Αρχική | Προηγ. Τεύχη | Χ&Α - 222 | Εξελίξεις στις Διεθνής Αγορές

Εξελίξεις στις Διεθνής Αγορές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Εξελίξεις στις Διεθνής Αγορές

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΙΝΑΣ: Οι τεχνολογικοί γίγαντες της Κίνας έχουν χάσει πάνω από 250 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση μετά τις τελευταίες εξελίξεις με την Ant Group του μεγιστάνα Τζακ Μα ιδιοκτήτη της Alibaba. Υπενθυμίζεται , πως πριν λίγες μέρες, με μια αιφνίδια κίνηση οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές έθεσαν υπό αμφισβήτηση το μέλλον της Ant Group και του ιδρυτή της, του δισεκατομμυριούχου Τζακ Μα ακυρώνοντας την IPO της Ant που θα έδινε έσοδα ύψους 35 δισεκ. δολαρίων και θα της προσέδιδε μία χρηματιστηριακή αξία της τάξης άνω των 315 δισ.. Κατά τα φαινόμενα, η κινεζική ηγεσία, αντιλήφθηκε, έστω την τελευταία στιγμή, ότι η Ant, εξελισσόταν σε έναν “κολοσσό”, σε έναν πολύ ευαίσθητο τομέα της οικονομίας και ο ιδιοκτήτης και τα στελέχη της, θα αποκτούσαν μία τεράστια δύναμη που, ίσως στο μέλλον, δε θα μπορούσε να ελεχθεί. Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη αυτή αποτέλεσε ένα “πισωγύρισμα” για την παγκόσμια τεχνολογική και επενδυτική κοινότητα.

***
ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατηγόρησε τη μεγάλη αμερικανική εταιρεία Amazon για στρέβλωση του ανταγωνισμού στις διαδικτυακές λιανικές αγορές και άνοιξε δεύτερη έρευνα για τις επιχειρηματικές πρακτικές της εταιρείας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. “Η Επιτροπή είναι αντίθετη στο ότι η Amazon βασίζεται συστηματικά σε στοιχεία ιδιωτικών επιχειρήσεων ανεξάρτητων πωλητών, οι οποίοι πωλούν μέσω της πλατφόρμας της, προς όφελος της δικής της λιανικής επιχείρησης, η οποία ανταγωνίζεται άμεσα με αυτούς τους τρίτους πωλητές”, ανέφερε η Κομισιόν σε ανακοίνωσή της. H Amazon διαφώνησε με την κατηγορία της ΕΕ. Η εξέλιξη αυτή, έρχεται παράλληλα με την ομοβροντία προσφυγών στις ΗΠΑ κατά μεγάλων τεχνολογικών εταιριών (εδώ) έτσι ώστε να είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι αποτελεί μία κίνηση που πυροδοτήθηκε για εκδικητικούς λόγους από τον πρόεδρο Τραμπ (σε σχέση με την προεκλογική “κόντρα” που αναπτύχθηκε), αλλά περισσότερο ότι πρόκειται για μία συνδυασμένη διακρατική προσπάθεια για τον προσδιορισμό περισσότερο σύγχρονων κανόνων λειτουργίας σε πολλούς τομείς της τεχνολογίας και την πρόληψη δυσάρεστων φαινομένων στην αγορά και στις οικονομίες, που η ανεξέλεγκτη γιγάντωση των εταιριών, θα μπορούσε να επιφέρει.
***
ΗΠΑ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ: Η JPMorgan, εξηγεί πώς η προτεινόμενη αύξηση του φόρου κεφαλαιουχικών κερδών και των μερισμάτων από το νεοεκλεγέντα πρόεδρο Biden από 23,8% σε 43,4% - σύμφωνα με ένα σενάριο Blue Sweep - θα αύξανε τους κινδύνους στις αγορές, καθώς οι επενδυτές θα σπεύσουν να πουλήσουν για να πληρώσουν τους λιγότερους φόρους, αλλά και για να βρουν κεφάλαια να τους πληρώσουν,  κάποια στιγμή το 2022 όταν ο νέος φορολογικός νόμος πιθανότατα να τεθεί σε ισχύ. Σε κάθε περίπτωση, η εκτίμηση της JPMorgan είναι ότι ενώ θα υπάρξουν κάποιες αναγκαστικές πωλήσεις πριν από την έναρξη της φορολογίας, κάτι που θα μ μπορούσε να δημιουργήσει πτωτικές πιέσεις στις αγορές μετοχών το 4ο τρίμηνο του 2021, δηλαδή, σε ένα χρόνο από σήμερα. Εν τούτοις, η JPMorgan, διατηρεί την εκτίμηση ότι, μακροπρόθεσμα ωστόσο οι μετοχές θα συνεχίσουν ανοδικά.

***

PFIZER Inc: Ενώ προκάλεσε μία εξαιρετικά μεγάλη άνοδο σε όλα τα χρηματιστήρια του κόσμου, η Pfizer, ελάχιστα μπόρεσε να “βοηθήσει” τη δική της μετοχή. Στο άκουσμα της είδησης για την κατά 90% αποτελεσματικότητα του εμβολίου της κατά του Covid 19, η μετοχή της εταιρίας εκτινάχθηκε σημειώνοντας άνοδο 15,7% (υψηλό συνεδρίασης). Όμως, στο τέλος της ημέρας, η άνοδος είχε περιοριστεί σε μόλις 7,7%. Και, κατά τις αμέσως επόμενες μέρες, η τιμή της μετοχής επέστρεψε στο επίπεδο που βρισκόταν την προηγούμενη της ανακοίνωσής της για το εμβόλιο. (εδώ)
Η Pfizer Inc, είναι μια αμερικανική πολυεθνική φαρμακευτική εταιρία με έδρα την Νέα Υόρκη, που αναπτύσσει και παράγει φάρμακα και εμβόλια για ένα ευρύ φάσμα ιατρικών ειδικοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της ανοσολογίας, της ογκολογίας, της καρδιολογίας, κ.ά.
Ανατρέχοντας στα προηγούμενα έτη, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια σταθερότητα στις πωλήσεις της, ενώ τα κέρδη της δεν είναι και ιδιαίτερα εντυπωσιακά (εδώ). Η μετοχή της εταιρίας την τελευταία πενταετία, σημείωσε δύο πολύ καλές χρονιές το 2017 με ετήσια άνοδο 11,5% και το 2018 με 20,5%, ενώ το 2019 η μετοχή υποχώρησε κατά 10,2% (εδώ). Από την αρχή του έτους (με κλείσιμο 16/11/2020), η μετοχή έχει υποχωρήσει κατά 3,8%. Η αγορά κρίνει ότι, παρά τις επιτυχίες της στον φαρμακευτικό τομέα, τα οικονομικά της δεν είναι τόσο ανθηρά και δεν προμηνύουν διατήρηση υψηλών ρυθμών ανάπτυξης στο μέλλον.

***

APPLE Inc: Η Apple, σπάει την συνεργασία που διατηρούσε από το 2005 με τον μεγαλύτερο κατασκευαστή επεξεργαστών υπολογιστών, την Intel. Η Apple, εισέρχεται στην φάση της σταδιακής διεύρυνσης της παραγωγικής δραστηριότητας, με πρώτο της εγχείρημα την παραγωγή επεξεργαστών για όλα της τα προϊόντα. Η Apple, χρησιμοποιούσε δικούς της επεξεργαστές μόνο στα μοντέλα iPad και iPhone από το 2010, πλέον θα εξελίξει αυτούς τους επεξεργαστές με νέα υλικά που θα χρησιμοποιούνται για όλα τα μοντέλα της εταιρίας. Ο επεξεργαστής Apple M1, που θα δοκιμαστεί αρχικά στα ανανεωμένα μοντέλα MacBook Air, MacBook Pro 13 ιντσών και Mac mini, θα επιτρέψει βελτιωμένη απόδοση ισχύος και καλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σε φορητούς υπολογιστές, ταχύτερες ταχύτητες γραφικών και εφαρμογών, ταχύτερη επεξεργασία για εργασίες μηχανικής εκμάθησης και καλύτερη ασφάλεια. Η εταιρία δήλωση ότι τελική μετάβαση από τους επεξεργαστές της Intel θα διαρκέσει 2 χρόνια.Η Apple έχει λιγότερο από το 10% της αγοράς στην αγορά προσωπικών υπολογιστών, επομένως ο άμεσος αντίκτυπος στις πωλήσεις της Intel μπορεί να είναι περιορισμένος. Αλλά η αλλαγή επισημαίνει μια κρίση που κατακλύζει τη μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής επεξεργαστών στον κόσμο. (εδώ)

***

NETFLIX Inc: Ανάμεσα σε μια πληθώρα συνδρομητικών καναλιών ενοικίασης ταινιών και σειρών, η Netflix, θέλοντας να διαφοροποιηθεί δημιούργησε το πρώτο δικό της κανάλι, με το όνομα “Direct”. Απευθύνεται στους συνδρομητές της πλατφόρμας και έκανε πρεμιέρα στις 5 Νοεμβρίου.Σε πρώτη φάση, θα δοκιμαστεί σε ορισμένες περιοχές της Γαλλίας, ενώ στόχος είναι στις αρχές Δεκεμβρίου να επεκταθεί σε όλη τη Γαλλία. Το Direct είναι παρόμοιο με τα κλασικά κανάλια της τηλεόρασης, καθώς έχει συνεχή ροή προγράμματος και είναι ίδιο για όλους τους συνδρομητές, αντίθετα με τη λογική της πλατφόρμας. Δηλαδή, βλέπουμε την εκδήλωση μίας νέας τάσης, καθ’ όσον πολλοί καταναλωτές προτιμούν τη “ζωντανή” ροή προγράμματος. Βέβαια, είναι ακόμη άγνωστο το πώς η νέα αυτή υπηρεσία θα ανταγωνιστή τα κλασικά τηλεοπτικά κανάλια και το κατά πόσο θα έχει οικονομική επιτυχία.
Η εταιρία, επέλεξε την Γαλλία, διότι οι περισσότεροι προτιμούν την τηλεόραση στην κλασική της εκδοχή. Συνεπώς, με αυτήν την κίνηση, όχι μόνο  θα τεστάρει την αντίδραση της αγοράς στο νέο της εγχείρημα αλλά θα προσελκύσει νέους συνδρομητές. (εδώ).
Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσίευσε η Digital Services, τον Οκτώβριο 2020, (εδώ), τα έσοδα  από συνδρομητές πλατφόρμας σειρών/ταινιών, σε 138 χώρες, έως το 2025 θα φθάσουν τα 100 δισ. δολάρια, δηλαδή τα διπλάσια από τα έσοδα που καταγράφηκαν το 2019. Συγκεκριμένα στην Γαλλία τα έσοδα θα φθάσουν τα 3,6 δισ. δολάρια έναντι 1,2 δισ. δολάρια το 2019. Στο σύνολο της δυτικής Ευρώπης, οι συνδρομητές θα φθάσουν τους 191 εκατ. έως το 2025, υπερδιπλάσιο μέγεθος από τα 90 εκατ. που ήταν το 2019. Ήδη από τον περιορισμό των μετακινήσεων λόγω Covid 19, μέσα στο 2020, οι συνδρομητές έχουν αυξηθεί κατά 35 εκατομμύρια.

***
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: Ο πολυσχιδής κολοσσός ψηφιακού εμπορίου Alibaba, αφού συνέβαλε ώστε πολλές παραδοσιακές επιχειρήσεις να εκσυγχρονιστούν και να ακολουθήσουν τις επιταγές της εποχής, τώρα στρέφεται σε έναν άλλο στόχο. Ο όμιλος, τον οποίο ίδρυσε ο δισεκατομμυριούχος Τζακ Μα, αποκάλυψε τον Σεπτέμβριο το πρώτο του έξυπνο εργοστάσιο, ένα μυστικό πείραμα που είχε ξεκινήσει πριν από τρία χρόνια. Η Alibaba διεξάγει το εν λόγω πείραμα στα περίχωρα της Χανγκζού, όπου βρίσκεται και η έδρα της, ενώ το τριώροφο εργοστάσιο αυτό ονομάζεται Σούνσι και σημαίνει «γρήγορος ρινόκερος». Σήμερα, η Alibaba διατείνεται πως είναι σε θέση να περιστείλει δραστικότατα τον χρόνο για να παραδοθεί η παραγγελία, σε ποσοστό 75%, χρησιμοποιώντας τις μεθόδους της. Οι εργαζόμενοι στο Σούνσι διαθέτουν υψηλής τεχνολογίας βοηθούς, όπως μηχανές τεχνητής νοημοσύνης για το κόψιμο των υφασμάτων και συνδεδεμένες με το Διαδίκτυο ραπτομηχανές, οι οποίες τους συνδράμουν στο να τελειοποιήσουν το έργο τους. Αφ’ ης στιγμής ολοκληρωθεί το βήμα αυτό, το αντικείμενο θα μεταφερθεί στον επόμενο σταθμό εργασίας μέσω ιμάντα μεταφοράς. Δεδομένου, δε, ότι η διεκπεραίωση γίνεται ψηφιακά, οι προϊστάμενοι του εργοστασίου δεν χρειάζεται να έχουν αυτοπρόσωπη παρουσία, αλλά ελέγχουν τη ροή μέσω υπολογιστή ή κινητού. Τέλος, όπως αναφέρει το Bloomberg, κάνοντας χρήση της τεχνολογίας του Σούνσι, οι έμποροι, που τυπικά θέλουν τρεις μήνες για να έχουν έτοιμο το εμπόρευμα στη βιτρίνα, μπορούν να αποφασίσουν ποια είδη θέλουν και σε τι ποσότητα και να τα παραλάβουν εντός 15νθημέρου. (εδώ)

Επιστροφή στα περιεχόμενα
Δείτε τους συνδέσμους για παλαιότερα τεύχη (εδώ)
Δείτε την ύλη των παλαιότερων τευχών (εδώ)

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα: