Το άλμα της Skroutz προ πανδημίας και CVC Capital
Της Πέννυ Κούτρα
Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας και τη μετακίνηση της κατανάλωσης στις ηλεκτρονικές αγορές και προτού καταλήξει στη συμφωνία – ορόσημο με το αμερικανικό fund CVC, η Skroutz AE είχε πετύχει ένα ακόμη αναπτυξιακό άλμα.
Το 2019 έκλεισε για την εταιρεία με έσοδα που απείχαν μόλις μερικές χιλιάδες ευρώ από τα 20 εκατ. ευρώ (19,922 ) έναντι εσόδων ύψους 12,648 εκατ. ευρώ το 2018, ξεπερνώντας το μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 25% που παρουσίαζε τα προηγούμενα χρόνια. Η επίδοση αυτή έρχεται αποκλειστικά και μόνο από τη δραστηριότητα της πλατφόρμας σύγκρισης τιμών και συγκέντρωσης διαδικτυακών καταστημάτων στην ελληνική αγορά. Μέσα στην περασμένη χρονιά, η διοίκηση της Skroutz αφενός εισήλθε στον τομέα των online παραγγελιών φαγητού - τομέα με δυναμική ανάπτυξη στη χώρα - αλλά και πήρε την απόφαση απόσυρσης από την τουρκική αγορά, μετά από χρόνια προσπαθειών που δεν απέδωσαν.
Συγκεκριμένα στα τέλη Νοεμβρίου του 2019 πούλησε το σύνολο των μετοχών που κατείχε στην εταιρεία Alve, με έδρα την Κωνσταντινούπολη έναντι 9,5 χιλιάδων ευρώ, αποεπενδύοντας χωρίς κέρδος από την τουρκική αγορά.
Oμως οι εγχώριες δραστηριότητες – πέραν των εσόδων, ώθησαν ψηλά και την κερδοφορία της, η οποία παρουσίασε αύξηση σχεδόν κατά 100% στα 5.321 εκατ. ευρώ έναντι 2,766 εκατ. ευρώ το 2018. Τα δε διαθέσιμα στο ταμείο της στο τέλος του 2019 ανήλθαν στα 8,276 εκατ. ευρώ από 3,504 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018.
Με ελεγχόμενο δανεισμό, τον οποίο περιόρισε ακόμη περισσότερο το 2019, η εταιρεία διέθετε όλη την απαραίτητη ρευστότητα για τις νέες επενδύσεις της και την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη, ωστόσο, το επενδυτικό ενδιαφέρον ενός από τα μεγαλύτερα επενδυτικά funds του πλανήτη, δεν άφησε ασυγκίνητους τους ιδρυτές της Skroutz, Β. Δήμου, Γ. Αυγουστίδης και Γιώργο Χατζηγεωργίου. To CVC Capital απέκτησε σύμφωνα με πληροφορίες υψηλό μειοψηφικό ποσοστό (κατά πληροφορίες της τάξης του 45%) και εκπροσωπείτε με δύο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πλέον. Τον Ιούνιο του 2020, η συμφωνία έλαβε και την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ολοκληρώνοντας έτσι τις τυπικές λεπτομέρειες.
Στην παρούσα συγκυρία και δεδομένης της έξαρσης της ζήτησης για online αγορές ολόκληρος ο κλάδος έρχεται στο προσκήνιο. Από την άλλη, προκύπτουν και σημαντικές ευκαιρίες από την προσαρμογή της αγοράς στις νέες συνθήκες. Σήμερα η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα κυμαίνεται στο 7%, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος αγγίζει το 14%.
Πηγή: huffingtonpost.gr
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Θετική συνεδρίαση, θετικός μήνας, θετικό τρίμηνο. Η αγορά έχει αλλάξει επίπεδο και συμπεριφορά.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Θετική συνεδρίαση, θετικός μήνας, θετικό τρίμηνο. Η αγορά έχει αλλάξει επίπεδο και συμπεριφορά.
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο