Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Το πλήγμα στο λιανικό εμπόριο και το πτωτικό σερί της Jumbo

Το πλήγμα στο λιανικό εμπόριο και το πτωτικό σερί της Jumbo

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Το πλήγμα στο λιανικό εμπόριο και το πτωτικό σερί της Jumbo

Πτωτικά για 10η διαδοχική συνεδρίαση έκλεισε χθες η μετοχή της Jumbo, έχοντας απώλειες άνω του 12% αυτό το διάστημα, προβληματίζοντας με τη συμπεριφορά της, δεδομένου ότι διαχρονικά είναι από τα πλέον σταθερά και αξιόπιστα blue chip της αγοράς.

Η καταστροφική σεζόν για τον τουρισμό και όλων των πέριξ κλάδων που ζουν από αυτόν, αλλά και το προβληματικό ξεκίνημα της νέας σχολικής σεζόν, επηρεάζει ασφαλώς την κατανάλωση και το ευρύτερο λιανικό εμπόριο, φέρνοντας ισχυρό πλήγμα και στις πωλήσεις της Jumbo.

Η μετοχή της Jumbo έκλεισε χθες με πτώση 0,81% στα 14,69 ευρώ, επίπεδα που αποτελούν χαμηλά περίπου τριάμισι μηνών. Μάλιστα, η κεφαλαιοποίησή της έχασε το όριο των 2 δισ. ευρώ και κατήλθε στα 1,98 δισ. ευρώ, ενώ θυμίζουμε πως προ μηνών, είχε ξεπεράσει τα 2,5 δισ. ευρώ. Η μετοχή της Jumbo είδε τα ιστορικά υψηλά της στις 24 Ιανουαρίου 2020 όταν έπιασε τα 19,48 ευρώ, όμως η κρίση του κορονοϊού έχει ήδη στερήσει περίπου το ¼ της αξίας της μετοχής. Σε κάθε περίπτωση, η μετοχή έχει συμπεριφορά καλύτερη της αγοράς καθώς υποχωρεί 20,8% το 2020 όταν ο Γ.Δ. χάνει κοντά στο 31%, ενώ έχει δώσει και μέρισμα.

O Σεπτέμβριος, λόγω έναρξης της σχολικής σεζόν παραδοσιακά είναι ένας εξαιρετικός μήνας για τη Jumbo και μαζί με τις περιόδους του Πάσχα (που φέτος χάθηκε εντελώς) και των Χριστουγέννων, οι καλύτερες εποχές για τον όμιλο.

Με φόντο αυτές τις εξελίξεις λοιπόν και με αφορμή τη νέα έξαρση του κορονοϊού και όλα τα συνεπακόλουθα που αυτός φέρνει, το πλήγμα στην κατανάλωση και στο ευρύτερο λιανικό εμπόριο – πλην τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης – είναι πολύ μεγάλο.

Θυμίζουμε πως ο επικεφαλής της Jumbo Απόστολος Βακάκης την περασμένη άνοιξη σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές είχε εκτιμήσει πως… «μόλις μπήκαμε στην τέλεια καταιγίδα. Βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά, ενώ είμαστε στην αρχή του προβλήματος και όχι στο τέλος του. Η φετινή χρονιά πρέπει να θεωρείται χαμένη, αλλά καλύτερα ένας χαμένος χρόνος, παρά μια χαμένη εταιρεία. Είναι πολύ ανήσυχος».

Δήλωση που αντικατοπτρίζει το πως βλέπει τη φετινή χρονιά ένας τόσο έμπειρος και αποδεδειγμένα διορατικός επιχειρηματίας. Είναι η πρώτη φορά στα 25 και πλέον χρόνια της διαδρομής της Jumbo, που ο ιδρυτής, μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εκφράζεται με τέτοια λόγια για την κατάσταση που επικρατεί με την κρίση, αλλά και για τον όμιλο που διευθύνει.

Τότε ο κ. Βακάκης, είχε εκτιμήσει πως «η Jumbo θα επιβιώσει, όμως θα πρέπει να προετοιμαστούμε για τα χειρότερα». Μάλιστα, δε δίστασε να εκτιμήσει πως «οι επόμενοι 18 μήνες θα συνεχίσουν να αποτελούν πρόκληση σταθερότητας και επιβίωσης στο περιβάλλον της νέας κανονικότητας».

Η φετινή χρονιά διακόπτει ένα 20ετές momentum διαρκούς ανάπτυξης

Η φετινή χρονικά, έρχεται να διακόψει απολύτως βίαια ένα 20ετές momentum σημαντικής ανάπτυξης πωλήσεων και κερδών για τη Jumbo, καθώς σ’ όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται υπήρξε δίμηνο και πλέον «κλείδωμα» των καταστημάτων, ενώ και μετά την άρση του lockdown υπάρχουν περιορισμοί, ειδικά μετά την έξαρση κρουσμάτων σε κυρίαρχες αγορές όπως Ρουμανία, Κύπρο και Βουλγαρία.

Θυμίζουμε πως σε όλες τις χώρες που ο όμιλος δραστηριοποιείται, Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρος επιβλήθηκε lockdown από τα μέσα Μαρτίου έως περίπου τα μέσα Μαΐου, κάτι που κόστισε στον όμιλο 5% επί των πωλήσεων – για κάθε μήνα, ενώ μειωμένες είναι οι πωλήσεις και μετά το άνοιγμα των καταστημάτων.

Στα τέλη Ιουλίου η Optima Bank προχώρησε σε αρνητική αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για τη Jumbo τόσο από πλευράς οικονομικών επιδόσεων, όσο και από πλευράς μετοχής, ως αποτέλεσμα των ριζικών αλλαγών στις οικονομικές συνθήκες και την καταναλωτική συμπεριφορά στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της περιοχής στις οποίες έχει παρουσία η εταιρεία.

Οι αναλυτές της Optima μείωσαν την τιμή στόχο από τα 22,50 ευρώ προηγουμένως στα 16 ευρώ, ενώ πλέον η Jumbo έχει κατέλθει κάτω και από αυτή την τιμή. Στην έκθεσή τους τόνισαν πως τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας θα οδηγήσουν σε βαθιά οικονομική ύφεση και σε υψηλή ανεργία στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες όπου η Jumbo είναι παρούσα (Κύπρος, Βουλγαρία, Ρουμανία) το 2020.

Συνάμα, διαρκώς ελλοχεύει ο κίνδυνος για αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας στην Κίνα στην πιθανότητα ενός νέου κύματος κορονοϊού στους επόμενους μήνες.

Για το σύνολο του 2020 η Optima Bank αναμένει μείωση πωλήσεων στα 765,2 εκατ. ευρώ από 847,9 εκατ. ευρώ το 2019 (-10%) και καθαρά κέρδη 135,8 εκατ. ευρώ έναντι 177,6 εκατ. ευρώ πέρυσι. Πάντως, για το 2021 η επενδυτική τράπεζα εκτιμά πως παρά τη χαμηλή ορατότητα, η Jumbo θα κινηθεί σε ρυθμούς ανάκαμψης, λόγω της εκτιμώμενης βελτίωσης των μακροοικονομικών συνθηκών, την απουσία γενικών lockdowns και την θετική ενίσχυση των νέων καταστημάτων και του e-shop στη Ρουμανία.

Θυμίζουμε ότι το Νοέμβριο του 2019 λειτούργησε το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα (14.000 τμ περίπου) στο Brasov της Ρουμανίας, με τον όμιλο να φτάνει τα 80 καταστήματα συνολικά, σε τέσσερις χώρες. Σήμερα ο όμιλος διαθέτει 52 καταστήματα στην Ελλάδα, 14 στη Ρουμανία, εννέα στη Βουλγαρία και πέντε στην Κύπρο.

Επίσης, λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr στην Ελλάδα το οποίο μετά την επιβολή του lockdown, διπλασίασε τις πωλήσεις του. Η θετική τάση στις πωλήσεις του e-jumbo.gr έχει διατηρηθεί και μετά την άρση του lockdown, καθώς η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο σε διαδικτυακές πωλήσεις. Φυσικά, για έναν όμιλο τέτοιου εκτοπίσματος, οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου είναι πολύ μικρές, συγκριτικά με αυτές που γίνονται στα φυσικά καταστήματα.

 

Απόστολος Σκουμπούρης

 

Πηγή: liberal.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text