Αρχική | Οικονομία | Διεθνής Οικονομία | Logistics: Ο νέος «πονοκέφαλος» της οικονομίας

Logistics: Ο νέος «πονοκέφαλος» της οικονομίας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Logistics: Ο νέος «πονοκέφαλος» της οικονομίας

Νέες προκλήσεις καλείται να διαχειριστεί η παγκόσμια οικονομία, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έχει υπονομεύσει σημαντικά τα θεμέλια του παγκόσμιου εμπορίου, σηματοδοτώντας αυξημένο κόστος για καταναλωτές και επιχειρήσεις.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο δείκτης ναύλου (freight rate), ο οποίος μετράει την τιμή μεταφοράς ενός εμπορεύματος από το ένα σημείο στο άλλο, καταγράφει ολοένα και μεγαλύτερη άνοδο, με την εκκίνηση του 2021 να προσομοιάζει σημαντικά την πορεία του 2020.

Την ίδια ώρα, οι ελλείψεις καταναλωτικών αγαθών, οι οποίες παρατηρήθηκαν στο α’ κύμα της πανδημίας, φαίνεται ότι έχουν παραχωρήσει τη θέση τους σε ελλείψεις βασικών προϊόντων για μια σειρά κλάδων, όπως για παράδειγμα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Volkswagen αναγκάστηκε να μειώσει την παραγωγή στο μεγαλύτερο εργοστάσιο οχημάτων παγκοσμίως, το οποίο βρίσκεται στο Βόλφσμπουργκ, ενώ προειδοποίησε για ελλείψεις ανταλλακτικών και εξαρτημάτων σ’ όλο τον κόσμο.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η Honda Motor περιόρισε την παραγωγή σε πέντε αμερικανικά εργοστάσια, ελλείψει των απαιτούμενων τεχνολογικών τσιπς που χρειάζονται τα οχήματα της ιαπωνικής εταιρείας.

Ανάγκη για 500.000 κοντέινερς

«Οι ελλείψεις βασικών προϊόντων είναι μεγαλύτερες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς οι χρόνοι παράδοσης έχουν αυξηθεί ξανά» παραδέχεται ο Ρομπ Σουμπαράμαν, επικεφαλής αναλυτής της Nomura Holdings στη Σιγκαπούρη. «Αυτό είναι αρνητικό για τη βιομηχανική παραγωγή της Δύσης και έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική πτώση των αποθεμάτων και την αύξηση των τιμών εισαγωγής».

Υπό αυτό το πρίσμα, οι βιομηχανικές ανισορροπίες που παρατηρούνται, πλήττουν καταναλωτές και εταιρείες, οι οποίες αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις στην εισαγωγή εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα, την Ταϊβάν, τη νότια Κορέα κι άλλες εξαγωγικές δυνάμεις της Ασίας.

Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις και να ικανοποιηθεί η τρέχουσα ζήτηση, σύμφωνα με εκτιμήσεις του αντιπροέδρου της Flexport Inc, Νέριτζους Πόσκους, απαιτούνται 500.000 περισσότερα κοντέινερς, αριθμός ικανός να γεμίσει 25 από τα μεγαλύτερα εμπορικά πλοία.

Στην ουρά για να «δέσουν»

Σύμφωνα με δορυφορικές εικόνες, αυτή τη στιγμή, πάνω από 30 πλοία βρίσκονται εγκυροβολημένα εν αναμονή να δέσουν στο λιμάνι του Λος Άντζελες, το οποίο αποτελεί την κύρια πύλη εισαγωγών στις ΗΠΑ. Ο συγκεκριμένος αριθμός, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, ανερχόταν σε περίπου 20 πλοία.

Όλες αυτές οι καθυστερήσεις, όπως είναι φυσικό, σημαίνουν ένα πράγμα: Αύξηση του κόστους μεταφοράς. Είναι ενδεικτικό ότι τα κοντέινερς χρειάζονταν μόλις 2.000 δολάρια για να διασχίσουν τον Ειρηνικό Ωκεανό. Τώρα το κόστος αυτό αναμένεται να αγγίξει τα 13.000 δολάρια.

Οι περισσότεροι αναλυτές θεωρούν ότι αυτή η κατάσταση θα διατηρηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του α’ τριμήνου, αυξάνοντας το οικονομικό κόστος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων.

 

 

Πηγή: moneyreview.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text