Αρχική | Χρηματιστήριο | Διεθνείς Αγορές | Σε κρίση οι κολοσσοί της αεροναυπηγικής

Σε κρίση οι κολοσσοί της αεροναυπηγικής

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Σε κρίση οι κολοσσοί της αεροναυπηγικής

Δεν είναι μόνο οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη οι οποίες αντιμετωπίζουν μια επώδυνη διαδικασία μείωσης των δραστηριοτήτων τους αλλά και η αεροναυπηγική βιομηχανία. Με δεδομένα ότι η προοπτική γρήγορης ανάκαμψης σβήνει και οι άνθρωποι θα ταξιδεύουν πολύ λιγότερο, τα προβλήματα ήρθαν για να μείνουν.

Ενδεικτικό παράδειγμα η αμερικανική εταιρεία Boeing η οποία ήρθε αντιμέτωπη με τη τεράστια πτώση στην επιβατική κίνηση και στις παραγγελίες, προχωρώντας σε χιλιάδες απολύσεις.

Πριν ακόμα ξεσπάσει η πανδημία η Boeing είχε σημαντικά προβλήματα καθώς είχε απολύσει τον  διευθύνοντα σύμβουλο, Ντένις Μιούλενμπεργκ, διορίζοντας τον Ντέιβιντ Καλχούν ως νέο CEO. Την κρίση στα κεντρικά της εταιρείας στο Σικάγο, είχε επιταχύνει η από έτους απαγόρευση πτήσεων για το Boeing 737 Max. Οι επιπτώσεις για τη κατασκευάστρια εταιρεία είναι δραματικές, αφού κάθε μήνα που περνά στοιχίζει στην αμερικανική εταιρία 1 δισ. δολάρια.

Η συντριβή του Boeing 737 Max στην Αιθιοπία το Μάρτιο του 2019 ήταν η δεύτερη για την αμερικανική εταιρεία μέσα σε λίγους μόνο μήνες. Τον Οκτώβριο του 2018, είχε προηγηθεί το δυστύχημα στην Ινδονησία. Συνολικά 346 επιβαίνοντας έχασαν τη ζωή τους στις δύο τραγωδίες. Λίγο αργότερα αποφασίστηκε ότι και τα 387 αεροσκάφη της νέας γενιάς του άκρως επιτυχημένου 737 που είχαν ενταχθεί ήδη στο στόλο πολλών αεροπορικών εταιριών θα παρέμεναν στο έδαφος μέχρι νεοτέρας.

Αποκορύφωμα ίσως και ενδεικτικό των προβλημάτων για την Boeing είναι η ακύρωση του deal με την βραζιλιάνικη Embraer. Η Boeing ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τη διμερή συμφωνία ύψους 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Embraer, καθώς και οι δύο εταιρείες προετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν σε μια μικρότερη αγορά εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. H Βoeing είχε συμφωνήσει να αγοράσει το 80% του τμήματος εμπορικών αεροσκαφών της Embraer, η οποία ανταγωνίζεται με την ευρωπαϊκή Airbus στην αγορά αεροσκαφών κάτω των 150 θέσεων.

Η συμφωνία είχε αντιμετωπίσει πολιτική αντίθεση στην Βραζιλία, χώρα από όπου προέρχεται το γκρουπ της Embraer, την ώρα που η Κομισιόν είχε ανοίξει έρευνα για το κατά πόσον παραβιάζονται οι κανόνες του ανταγωνισμού.

Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αν και ειδικοί υποστηρίζουν ότι η Airbus έχει αποφύγει στρατηγικά λάθη όπως αυτά που ταλανίζουν την Boeing τον τελευταίο χρόνο, προειδοποίησαν ότι η Τουλούζη ενδεχομένως να μην αποφύγει τη μοίρα του Ντιτρόιτ: Μία πόλη που οικοδομήθηκε κατά τρόπο που να στηρίζεται σε έναν αποκλειστικά κλάδο άρχισε να παρακμάζει όταν ο κλάδος αυτός πέρασε κρίση.

Στην Οξιτανία ο κλάδος που κατασκευάζει εξαρτήματα για αεροσκάφη απασχολεί 86.000 θέσεις εργασίας και η Airbus αγοράζει εξαρτήματα αξίας 5 δισ. ευρώ τοπικά» εξηγεί ο επικεφαλής του τοπικού εμπορικού επιμελητηρίου (CCI) στο Reuters. "Οι αεροναυπηγικές εταιρείες απασχολούν επιπλέον 30.000 υπαλλήλους. Έτσι όταν η Airbus φταρνίζεται, όλοι αρρωσταίνουν" τονίζει.

 

Πηγή: liberal.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text