Αρχική | Χρηματιστήριο | Εισηγμένες Εταιρίες | Οι μεγάλες επενδύσεις στα λιμάνια της χώρας

Οι μεγάλες επενδύσεις στα λιμάνια της χώρας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Οι μεγάλες επενδύσεις στα λιμάνια της χώρας

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα τρία περιφερειακά λιμάνια στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα επενδυτικά προγράμματα στους λιμένες Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Το λιμάνι του Πειραιά

Σε ό,τι αφορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, υπενθυμίζεται, ότι προτεραιότητα της διοίκησης είναι η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, προκειμένου να παραχωρηθεί το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, το οποίο κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, στην Cosco, η οποία ελέχει σήμερα το 51% των μετοχών.

Ανάμεσα στις επενδύσεις, τις οποίες καλείται να υλοποιήσει η Cosco, βρίσκονται η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων, η βελτίωση των υποδομών της ΝΕΖ και άλλες.

Το τελευταίο διάστημα η διοίκηση του λιμανιού έχει επαναφέρει στην ατζέντα την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα, επένδυση, η οποία είχε προκαλέσει αντιδράσεις στην τοπική επιχειρηματική κοινότητα και εν τέλει δεν έλαβε την έγκριση της Πολιτείας. Ωστόσο, και μετά την απόρριψη των σχεδιών για νέο ναυπηγείο, είναι ξανά στα βασικά αιτήματα των Κινέζων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Το επιχειρησιακό πρόγραμμα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει επενδύσεις που ανέρχονται στο ποσό των 300 εκατ. ευρώ. Τα 180 εκατ. ευρώ αφορούν υποχρεωτικές επενδύσεις και τα υπόλοιπα 120 εκατ. ευρώ προαιρετικές επενδύσεις.

Αιχμή του δόρατος του επενδυτικού προγράμματος είναι ο έκτος προβλήτας. Σύμφωνα με τη διαγωνιστική διαδικασία, στο δεύτερο και τελικό στάδιο, τα έξι σχήματα, που επιλέχθηκαν μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου, θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές, βάσει της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών.

«Πρόκειται για ένα έργο που θα επιτρέψει στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει στο έπακρο το συγκριτικό του πλεονέκτημα ως θαλάσσια πύλη των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και να καταστεί κόμβος συνδυασμένων μεταφορών για την ευρύτερη περιοχή» έχει σχολιάσει σχετικά ο Εκτελεστικός Πρόεδρος ΔΣ της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος.

Προς αυτήν την κατεύθυνση των συνδυασμένων μεταφορών, η διοίκηση επιδιώκει να επισπεύσει τις διαδικασίες για τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Για το έργο της σύνδεσης του έκτου προβλήτα με τους μεγάλους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία, αναδείχτηκε μειοδότης η ΑΚΤΩΡ με ποσοστό 56,61%. Το κόστος του έργου αποτιμάται στα 74,1 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 59,77 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα, στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού, η αναβάθμιση του επιβατικού σταθμού, ενώ μέσα στους επόμενους δύο μήνες, θα υπάρξει ακτοπλοϊκή σύνδεση με Λήμνο-Χίο-Σάμο.

Η τριάδα των περιφερειακών λιμανιών

Ξεκίνησαν πρόσφατα από το ΤΑΙΠΕΔ οι τρεις διεθνείς δημόσιοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των λιμένων της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας. Στις 2 Οκτωβρίου προγραμματίστηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τους επενδυτές.

Οι Οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας θα αξιοποιηθούν μέσω της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, ενώ για τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας προβλέπεται η υπο-παραχώρηση ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β΄».

Στους διαγωνισμούς αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ ενεργούν οι «Deloitte Business Solutions - Ευρωσύμβουλοι Α.Ε.» ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος, οι «Your Legal Partners - Δρακόπουλος & Βασαλάκης - Αλεξίου Κοσμόπουλος» ως νομικός σύμβουλος, το «Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.» ως τεχνικός σύμβουλο και η εταιρεία «Port Consultants Rotterdam B.V.» ως εμπορικός σύμβουλος.

Για την αξιοποίηση του λιμένα Καβάλας, το Ταμείο έχει ορίσει την «ΕΡΝΣΤ ΚΑΙ ΓΙΑΝΓΚ Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών» ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο, τη δικηγορική εταιρεία «KLC Law Firm» ως νομικό σύμβουλο, την εταιρεία «Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.» ως τεχνικό σύμβουλο και την εταιρεία «Port Consultants Rotterdam B.V.» ως εμπορικό σύμβουλο.

Όπως έχει αποκαλύψει το Reporter, ο αμερικανικός παράγοντας αναμένεται να είναι καθοριστικός για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας και μία κοινοπραξία που θα περιλαμβάνει και Έλληνες επενδυτές αναμένεται να λάβει μέρος στο διαγωνισμό. Για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας επικρατέστερος μνηστήρας είναι ο όμιλος Grimaldi, ενώ κι άλλοι επενδυτές αναμένεται να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία.

 

Πηγή: www.reporter.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text