Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Παπουτσάνης: Το πιο… αθόρυβο turnaround story

Παπουτσάνης: Το πιο… αθόρυβο turnaround story

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Παπουτσάνης: Το πιο… αθόρυβο turnaround story

Η περίπτωση της σαπωνοποιίας Παπουτσάνης αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά turnaround stories του ελληνικού χρηματιστηρίου, καθώς:

Η εταιρεία που σχεδόν όλοι είχαν ξεγραμμένη πριν από δέκα χρόνια, σήμερα έχει περάσει στην κερδοφορία, επιτυγχάνοντας μάλιστα ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης από έτος σε έτος. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα, όπου από τις ζημίες των 4,7 εκατ. ευρώ του 2009 και του 2010, φτάσαμε στα καθαρά κέρδη του 1,35 εκατ. το 2019, με την εισηγμένη να αυξάνει τον κύκλο εργασιών της κατά 45% μέσα στο πρώτο φετινό εξάμηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Η μετοχή που πριν από τρία χρόνια οι χρηματιστηριακοί αναλυτές… αγνοούσαν ότι διαπραγματεύεται στο ΧΑ, έχει πλέον εξελιχθεί σε μια ιδιαίτερα αποδοτική επιλογή, με άνοδο στο ταμπλό (από 0,46 ευρώ τον Αύγουστο του 2015 στο 1,82 ευρώ σήμερα), με συνεχείς χρηματικές διανομές (επιστροφή κεφαλαίου 0,01 ευρώ το 2018, 0,02 ευρώ το 2019 και 0,05 ευρώ φέτος, μετά και το επιπλέον 0,02 ευρώ που αποφάσισε να μοιράσει χθες) και με πολύ καλά στοιχεία συμπεριφοράς προς το επενδυτικό κοινό (π.χ. ήταν η πρώτη χρονικά εταιρεία μεταξύ των εισηγμένων που ανακοίνωσε τα τριμηνιαία αποτελέσματά της, ενώ μόλις στις 7/7 ενημέρωσε για την πορεία του εξαμήνου και για τις περαιτέρω προοπτικές της χρονιάς).

Επίσης, λόγω μιας σειράς ποιοτικών χαρακτηριστικών (γνωστό brand name, παρουσία στις μεγάλες αλυσίδες λιανικής, σημαντικό ύψος εξαγωγών, συνεργασίες με πολυεθνικούς οίκους) δεν είναι λίγοι εκείνοι που εντάσσουν τη μετοχή της Παπουτσάνης σε αυτές που θα μπορούσαν να πλασαριστούν με επιτυχία σε μεγάλα εγχώρια και διεθνή χαρτοφυλάκια, σε μια περίοδο άλλωστε όπου το ΧΑ χαρακτηρίζεται από στενότητα επενδυτικών επιλογών.

Ωστόσο, το turnaround story της Παπουτσάνης ήταν όχι μόνο ισχυρό αλλά και «αθόρυβο». Λίγοι είχαν ασχοληθεί με το τι συνέβαινε στην εταιρεία κατά τα πρώτα χρόνια αλλαγής ιδιοκτησιακού καθεστώτος και με τη γενικότερη πορεία του όλου εγχειρήματος. Και αυτό γιατί σε αντίθεση με πολλές άλλες περιπτώσεις, όπου ένας γνωστός επιχειρηματικός όμιλος ή κάποιο μεγάλο fund αναλαμβάνει τη διάσωση μιας έντονα προβληματικής εταιρείας -όπως ήταν η εισηγμένη το 2010-, στην περίπτωση της Παπουτσάνης συνέβη το εντελώς αντίθετο:

Ο μεγάλος επιχειρηματικός όμιλος ήταν αυτός που αποχώρησε και τη «δύσκολη δουλειά» ανέλαβαν να υλοποιήσουν ο επιχειρηματίας του κλάδου Γιώργος Γκάτζαρος σε συνεργασία με τον «οικονομολόγο» κ. Μενέλαο Τασόπουλο, άτομα που δεν συγκαταλέγονταν στα «μεγάλα ονόματα» του εγχώριου επιχειρείν, αλλά ούτε ήταν ευρέως γνωστά στην επενδυτική κοινότητα.

Μια πολύ σημαντική επιτυχία για την εισηγμένη εταιρεία ήταν η δραστική μείωση του κατά μονάδα κόστους παραγωγής. Ήταν στις 4 Σεπτεμβρίου του 2017 όταν ο διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης Μενέλαος Τασόπουλος μιλώντας στο Euro2day.gr αναφερόταν στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων που είχε σημειωθεί μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, αλλά και την πολύ καλή δουλειά που είχε γίνει στον έλεγχο του κόστους:

«Η μείωση του κόστους ανά μονάδα παραγωγής κυμάνθηκε μεταξύ του 40% και του 70%, ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας» είχε αναφέρει, αποδίδοντας την εξέλιξη αυτή σε δύο κυρίως παράγοντες:

Πρώτον, στις οικονομίες μεγέθους που προκάλεσε η αύξηση του όγκου των πωλήσεων (η παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου είναι πολύ υψηλή).

Και δεύτερον, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων-επενδύσεων που έγιναν στη μονάδα, προκειμένου να ενισχυθεί η ευελιξία της και να περιοριστεί το κόστος παραγωγής.

Πέρα όμως από τη δραστική μείωση του κόστους και την έμφαση που δόθηκε στην ανταγωνιστικότητα του εργοστασίου της Αυλίδας, σε «φλέβα χρυσού» εξελίχθηκε και η παραγωγή σαπωνόμαζας μέσω αυτοματοποιημένης μονάδας σαπωνοποίησης και κατοχής εξειδικευμένης τεχνογνωσίας. Ως αποτέλεσμα, η Παπουτσάνης είναι κατά τα τελευταία χρόνια σε θέση να αναπτύσσει και να παράγει ειδικές σαπωνόμαζες που καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες πελατών οι οποίοι εστιάζουν στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους.

Παράλληλα, η εισηγμένη κατά τα τελευταία χρόνια εκμεταλλεύθηκε την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα (σαπούνια για ξενοδοχεία), μπήκε σε νέες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. περιποίηση μαλλιών) εκμεταλλευόμενη το ισχυρό brand name της, δούλεψε συστηματικά στο μέτωπο του marketing, ενώ φέτος έλαβε οριστική άδεια παραγωγής βιοκτόνων και απολυμαντικών, που θα της δώσει τη δυνατότητα να αυξήσει την γκάμα των σχετικών προϊόντων και μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες, να προχωρήσει και σε εξαγωγές αυτών.

Στέφανος Kοτζαμάνης

Πηγή: www.euroday.gr

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text