2010 - 2020: Η δεκαετία με το χαμηλότερο πληθωρισμό!
Κατά το μήνα Ιούλιο, ο πληθωρισμός παρέμεινε -σε 12μηνη βάση- αρνητικός για 5ο συνεχόμενο μήνα, έχοντας υποχωρήσει συνολικά κατά 1,80%. Τέτοιο αρνητικό σερί, είχε να παρατηρηθεί από το Νοέμβριο του 2016, όταν ο πληθωρισμός παρέμενε αρνητικός για 3,5 περίπου χρόνια, έχοντας υποχωρήσει, στο διάστημα αυτό, κατά 4,8%. Η διατήρηση του πληθωρισμού σε αρνητική περιοχή για 5ο συνεχή μήνα, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μακροοικονομικά στοιχεία της περιόδου, υποδηλώνει ότι η οικονομία βρίσκεται σε μία φάση έντονης ύφεσης, το μέγεθος της οποίας θα είναι μεγάλο και σε χρονική διάρκεια, αλλά και σε όρους ΑΕΠ.
Μετά και την πτώση του Ιουλίου (-1,80%), ο δείκτης τιμών βρίσκεται στο επίπεδο του Μαΐου του 2010, κάτι που σημαίνει ότι, σε μέσους όρους, για μία περίπου δεκαετία, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα είναι περίπου μηδενικός, φαινόμενο μοναδικό στη σύγχρονη ιστορία της χώρας (*) (η οποία είχε μακρά παράδοση τον πληθωρισμό) και το οποίο εξηγείται από την πρωτοφανή κρίση των τελευταίων δέκα ετών. Η εξέλιξη αυτή δεν είναι θετική, αφού οι στάσιμες ή οι αρνητικές τιμές είναι αρνητικό οικονομικό φαινόμενο, ενώ ο ήπιος πληθωρισμός (από 2% έως 4%) είναι ευεργετικός για την ανάπτυξη μίας οικονομίας.
Δείτε το διαγραμμα διαδραστικά εδώ.
Δείτε το διαγραμμα διαδραστικά εδώ.
- Η ικανότητα κρίσης των χρηματιστηριακών αγορών
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η ικανότητα κρίσης των χρηματιστηριακών αγορών
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο