Αρχική | Προηγ. Τεύχη | Χ&Α - 226 | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Στροφή προς τον ενεργειακό μετασχηματισμό

Προς τον ενεργειακό μετασχηματισμό στρέφεται πλέον η στρατηγική του Ομίλου, προκειμένου να εναρμονιστεί με τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την κλιματική αλλαγή αλλά και για να συνεχίσει να αποτελεί επενδυτική επιλογή, διότι όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο μας σχετικά με το θέμα (εδώ και εδώ), η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί μόνο περιβαλλοντικό ζήτημα αλλά και επενδυτικό.

Σε αυτά τα πλαίσια, οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής του ομίλου είναι: α) η βελτίωση των κύριων δραστηριοτήτων του, με ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της ενεργειακής απόδοσης και υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, β) η  αξιοποίηση προγενέστερων επενδύσεων, με αναβαθμίσεις που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία, καθώς και γ) η διαφοροποίηση του ενεργειακού χαρτοφυλακίου, ώστε ο όμιλος να αποκτήσει σημαντικό χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ, να επεκταθεί στον τομέα Ηλεκτρικής Ενέργειας & Φυσικού Αερίου, και, παράλληλα, να διερευνήσει νέες ευκαιρίες που συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση.

Ο στόχος του ομίλου για το 2021, είναι να φθάσει τα 300 MW εγκατεστημένης ισχύος και τα 600 MW έως το 2025. Συνολικά, ο όμιλος διαθέτει ενεργειακό χαρτοφυλάκιο σε φωτοβολταϊκά, αιολικά και βιομάζα, ύψους 1,3 GW. Δείτε εδώ σχετική ανακοίνωση της εταιρίας.

Από το δελτίο τύπου των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2020, αυτό που συγκρατούμε, πέραν της πτώσεις σε πωλήσεις και καθαρή κέρδη - καθώς είναι γεγονότα που τα περιμέναμε-, είναι το μέγεθος των επιπτώσεων. Η μειωμένη ζήτηση και η σημαντική επιδείνωση στο περιβάλλον διύλισης, προκάλεσαν επιπτώσεις άνω των € 350,0 εκατομμυρίων ευρώ στα λειτουργικά κέρδη ενώ η υποτίμηση των αποθεμάτων ξεπέρασε τα € 500,0 εκατομμύρια. Η συνολική εγχώρια ζήτηση το 2020 υποχώρησε κατά  8%, η τιμή των αεροπορικών καυσίμων μειώθηκε κατά 67%, ενώ στα ναυτιλιακά καύσιμα η πτώση ήταν 33%.
Βέβαια στα θετικά του έτους συγκαταλέγεται, η ολοκλήρωση του πενταετούς προγράμματος συντήρησης και αναβάθμισης του διυλιστηρίου Ασπροπύργου, η υλοποίηση επενδύσεων ψους € 295 εκατ. περίπου, που καλύπτουν όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του ομίλου, η εξαγορά και η κατασκευή του Φ/Β έργου 204MW στην περιοχή της Κοζάνης, η βελτίωση του καθαρού δανεισμού σε σχέση με πέρσυ (+8%), η μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους (-10,0%) καθώς και η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, να προτείνει καθαρό μέρισμα € 0,10 ανά μετοχή.

Για το α’ τρίμηνο του 2021, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Ανδρέας Σιάμισιης, ανέφερε (εδώ) ότι δεν ξεκίνησε καλά και αναμένεται να είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019, ενώ αισιόδοξος φάνηκε για την πορεία των υπόλοιπων τριμήνων. Πρόσθεσε επίσης, ότι τα μεγέθη του ομίλου θα επιστρέψουν στην κανονικότητα αλλά όχι στα επίπεδα του 2019, ενώ εκτιμά ότι οι συνθήκες της αγοράς θα υλοποιηθούν στα τέλη του 2021 με αρχές 2022.
Δείτε εδώ, το δελτίο τύπου των οικονομικών αποτελεσμάτων και εδώ πίνακα με τα οικονομικά μεγέθη.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα (εδώ)


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text