Ο Αρκτικός Ωκεανός ανταγωνίζεται τη Διώρυγα του Σουέζ
Να αξιοποιήσει το λιώσιμο των πάγων στον Αρκτικό Κύκλο επιθυμεί η Ρωσία, η οποία ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει την πιο σύντομη παράδοση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) προς την αγορά της Ασίας.
Εάν κυλήσουν όλα ομαλά, το ρωσικό φορτίο θα χρειαστεί μόλις δύο εβδομάδες προκειμένου να διασχίσει τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας και να φθάσει από τη Χερσόνησο Γιαμάλ της Ρωσίας στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας.
Φυσικά, το ταξίδι θα πραγματοποιηθεί συνοδεία παγοθραυστικού, το οποίο θα διασπάει τον εναπομείναντα πάγο, ώστε να διέρχεται με μεγαλύτερη ευκολία το ρωσικό τάνκερ.
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας εκτείνεται σε μήκος 3.000 ναυτικών μιλίων, μεταξύ της Θάλασσας Μπάρεντς στον Αρκτικό Ωκεανό και των Στενών Μπέρινγκ, τα οποία ενώνουν την Ασία με την Αλάσκα. Πρόκειται για το πιο σύντομο πέρασμα από την Ευρώπη στην Ασία.
Συνήθως το ανατολικό τμήμα της Βόρειας Θάλασσας είναι κλειστό για ναυσιπλοΐα τους περισσότερους μήνες του έτους, λόγω του στρώματος πάγου. Όμως, η Κλιματική Αλλαγή έχει επιταχύνει το λιώσιμο των πάγων στον Αρκτικό Κύκλο, με αποτέλεσμα η Βόρεια Θάλασσα να καθίσταται ολοένα και πιο προσβάσιμη.
Φυσικά, ο ακριβής χρόνος παράδοσης του ρωσικού LNG στην Ιαπωνία θα εξαρτηθεί από το μέγεθος του υπάρχοντος πάγου και τις τρέχουσες περιβαλλοντικές συνθήκες.
Το ταξίδι, πάντως, είναι προγραμματισμένο για τον Φεβρουάριο και αναμένεται να πραγματοποιηθεί από το πλοίο «Christophe de Margerie», το οποίο ανήκει στην ρωσική εταιρεία Sovcomflot.
Η Ρωσία δε, επιδιώκει να αξιοποιήσει αυτό το θαλάσσιο πέρασμα ακόμη περισσότερο στο μέλλον, αυξάνοντας τις παραδόσεις φορτίων προς την ραγδαίως εξελισσόμενη αγορά της Ασίας, κάτι το οποίο αναπόφευκτα θα συνεπάγεται την κλιμάκωση του ανταγωνισμού με τη Διώρυγα του Σουέζ στη Μεσόγειο Θάλασσα.
Όμως, οι περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν ότι ενδεχόμενη αύξηση της ναυσιπλοΐας στη Βόρειας Θάλασσα θα προκαλέσαι περαιτέρω «ζημιά» στο ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον, επιταχύνοντας το λιώσιμο των πάγων στον Αρκτικό Κύκλο.
Πηγή: moneyreview.gr
- Fed: Η μεγάλη ανατροπή – Δεν αποκλείει ακόμη και αύξηση επιτοκίου η Wall Street
- Λαγκάρντ: Ευρώπη και ΗΠΑ δεν πρέπει να εμπλακούν σε «κούρσα» επιδοτήσεων
- Ο «χρησμός» της S&P και οι επόμενες αξιολογήσεις
- AVE: Στο 28,88% αυξήθηκε το ποσοστό της Doson Investment
- FED (Beige Book): Αναιμική η ανάπτυξη της οικονομίας - "Φρένο" στη μείωση του πληθωρισμού
- Κίνα: Οι ΗΠΑ κατηγορούν εμάς για τα δικά τους προβλήματα
- Βρετανία: Ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε λιγότερο από το αναμενόμενο στο 3,2% τον Μάρτιο
- eurocapital.gr - Οδηγός συνδρομητικών σελίδων (Απόλυτο Σύστημα - Τεχνικό Χαρτοφυλάκιο)
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- eurocapital.gr - Οδηγός συνδρομητικών σελίδων (Απόλυτο Σύστημα - Τεχνικό Χαρτοφυλάκιο)
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο