ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ

Εξαιρετική πορεία - Ανάδειξη σε blue chip του Χ.Α.

Η ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ, διατηρεί την ιδιαίτερα ικανοποιητική οικονομική θέση της, χάρη στους αναπτυξιακούς πυλώνες στρατηγικής που ακολουθεί εδώ και αρκετά χρόνια, οι οποίοι είναι:  α) η ανάπτυξη των πωλήσεων τόσο σε οργανική βάση όσο και μέσω εξαγορών, β) η διαρκής διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων και η γεωγραφική επέκταση,  γ) η βελτιστοποίηση του κόστους, μέσω επενδύσεων, οικονομιών κλίμακος και αξιοποίησης συνεργειών, δ) η αποτελεσματική διαχείριση της ρευστότητας και ε) η επανεπένδυση των ταμειακών ροών για την ενίσχυση της λειτουργίας και χρηματοδότησης των αναπτυξιακών σχεδίων.

Η πολιτική που ακολουθεί ο Όμιλος, φαίνεται στα οικονομικά του μεγέθη. Σε βάθος τετραετίας, ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης (ΜΕΡΑ) των πωλήσεων φτάνει στο 7,34%. Ο ΜΕΡΑ του EBIDTA φτάνει στο 16,45% και των κερδών (μ.φ.) στο 20,30%. Αυτό υποδηλώνει μία διαρκή βελτίωση της λειτουργίας, της χρήσης των πόρων και της αποδοτικότητας της εταιρίας και μάλιστα, σε μία περίοδο κατά την οποία το μικτό περιθώριο έχει υποχωρήσει σημαντικά, λόγω της σταδιακής διεύρυνσης της γκάμας των προϊόντων (δείτε εδώ).

Κατά το α’ εξάμηνο του 2020, ο πωλήσεις έφτασαν στα 183,7 εκατομμύρια ευρώ (+6,7%). Παράλληλα, εμφανίστηκε σημαντική βελτίωση στο περιθώριο EBIDTA (12,12% έναντι 9,10% κατά το 2019) με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των κερδών (προ φόρων) σε 19,6 εκατομμύρια, έναντι 16,5 εκατομμύρια κατά το α’ εξάμηνο του 2019 (+18,7%). Τα καθαρά κέρδη (μ.φ.) έφθασαν στα 15,6 εκατομμύρια (+14,4% σε σχέση με το 2019).

Στα πλαίσια της ενεργούς διαχείρισης χαρτοφυλακίου και ανάπτυξης νέων προϊόντων, κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2020 ο Όμιλος εισήλθε στην αγορά των αντιβακτηριδιακών προϊόντων, μια πολλά υποσχόμενη κατηγορία που παρουσιάζει ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης, ενώ ολοκληρώθηκε η εξαγορά της (πολωνικής) εταιρίας προϊόντων προσωπικής φροντίδας LUKSJA. Επίσης κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, ξεκίνησε η διαδικασία παραγωγής των προϊόντων προσωπικής φροντίδας Indulona (απόκτηση του 2018) στο εργοστάσιο των Οινοφύτων. Τέλος, βελτιώνονται, μέσω νέων επενδύσεων, η μέθοδος παραγωγής και τα προϊόντα σάκων απορριμμάτων, στην Polipak (στην Πολωνία).

Αναφορικά με την ανάλυση ανά προϊοντική κατηγορία, oι πωλήσεις των καλλυντικών ευρείας διανομής αυξήθηκαν κατά 1,96% κατά το α’εξάμηνο, στα €78,77 εκατ., υποστηριζόμενες από το χαρτοφυλάκιο των διανεμόμενων προϊόντων, που παρουσίασε άνοδο κατά 9,99%. Η συνεισφορά των καλλυντικών ευρείας διανομής στις πωλήσεις του Ομίλου ανήλθε σε 42,9%. Οι πωλήσεις των προϊόντων οικιακής χρήσεως παρουσίασαν αύξηση κατά 8,02% στα €71,67 εκατ. Η συμμετοχή αυτής της ομάδας στις συνολικές πωλήσεις έφθασε στο 39,0%.

Όσον αφορά στη γεωγραφική ανάλυση, οι πωλήσεις στην Ελλάδα, διαμορφώθηκαν σε € 67,64 εκ.(+13,68%). Οι χώρες του εξωτερικού που αντιπροσωπεύουν το 63,18% του συνόλου των πωλήσεων και, κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου, σημείωσαν άνοδο κατά 2,98% στα €116,05 εκατομμύρια.

Η διατήρηση της θετικής πορείας της εταιρίας τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, έχει θετική επίδραση στην τιμή της μετοχής, η οποία έχει αναδειχθεί ως μία από τις καλύτερες της χρηματιστηριακής αγοράς της Αθήνας (απόδοση από αρχή του έτους: 0,47% και απόδοση των 12 τελευταίων μηνών: 5,15%, μερισματική απόδοση: 1,95%).

Δεν υπάρχουν στοιχεία που να προμηνύουν κάτι αρνητικό για την εταιρία και εκτιμούμε ότι η θετική πορεία θα διατηρηθεί και για το σύνολο του τρέχοντος έτους.

Δείτε: α) την οικονομική έκθεση του 2019 (εδώ) και την έκθεση α’ εξαμήνου 2020 (εδώ), β) την εταιρική παρουσίαση της εταιρίας, έτους 2019 - (εδώ), γ) τον πίνακα αποτελεσμάτων (εδώ) και δ) την σελίδα της εταιρίας στο eurocapital.gr (εδώ).

 

Δείτε το διάγραμμα διαδραστικά εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα
Δείτε τους συνδέσμους για παλαιότερα τεύχη (εδώ)
Δείτε την ύλη των παλαιότερων τευχών (εδώ)

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text