Αρχική | Οικονομία | Διεθνής Οικονομία | Έτος συγχωνεύσεων για τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες;

Έτος συγχωνεύσεων για τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες;

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Έτος συγχωνεύσεων για τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες;

Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες δεν χρειάζονται απλώς λίγη βοήθεια. Οι «Μεγάλες Τέσσερις» - Delta Air Lines, American Airlines, United Airlines και Southwest Airlines – εκλιπαρούν για επιπλέον πακέτα βοήθειας καθώς η Covid-19 εξακολουθεί να εμποδίζει τα ταξίδια, όπως σημειώνει η συνεργάτης του πρακτορείου Reuters Λόρεν Σίλβα Λάφλιν.

Μία επιλογή είναι περισσότερο φτηνό χρήμα. Οι συγχωνεύσεις όμως μπορούν επίσης να βοηθήσουν, και κατά πάσα πιθανότητα θα είναι καλύτερες για την τσέπη των φορολογουμένων – ίσως δε και των καταναλωτών. Το 2021, προβλέπει η Λάφλιν, οι μεγάλοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ θα μειωθούν από τέσσερις σε τρεις.

Οι συγχωνεύσεις αεροπορικών εταιρειών δεν είναι κάτι εύκολο. Για παράδειγμα, τα σωματεία των εργαζομένων που ιεραρχούν τους πιλότους βάσει αρχαιότητας καθιστούν δύσκολη την ενοποίηση. Και οι ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού δεν χαίρονται ιδιαίτερα όταν συγκεντρώνεται στα χέρια λίγων μεγάλη εξουσία, παρόλο που οι αμερικανικές αρχές ανταγωνισμού έχουν επιτρέψει σε κάποιες βιομηχανίες, όπως τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, να περιοριστούν σε τρεις μόλις παίκτες.

Ωστόσο, από οικονομικής άποψης, η συγχώνευση είναι μία λογική κίνηση. Οι περισσότερες άλλες χώρες έχουν έναν μόνο αερομεταφορέα που υποστηρίζεται, ρητά ή άρρητα, από το κράτος. Στις ΗΠΑ δεν συμβαίνει αυτό, όμως τα πακέτα βοήθειας λόγω της πανδημίας κατέστησαν και τις τέσσερις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες σχεδόν κρατικές, δίνοντας στον λαό μερίδιο των αποφάσεων για το μέλλον τους. Και οι συγχωνεύσεις δεν έχουν λειτουργήσει και τόσο άσχημα για τους καταναλωτές έως τώρα.

Οι τιμές των εισιτηρίων, προσαρμοσμένες για να αντικατοπτρίζουν τον πληθωρισμό, έχουν μειωθεί στο μισό από το 1995, εποχή που διέσχιζαν τους ουρανούς των ΗΠΑ πολυάριθμοι αερομεταφορείς, σύμφωνα με την Υπηρεσία Στατιστικών Μεταφορών.

Η American Airlines, που έχει έως τώρα απορροφήσει περίπου 13,5 δισ. δολάρια τα οποία ουσιαστικά προέρχονται από τους φορολογούμενους, βρίσκεται στην χειρότερη θέση. Η εταιρεία με έδρα το Τέξας έχει καθαρό χρέος 25 δισ. δολαρίων, περίπου έξι φορές τα EBITDA που αναμένονται για το 2022, υπό την προϋπόθεση ότι οι πωλήσεις της θα έχουν επανέλθει κατά τα τρία τέταρτα τα επόμενα δύο χρόνια. Ακολουθεί η United, με μισά περίπου επίπεδα χρέους.

Ωστόσο το 2022 είναι ακόμα μακριά. Αν τα έσοδα ανακάμψουν μόνο κατά 70% ενώ τα έξοδα παραμένουν σταθερά, τα EBITDA της American θα βουλιάξουν στα μόλις 335 εκατ. δολάρια – μια υπόθεση όχι απίθανη, δεδομένου του μακροπρόθεσμου αντίκτυπου που αναμένεται να έχει η πανδημία στα επαγγελματικά ταξίδια και του υπερβολικού κόστους λειτουργίας των αερογραμμών.

Μία συμφωνία, τονίζει η Λάφλιν, θα είναι ίσως περισσότερο συμφέρουσα για τους φορολογούμενους από μία αναδιάρθρωση. Μία συμφωνία μεταξύ της American και κάποιας ανταγωνίστριας μπορεί να σήμαινε το τέλος κάποιων συνδέσεων. Οι μέτοχοι της υγιέστερης εταιρείας ίσως να αντιδράσουν στην προοπτική ανάληψης επιπλέον προβλημάτων. Η φθηνή κρατική χρηματοδότηση θα μπορούσε εδώ να βοηθήσει.

Και οι ρυθμιστικές αρχές έχουν και στο παρελθόν κάνει τα στραβά μάτια σε ζητήματα ανταγωνισμού σε περιόδους κρίσης, όπως το 2008 όπου η JPMorgan αγόρασε την Bear Stearns και η Bank of America την Merrill Lynch. Αν η εναλλακτική είναι η πτώχευση, μία συγχώνευση με τη συγκατάθεση της κυβέρνησης δεν μπορεί να αποκλειστεί.

 

 

Πηγή: liberal.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text