Βγαίνει ξανά στον αέρα ο διαγωνισμός σκούπα για τον οδικό άξονα Άκτιο - Αμβρακία
Στον αέρα βγαίνει ξανά ο διαγωνισμός, ο οποίος έχει περάσει από 40 κύματα, για την εργολαβία σκούπα του οδικού άξονα Ακτιο - Αμβρακία, καθώς με απόφαση του το Υπουργείο Υποδομών ζητά από τους κατασκευαστικούς Ομίλους που συμμετέχουν στο διαγωνισμό να ανανεώσουν την ισχύ των προσφορών τους για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι για το έργο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσέφυγε στο ΣτΕ, θεωρώντας ότι η απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) δεν δικαιώνει την GD Infrastrutture (τον ιταλικό Όμιλο που συνεργάζεται με το Πρόεδρο Εμφιετζόγλου της Μηχανικής). Η Ιταλική GD Infrastrutture που ήταν ο δεύτερος μειοδότης του έργου, μετά την ακύρωση της υπογραφή σύμβασης με τον πρώτο μειοδότη, που ήταν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης του Υπουργείου να ακυρώσει το διαγωνισμό.
Έτσι μετά το δρόμο που έδειξε πρόσφατα, το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Υπουργείο Υποδομών καλεί πλέον τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, ήτοι τις εταιρείες Μυτιληναίος, GD Infrastrutture, Intrakat και ΑΒΑΞ, να γνωστοποιήσουν μέχρι τις 24 Ιουλίου να γνωστοποιήσουν την ανανέωση της ισχύος της προσφοράς τους και αντιστοίχως των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής τους στο διαγωνισμό, προκειμένου αυτός θα συνεχιστεί.
Να σημειωθεί ότι Ο Υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλής πρόσφατα στη βουλή τόνισε ότι πρέπει να καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Εάν χαθεί και αυτό το ορόσημο και δεν τελειώσει μέχρι το 2025 κινδυνεύουμε με δημοσιονομική διόρθωση, δηλαδή με επιστροφή των χρημάτων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία, μήκους 48,5 χιλιομέτρων, παραμένει ημιτελής από το 2010 και όπως ανέφερε πρόσφατα το Υπουργείο, φέρει όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της παθογένειας με τα οποία κληροδότησαν τα δημόσια έργα της χώρας οι πολιτικές δυνάμεις που διαχειρίστηκαν την τύχη τους: πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν. Μάλιστα το εν λόγω έργο εντάχθηκε στον μακρύ κατάλογο με τα τελματωμένα και ανολοκλήρωτα έργα που άφησαν κληρονομιά οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Ο προϋπολογισμός της δημοπρατούμενης εργολαβίας ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία αποτελεί στην ουσία τον πρώτο κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού.
Εκτιμάται δε, ότι θα συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των περιοχών εκατέρωθεν του Αμβρακικού, ο οποίος επί χρόνια αποτελούσε μία φυσική τομή στη δυτική πλευρά της χώρας και επέτεινε τα χρόνια προβλήματα απομόνωσης της περιοχής.
Ελένη Μπότα
bankingnews.gr
- Απόβλητα: ΤΕΡΝΑ vs ΗΛΕΚΤΩΡ – Μεσόγειος για τη μονάδα 242 εκατ. ευρώ στην Κ. Μακεδονία
- Mytilineos: Με «σφραγίδα» ΥΠΑΝ η ταχεία αδειοδότηση στρατηγικής επένδυσης σε φωτοβολταϊκά
- ΟΛΘ: Αύξηση όλων των επιδόσεων το 2023 - Προτεινόμενο μέρισμα €1,3/μετοχή
- Revoil: Στα 2,1 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2023 - Στα 844,44 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις
- Lamda Development: Ιστορικό ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας – Πότε ολοκληρώνονται τα έργα στο Ελληνικό
- Παπουτσάνης: Κλείνει νέες παραγγελίες και επεκτείνεται στην Αφρική
- Jumbo: Αλμα κερδοφορίας 21,88% το 2023 – Στα 303 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
- Η αγορά χρειάζεται ακόμη μία ανοδική συνεδρίαση για να ισορροπήσει η ψυχολογία της
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η αγορά χρειάζεται ακόμη μία ανοδική συνεδρίαση για να ισορροπήσει η ψυχολογία της
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο