Αρχική | ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ | Διαβάσαμε | Διαβάσαμε - Τρίτη 4 Αυγούστου 2020

Διαβάσαμε - Τρίτη 4 Αυγούστου 2020

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Διαβάσαμε - Τρίτη 4 Αυγούστου 2020

Η πανδημία ανέκοψε απότομα την ανοδική πορεία του δείκτη εμπιστοσύνης των ΜμΕ.Ο Δείκτης Εμπιστοσύνης των ΜμΕ υποχώρησε το πρώτο εξάμηνο του 2020 κατά 34 μονάδες και επανήλθε σε αρνητικό έδαφος (-8 μονάδες), με την τρέχουσα επίδοση να προσεγγίζει τα επίπεδα των προηγούμενων κρίσεων (εκκίνηση ύφεσης το 2009 και επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων το 2015). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η πτώση ήταν εξίσου έντονη τόσο για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις (με κύκλο εργασιών κάτω από € 0,5 εκ.) όσο και για τις μεσαίες επιχειρήσεις (με κύκλο εργασιών μεταξύ € 2,5 εκ. και € 10 εκ.).Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομική καθημερινότητα και η συνακόλουθη αβεβαιότητα περιορίζουν σημαντικά τις προσδοκίες των ΜμΕ για το μέλλον. Έτσι ο δείκτης μελλοντικής ζήτησης παρουσίασε απότομη υποχώρηση της τάξης των 87 μονάδων – σημειώνοντας την μεγαλύτερη πτώση της 10ετίας – ενώ σημαντική είναι η εξασθένιση των αναπτυξιακών στόχων των ΜμΕ (από το 71% σε 37% του τομέα). Δείτε αναλυτικά την Έρευνα Συγκυρίας της Εθνικής Τράπεζας εδώ.

Η μελέτη που συνέταξε η Επιτροπή με Πρόεδρο τον Νομπελίστα οικονομολόγο Χριστόφορο Πισσαρίδη, δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και περιλαμβάνει 14 προτάσεις αναπτυξιακής πολιτικής. Όπως τονίζεται οι αποφάσεις για το Αναπτυξιακό Σχέδιο θα ληφθούν από την κυβέρνηση κατόπιν του ευρύτερου διαλόγου που θα διεξαχθεί στη χώρα. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, βασικός στόχος της οικονομικής πολιτικής είναι η συστηματική αύξηση των εισοδημάτων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με δράσεις οικονομικής πολιτικής που συστηματικά θα ενισχύουν την παραγωγικότητα, την εργασία και τις επενδύσεις. εδώ Δείτε αναλυτικά την έκθεση εδώ.

Τη χειρότερη επίδοσή του κατέγραψε ο Δείκτης Εξαγωγικών Προσδοκιών που καταρτίζει από το 2016 ο ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων σε συνεργασία με την εταιρία DHL, μέλος του ΣΕΒΕ. Ο δείκτης κατέγραψε τις εκτιμήσεις των Ελλήνων εξαγωγέων αναφορικά με τις εγχώριες και διεθνείς οικονομικές συνθήκες, καθώς και τις εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις τους για το 1ο εξάμηνο 2020.Πιο συγκεκριμένα, ο Δείκτης TCI SEVE-DHL για το 1ο εξάμηνο του 2020 ανήλθε σε 86,8 μονάδες, έναντι 141,5 μονάδων του 2ου εξαμήνου 2019, με τη μείωση να διαμορφώνεται σε 54,7 μονάδες.Οι εξαγωγές αποτέλεσαν το μοναδικό τομέα στον οποίο καταγράφηκαν θετικές εκτιμήσεις, καθώς το 47% δήλωσε ότι αναμένει αύξηση εξαγωγών στο α’ εξάμηνο 2020 και το 33% σταθερότητα.Αντίστοιχα, ένας στους πέντε δήλωσε ότι οι εξαγωγές θα καταγράψουν μείωση στο εξεταζόμενο διάστημα. (εδώ) Δείτε την έκθεση εδώ.

Για τον Όμιλο Μοτοδυναμική, τα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2020 παρουσιάζουν δύο εικόνες. Από την μία, οι δραστηριότητες της Yamaha και Porsche να παρουσιάζουν οριακή αύξηση πωλήσεων φθάνοντας στα 30,1 εκ. ευρώ με σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα έως και 41% σε  κέρδη προ φόρων. Από την άλλη, η δραστηριότητα της Sixt να πλήττεται σοβαρά, όπως αναμενόταν, από την πανδημία με  αποτέλεσμα την υποχώρηση των πωλήσεων κατά 60% και διεύρυνση των ζημιών.   Συνολικά, ο Όμιλος το α’ εξάμηνο του 2019 παρουσίασε κύκλο εργασιών 33,8 εκ. ευρώ, μειωμένο κατά  13,7% και κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Ebitda) 1,4 εκ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,2%.   Η διαχρονική εστίαση στην βελτιστοποίηση των ταμειακών ροών είχε ως αποτέλεσμα την μείωση του  καθαρού δανεισμού του Ομίλου, ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες, στα επίπεδα των 24,6 εκ. ευρώ. (εδω)

Η χρονιά του 2020 για τον Όμιλο Jumbo, ξεκίνησε πολλά υποσχόμενη, με τις πωλήσεις του Ιανουαρίου να αυξάνονται κατά περίπου 13% και του Φεβρουαρίου κατά 23%, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019.Ως αποτέλεσμα των αναγκαίων κυβερνητικών αποφάσεων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, παρά την εκρηκτική αύξηση της ζήτησης προϊόντων από το ηλεκτρονικό κατάστημα, e-JUMBO, οι πωλήσεις του Μαρτίου, για τον Όμιλο, κατέγραψαν μείωση κατά 51% περίπου.Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν χάθηκε οριστικά και η Πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση 86%, σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.Ο Μάιος έφερε την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. Με τα περισσότερα καταστήματα να λειτουργούν σε Ελλάδα και τα τρία από τα πέντε στην Κύπρο, σε συνδυασμό με την βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, οι πωλήσεις του Ομίλου ωθούνται σε διψήφια ανάπτυξη (13,6%) για τον μήνα αυτό.Ο Ιούνιος παρέμεινε σε θετική τροχιά σημειώνοντας αύξηση 5,8% με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του Ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2020 ανήλθαν σε 278,8 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 17% περίπου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.Για τρίτο συνεχόμενο μήνα καταγράφεται τον Ιούλιο θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον Όμιλο κατά 8% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.Κατά συνέπεια οι πωλήσεις του Ομίλου για τους πρώτους επτά μήνες του 2020 καταγράφονται μειωμένες κατά 12,5% περίπου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. (εδώ)

Η εταιρία ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ στις 27/7/2020 συμμετείχε στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό της ΡΑΕ. Σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα του διαγωνισμού η εταιρία απέκτησε μία άδεια 10 MW. Το έργο θα υλοποιηθεί και θα ηλεκτροδοτηθεί το 2021 και αποτελεί το μεγαλύτερο έργο της εταιρίας έως σήμερα. Με το συγκεκριμένο έργο το δυναμικό του Ομίλου σε Φ/Β θα  ανέρχεται σε 20 ΜW ενώ ήδη υπάρχει μία άλλη άδεια παραγωγής για ένα έργο της θυγατρικής ΕΞΑΛΚΟ 10 MW που θα συμμετάσχει στην επόμενη ηλεκτρονική δημοπρασία.Επίσης ο Ομιλος ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ θα καταθέσει εντός του 2020 και νέες αιτήσεις σε Φ/Β ύψους 20 ΜW. (εδώ)

«Η Τουρκία αποτελεί εξαίρεση μεταξύ των αναδυομένων αγορών, αλλά για τους λάθος λόγους», δηλώνει στους «FT» ο Ρόμπιν Μπρουκς, επικεφαλής οικονομολόγος του Διεθνούς Χρηματοοικονομικού Ινστιτούτου(IIF): Εμφανίζει τεράστιο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών, δαπανά δισεκατομμύρια στις προσπάθειες να διατηρήσει σταθερό το εθνικό της νόμισμα και στηρίζει την οικονομία με φθηνή πίστωση, ακολουθώντας την ίδια τακτική που είχε πυροδοτήσει τη συναλλαγματική κρίση προ διετίας, τότε που η λίρα είχε υποχωρήσει σε ιστορικό ναδίρ, χάνοντας σχεδόν το 30% της αξίας της έναντι του δολαρίου. Η υποτίμηση της λίρας εκτόξευσε στα ύψη τον πληθωρισμό, οδηγώντας σε ύφεση. Σύμφωνα με τον κ. Μπρουκς, η Τουρκία αντιμετωπίζει τον κίνδυνο μιας «άτακτης» υποτίμησης, που θα περιπλέξει τις προσπάθειες της χώρας να ανακάμψει από τον κορωνοϊό.Το χτύπημα που έχει δεχθεί φέτος ο τουρισμός αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τουρκία. Τα τουριστικά έσοδα αποτελούν βασική πηγή ξένου συναλλάγματος για μια χώρα που χρειάζεται ξένη χρηματοδότηση για να ισοσκελίσει το εμπορικό της έλλειμμα. Πέρυσι επισκέφθηκαν Τουρκία περίπου 45 εκατ. επισκέπτες, αποφέροντας έσοδα 34,5 δισ. δολαρίων. Φέτος όμως, οι αφίξεις είναι μειωμένες 75% στο πρώτο εξάμηνο, ενώ μόνο τον Ιούνιο έκαναν βουτιά 96%. (εδώ)

Η επιτυχία της Κίνας στον έλεγχο της πανδημίας COVID-19 σημαίνει ότι η οικονομία ανακάμπτει σταθερά.Στο πλαίσιο αυτό, η αγορά ομολόγων τον Ιούλιο συνέχισε να καταγράφει διψήφια ανάπτυξη, τόσο στον όγκο των συναλλαγών, όσο και στο τζίρο της, όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία για την κίνησή της. Ο εμπορικός όγκος των συναλλαγών καταγράφηκε στις 567,65 εκατομμύρια θέσεις, με τζίρο 45,42 τρισεκατομμύρια γουάν (περίπου 6,49 τρισεκατομμύρια δολάρια) με ετήσια αύξηση 36,77% και 55,7% αντίστοιχα. Οι μεγαλύτερες εταιρίες του διαδικτύου στην Κίνα είχαν έσοδα 590,7 δισεκατομμύρια γουάν την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου, με ετήσια αύξηση 14,1%. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 12,6 ποσοστιαίες μονάδες από την αύξηση που είχε καταγραφεί στο πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Πληροφορικής.(εδώ)

Λουκέτο ετοιμάζεται να βάλει φέτος ένας από τους μεγαλύτερους περιφερειακούς αερομεταφορείς των ΗΠΑ, η ExpressJet Airlines, που επλήγη από την ύφεση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού. Η ExpressJet είναι η τέταρτη περιφερειακή αεροπορική που καταρρέει από τη στιγμή που η πανδημία σάρωσε τις αεροπορικές μεταφορές.Η United αποφάσισε τώρα να τερματίσει τις πτήσεις της με την ExpressJet στο πλαίσιο των γενικότερων περικοπών λόγω πανδημίας. Κάποια εποχή η αεροπορική που προηγουμένως ονομαζόταν Continental Express, ήταν μεταξύ των κορυφαίων 10 παγκοσμίως από άποψη αριθμού αεροσκαφών, καθώς διέθετε πάνω από 400. Λειτουργούσε επίσης ως ανεξάρτητη εταιρεία και ως αερομεταφορέας με πτήσεις τσάρτερ. Οι μέρες αυτές όμως ανήκουν πια στο παρελθόν. (εδώ)


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text