Τριπλασιάστηκε το μεταφορικό κόστος από Κίνα για Ευρώπη
Υπερτριπλασιάστηκε μέσα σε διάστημα οκτώ εβδομάδων το κόστος μεταφοράς προϊόντων από την Κίνα στην Ευρώπη και άγγιξε επίπεδα ρεκόρ, καθώς η διατάραξη του παγκόσμιου εμπορίου που προκάλεσε η πανδημία δημιουργεί δραματικές ελλείψεις σε κοντέινερ.
Όπως εξηγούν οι Financial Times, χιλιάδες άδεια κοντέινερ έμειναν στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, όταν οι ναυτιλιακές εταιρείες ακύρωσαν χιλιάδες δρομολόγια, λόγω της κατακόρυφης μείωσης του εμπορίου. Όταν η ζήτηση για ασιατικά προϊόντα ανέκαμψε στη Δύση, αυτή η έλλειψη κοντέινερς προκάλεσε την εκτίναξη των ναύλων.
Σύμφωνα με το Bloomberg, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις και να ικανοποιηθεί η τρέχουσα ζήτηση, απαιτούνται 500.000 περισσότερα κοντέινερς, αριθμός ικανός να γεμίσει 25 από τα μεγαλύτερα εμπορικά πλοία.
Στο πλαίσιο αυτό, οι FT αναφέρουν ότι το κόστος της μεταφοράς ενός κοντέινερ (40 ποδιών) από την Ασία στη Β. Ευρώπη έχει αυξηθεί από τα 2.000 δολάρια που ήταν το Νοέμβριο, πάνω από τα 9.000 δολάρια. Αντίθετα, το μεταφορικό κόστος από την Κίνα προς τις ΗΠΑ έχει παραμείνει σταθερό από τον Οκτώβριο.
Πηγή: moneyreview.gr
- Fed: Η μεγάλη ανατροπή – Δεν αποκλείει ακόμη και αύξηση επιτοκίου η Wall Street
- Λαγκάρντ: Ευρώπη και ΗΠΑ δεν πρέπει να εμπλακούν σε «κούρσα» επιδοτήσεων
- Ο «χρησμός» της S&P και οι επόμενες αξιολογήσεις
- AVE: Στο 28,88% αυξήθηκε το ποσοστό της Doson Investment
- FED (Beige Book): Αναιμική η ανάπτυξη της οικονομίας - "Φρένο" στη μείωση του πληθωρισμού
- Κίνα: Οι ΗΠΑ κατηγορούν εμάς για τα δικά τους προβλήματα
- Βρετανία: Ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε λιγότερο από το αναμενόμενο στο 3,2% τον Μάρτιο
- Πλαστικά Θράκης: Το 2023 ήταν μία "κανονική" χρονιά για την εταιρία - Ανάλογη αναμένεται να είναι και το 2024
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Πλαστικά Θράκης: Το 2023 ήταν μία "κανονική" χρονιά για την εταιρία - Ανάλογη αναμένεται να είναι και το 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο