τύπου (εδώ),  τον πίνακα οικονομικών μεγεθών (εδώ) και τη σελίδα της εταιρίας στο eurocapital.gr (εδώ).


Επιστροφή στα περιεχόμενα
Δείτε τους συνδέσμους για παλαιότερα τεύχη (εδώ)
Δείτε την ύλη των παλαιότερων τευχών (εδώ)

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text