Μείωση τζίρου στο λιανεμπόριο το γ΄ τρίμηνο
Της Δήμητρας Μανιφάβα
Αυτοκίνητα για να αποφύγουν τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, προκειμένου να είναι εξοπλισμένοι για τηλεργασία και τηλεκπαίδευση, αγόρασαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο. Συμπεριφορά που δείχνει ότι μάλλον ανέμεναν το δεύτερο κύμα της πανδημίας και προετοιμάζονταν γι’ αυτό. Από την άλλη επίσης, επειδή μάλλον ανέμεναν το δεύτερο κύμα πανδημίας και το lockdown που θα το συνόδευε, απέφυγαν να αγοράσουν καινούργια ρούχα. Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από τα αναλυτικά στοιχεία που εξέδωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) για τον κύκλο εργασιών στο λιανικό εμπόριο, τόσο για το τρίτο τρίμηνο του 2020, όσο και ειδικότερα για τον Σεπτέμβριο του 2020.
Κατ’ αρχάς από τα στοιχεία για τον κύκλο εργασιών σε όλες τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις προκύπτει ότι το τρίτο τρίμηνο του 2020 –πρόκειται για την περίοδο που σε όλη τη διάρκειά της τα καταστήματα ήταν ανοιχτά– το λιανεμπόριο είχε απώλειες σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2019, αλλά αυτές περιορίστηκαν σε μονοψήφιο ποσοστό. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών στον εν λόγω κλάδο διαμορφώθηκε το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2020 σε 12,86 δισ. ευρώ έναντι 13,62 δισ. ευρώ το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2019, καταγράφοντας μείωση 5,6%. Σε σύγκριση δε με το δεύτερο τρίμηνο του φετινού έτους, η αύξηση του τζίρου το τρίτο τρίμηνο του 2020 ήταν 19,8%, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται ότι θέλησαν σε σημαντικό βαθμό να προβούν σε αγορές από τα φυσικά καταστήματα. Τα προϊόντα, πάντως, που εξακολούθησαν να μην προτιμούν οι καταναλωτές, ούτε το τρίτο τρίμηνο του 2020, για προφανείς λόγους, ήταν τα ρολόγια – κοσμήματα και τα καλλυντικά. Ο κύκλος εργασιών στις δύο αυτές κατηγορίες υποχώρησε κατά 40,4% και 38,5%, αντιστοίχως.
Ειδικά τον Σεπτέμβριο του 2020 τα στοιχεία, τα οποία αφορούν μόνο τις επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, δείχνουν ότι ο κύκλος εργασιών στο λιανεμπόριο διαμορφώθηκε σε 2,52 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση μόλις 0,3% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019. Οι κατηγορίες του λιανεμπορίου που κατέγραψαν τη μεγάλη αύξηση τον Σεπτέμβριο του 2020 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, ήταν αυτές της πώλησης αυτοκινήτων (10,1%), ηλεκτρονικών υπολογιστών (32%), τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού (15,5%). Από την άλλη, οι κατηγορίες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων τον φετινό Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον περυσινό ήταν των ειδών ένδυσης (24,6%) και των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών (13,3%).
kathimerini.gr
- Μπήκαν 5 λουκέτα σε εργοστάσια στην Ελλάδα σε ένα χρόνο
- Ανάλυση ETE: Τριών ταχυτήτων οι επιδόσεις του 2023 – Κερδίζει έδαφος η «νέα οικονομία»
- Σπάει τα κοντέρ η οικοδομή - Πρωταθλήτρια Ευρώπης στις αποδόσεις ακινήτων η Αθήνα
- Άσχημο ξεκίνημα έτους στα σούπερ μάρκετ, μόνο 2,3% η αύξηση των πωλήσεων
- Στα 17,56 δισ. οι δαπάνες για την υγεία – Πληρώνουμε 5,9 δισ. από την τσέπη μας
- Πρωταθλήτρια Ευρώπης για το 2023 η Ελλάδα στην αύξηση του πραγματικού κατά κεφαλήν ΑΕΠ
- Ρεκόρ στις μεταβιβάσεις ακινήτων παρά την άνοδο των τιμών στην κτηματαγορά
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο