«Πράσινη» ναυτιλία: Αιχμές Ελλήνων πλοιοκτητών για τη δράση των ναυλωτών
Είμαστε διατεθειμένοι να διερευνήσουμε επιλογές εναλλακτικών καυσίμων, αλλά «χρειαζόμαστε τη στήριξη των ναυλωτών» επεσήμανε ο CEO της Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου, Tony Lauritzen. Ειδικότερα, εξήγησε ότι οι ναυλωτές είναι εκείνοι, οι οποίοι διαμορφώνουν τη ζήτηση, από την οποία εξαρτάται και η επένδυση του πλοιοκτήτη.
«Ο IMO, οι πιστωτές και οι ναυλωτές μας πιέζουν, δυσκολεύοντας τη ζωή μας, ωστόσο κανείς δε μοιάζει διατεθειμένος να πληρώσει για να καλύψει το κόστος ενός πράσινου πλοίου. Οι ναυλωτές πληρώνουν λιγότερο για το 90% του συμβατικού στόλου» σημείωσε, από την πλευρά του, ο Ιδρυτής και CEO της Forward Ships, Αλέξανδρος Παναγόπουλος. Μάλιστα, όπως τόνισε «υποχρεωνόμαστε να προπληρώσουμε, εκ μέρους των ναυλωτών, για τον ανεφοδιασμό των πλοίων, για να έρθουν οι ναυλωτές και να επιλέξουν τα πλοία μας. Πρόκειται για μία κατάσταση γεμάτη προκλήσεις».
Στο θέμα των ναυλωτών αναφέρθηκε και ο CEO της Danaos Corporation, Γιάννης Κούστας, εστιάζοντας στην ταχύτητα των πλοίων. Όπως είπε, ως πλοιοκτήτες δεν μπορούμε να καθορίσουμε το αποτύπωμα άνθρακα ενός πλοίου, σε σχέση με την ταχύτητα, με την οποία κινείται. «Δεν είναι δική μας απόφαση, είμαστε στα χέρια των ναυλωτών μας».
Η δύσκολη «εξίσωση» των εναλλακτικών καυσίμων
Στο πάνελ επισημάνθηκε πως λιγότερο από το 1% του υπάρχοντος στόλου «καίει» εναλλακτικά καύσιμα, ενώ κάτω από 10% είναι το ποσοστό των υπό παραγγελία νεότευκτων, τα οποία αναμένεται να εξοπλιστούν με τέτοια συστήματα. Τέθηκε, λοιπόν, εύλογα το ερώτημα για το πότε θα αξιοποιηθούν σε μεγαλύτερο βαθμό τα εναλλακτικά καύσιμα από τη βιομηχανία.
Σύμφωνα με τον κ. Lauritzen, τα εναλλακτικά καύσιμα απαιτούν μία θεαματική αύξηση του κόστους για τις ναυτιλιακές, ενώ η ανάπτυξή τους εξαρτάται από τον εκάστοτε κλάδο, στον οποίο ανήκουν αυτές.
Επί του θέματος τοποθετήθηκε και ο κ. Κούστας. «Είναι πολύ δύσκολο για την παγκόσμια ναυτιλία να προωθήσει καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα, χωρίς πρώτα να δοκιμαστούν στις μεταφορές στη στεριά» σημείωσε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, επεσήμανε ότι «δεν είναι δική μας αρμοδιότητα η παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιορίσουμε την απαιτούμενη ενέργεια για τις μεταφορές των πλοίων. Όταν παραχθούν εναλλακτικά καύσιμα, τότε θα προσαρμόσουμε τα συστήματα πρόωσης των πλοίων μας, αλλά μέχρι τότε δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι περισσότερο».
Γιώργος Γεωργίου
Πηγή: Reporter.gr
- Εκτίναξη 17,2% του τζίρου σε καταλύματα και εστίαση τον Φεβρουάριο στα 287 εκατ. ευρώ
- Μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους στο 158,8% του ΑΕΠ το 2024 - Πρωτογενές πλεόνασμα 2,1%
- Χατζηδάκης: Ανάπτυξη με υψηλότερους ρυθμούς από την Ευρωζώνη και το 2025
- ΔΝΤ: Στο 2% η ανάπτυξη της Ελλάδας το 2024 – Θα παραμείνουν οι πιέσεις του πληθωρισμού
- ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 9,7% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Φεβρουάριο
- ΤτΕ: Απαισιόδοξα τα ελληνικά νοικοκυριά για την πορεία του πληθωρισμού
- Προϋπολογισμός: Πλεόνασμα ύψους 2,95 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο
- Η ικανότητα κρίσης των χρηματιστηριακών αγορών
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η ικανότητα κρίσης των χρηματιστηριακών αγορών
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο