Αρχική | Προηγ. Τεύχη | Χ&Α - 226 | ΚΡΙ ΚΡΙ: Πόσο ψηλά βρίσκεται η “κορυφή”;

ΚΡΙ ΚΡΙ: Πόσο ψηλά βρίσκεται η “κορυφή”;

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΚΡΙ ΚΡΙ: Πόσο ψηλά βρίσκεται η “κορυφή”;

“Στον δρόμο για την κορυφή”, ήταν ο τίτλος στο δελτίο τύπου, που δημοσίευσε η Κρι Κρι για τα 30 χρόνια που συμπληρώνει στην παραγωγή γιαουρτιού (εδώ). Όπως αναφέρεται στο δελτίο, η Κρι Κρι σημείωσε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και καθιερώθηκε ως ο μεγαλύτερος παραγωγός για την ελληνική αγορά γιαουρτιού ενώ το μερίδιο της στην αγορά διαμορφώθηκε στο 16,3%.

Κατά την άποψή μας, το ζήτημα σήμερα δεν είναι εάν η Κρι Κρι, οδηγηθεί στην “κορυφή”, αλλά το πόσο ψηλά βρίσκεται η κορυφή.

Εξετάζοντας τα μεγέθη της εταιρίας, επί μία μακρά σειρά ετών -από το 2004- στην εξέλιξη των πωλήσεων διαπιστώνουμε ότι ο κύκλος εργασιών της, αυξάνεται σταθερά κάθε χρόνο - πλην της διετίας 2015-2016 (δείτε εδώ το διάγραμμα με την εξέλιξη των πωλήσεων). Η εταιρία εμφανίζει έναν από τους μεγαλύτερους μακροχρόνιους μέσους ετήσιους ρυθμούς αύξησης (ΜΕΡΑ) πωλήσεων στην Ελλάδα. Κατά τη 16ετία (2004-2020), ο ΜΕΡΑ έφθασε στο 11,9%, κατά τη δεκαετία (2010-2020) στο 10,3% και κατά την τελευταία τετραετία (2016-2020), στο 17,3%. Αυτό σημαίνει ότι, η εταιρία έχει μία δυναμική διπλασιασμού των πωλήσεών της κάθε 3,5 έως 4,0 χρόνια, κάτι που αναμένουμε να διατηρήσει και κατά την επόμενη 4ετία. Παράλληλα, πετυχαίνει τη διατήρηση του μικτού περιθωρίου κέρδους σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα (περί το 38%), ενώ έχει εξαιρετικά χαμηλό δανεισμό (€ 12,2 εκατ., στο τέλος του 2019 και μόλις € 6,0 εκατ. κατά το α’ εξάμηνο του 2020). Τα χρηματοοικονομικά έξοδα διατηρούνται κάτω από το 0,50% επί των πωλήσεων κατά την τελευταία τριετία. Το περιθώριο καθαρού κέρδους διατηρείται πάνω από το 10% στην τελευταία 6ετία, ενώ ήταν 13,8% κατά το 2019, επίπεδο εξαιρετικό για βιομηχανία και μάλιστα του συγκεκριμένου κλάδου.

Αυτά όμως αφορούν στο παρελθόν. Το ερώτημα είναι εάν μπορεί η εταιρία να διατηρήσει αυτούς τους εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης και στο μέλλον. Αυτό απαντάται από τον παρακάτω πίνακα:
















Πωλήσεις ΚΡΙ ΚΡΙ - ποσά σε € '000


9/2020 (%) 2019 (%) 2018 (%) 2017 (%) 2016 (%) 2015 (%)

Παγωτά 25.694 25,0% 28.107 24,9% 25.119 26,7% 21.615 27,3% 19.817 29,8% 21.319 31,8%

Ελλάδα 21.026 20,5% 21.702 19,2% 20.717 22,0% 18.870 23,8% 17.435 26,2% 19.225 28,7%

Εξωτερικό 4.668 4,5% 6.405 5,7% 4.403 4,7% 2.746 3,5% 2.382 3,6% 2.094 3,1%

Γαλακτοκομικά 76.267 74,2% 84.438 74,8% 68.830 73,0% 57.450 72,5% 46.598 70,0% 45.426 67,8%

Ελλάδα 38.365 37,3% 44.285 39,2% 39.053 41,4% 36.070 45,5% 33.272 50,0% 35.478 53,0%

Εξωτερικό 37.902 36,9% 40.154 35,6% 29.777 31,6% 21.380 27,0% 13.325 20,0% 9.948 14,9%

Λοιπά 787 0,8% 357 0,3% 285 0,3% 181 0,2% 156 0,2% 206 0,3%

Σύνολο 102.749
112.903 19,81% 94.234 18,91% 79.246 19,04% 66.570 -0,57% 66.951


Στον πίνακα αυτόν, εμφανίζεται η στρατηγική πωλήσεων της εταιρίας στην προηγούμενη 5ετία, ενώ μπορεί εύκολα κάποιος να προβλέψει και τις εξελίξεις στο μέλλον.

Στο τέλος του 2015, η σύνθεση των πωλήσεων ήταν: α) προϊοντική σύνθεση: παγωτά (31,8% του συνόλου) και σε γαλακτοκομικά (67,8) και β) γεωγραφική σύνθεση: Ελλάδα (81,7% του συνόλου) και εξαγωγές (18,0%).
Στις 30/9/2020, η σύνθεση των πωλήσεων, εμφανιζόταν ως εξής: α) παγωγά (25,0%) και γαλακτοκομικά (74,2%) και β) Ελλάδα (57,8%) και εξαγωγές (41,4%), ενώ εκτιμάται ότι οι εξαγωγές έφθασαν στο 43% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το τέλος του 2020. Τα δε χρηματικά μεγέθη είχαν, στο μεταξύ, διπλασιαστεί.


Η εταιρία μεταφέρει το κύριο βάρος της στα γαλακτοκομικά προϊόντα και κυρίως, στις εξαγωγές γαλακτοκομικών.
Κατά το διάστημα 2015-2020, οι πωλήσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα, αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης (ΜΕΡΑ) 11,5%. Η αύξηση στην Ελλάδα είχε ΜΕΡΑ 1,66% και στο εξωτερικό 32,5% -κάτι που σημαίνει ότι η εταιρία διπλασιάζει τις εξαγωγές γαλακτοκομικών κάθε 2,2 χρόνια!
Παράλληλα, αυξητική είναι η τάση και στις εξαγωγές παγωγού (ΜΕΡΑ 18,4% από το 2015), όμως τα μεγέθη στην κατηγορία αυτή είναι χαμηλά.

Εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις του 2020 έχουν κινηθεί περί τα € 125 - € 127 εκατομμύρια, έχοντας σημειώσει αύξηση περί το 11,6% σε σχέση με το 2019. Η πτώση του ρυθμού αύξησης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι συγκυριακή.
Εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις της εταιρίας θα ξεπεράσουν τα € 200 εκατομμύρια, προς τα τέλη του 2023.
Η εταιρία πιθανότατα δε θα κατορθώσει να διατηρήσει το μικτό περιθώριο κέρδους της στο εύρος του 38% - 40%, όμως, εκτιμούμε ότι αυτό θα σταθεροποιηθεί μεταξύ του 34% - 35%, καθώς η αύξηση των εξαγωγών θα επιφέρει αυξημένες δαπάνες, αλλά και θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές πώλησης. Το καθαρό περιθώριο κέρδους μπορεί να διατηρηθεί γύρω από το 12%, επίπεδο που παραμένει εξαιρετικά ικανοποιητικό και που σημαίνει ότι τα καθαρά κέρδη μπορούν να υπερβούν τα € 25 εκατομμύρια.

Ποιά είναι τα όρια εξαγωγών και πωλήσεων της εταιρίας; Ουδείς μπορεί να γνωρίζει. Η αγορά προς την οποία απευθύνεται στο εξωτερικό είναι τεράστια και, δεδομένης της υψηλής ποιότητας των προϊόντων της, η εταιρία μπορεί να διευρύνει τις πωλήσεις της για μία σειρά ετών.
Το ερώτημα όμως είναι εάν και πώς η προσφορά θα μπορέσει να αυξηθεί, ώστε να ικανοποιήσει τη ζήτηση που μπορεί να πετύχει η εταιρία. Επειδή, στοχεύοντας -σε πρώτη φάση- σε πωλήσεις € 200 εκατομμυρίων, η εταιρία θα αλλάζει δομές, μεθόδους και προσωπικότητα.

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρία θα παραμένει επί αρκετά ακόμη χρόνια, ως μία από τις πιο πετυχημένες του Χρηματιστηρίου και η μετοχή της, θα έχει τις προϋποθέσεις να ξεπερνά τις επιδόσεις της ευρύτερης αγοράς.
Για τη χρήση του 2020 εκτιμούμε ότι θα εμφανίσει καθαρά κέρδη περί τα € 16,7 έως € 17,5 εκατομμύρια και περί τα € 20,0 έως € 21,0 εκατομμύρια κατά το 2021. Με βάση τις υποθέσεις αυτές, η σχέση Ρ/Ε (2020) διαμορφώνεται  από 13,8 έως 14,4 και Ρ/Ε (2021) από 11,5 έως 12,0.
Δείτε την εξέλιξη των βασικών χρηματοοικονομικών μεγεθών (εδώ).
Κατά τις τελευταίες 52 εβδομάδες, η τιμή της μετοχής έχει σημειώσει άνοδο 72,5% (ΓΔ: 33,9%) και από την αρχή του έτους 11,3% (ΓΔ: 3,9%). Ο μέσος όρος συναλλαγών (αξία) κατά το 2020 ήταν 89.642 και κατά το 2021 διαμορφώνεται σε 68.791.

Επιστροφή στα περιεχόμενα (εδώ)


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα: