Πόσο θα κοστίσουν στον ΑΔΜΗΕ οι προσφυγές από μοναστήρι κατά επένδυσης
Ακριβά θα κοστίσουν στον ΑΔΜΗΕ οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από τις μοναχές της Μονής Αγίων Θεοδώρων απέναντι στο έργο της επέκτασης του συστήματος 400KV γνωστού και ως Δυτικού Διαδρόμου της Πελοποννήσου.
Το έργο προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ έχει μπλοκαριστεί καθώς οι μοναχές εναντιώνονται στην τοποθέτηση των 2 τελευταίων πυλώνων του έργου που βρίσκονται σε απόσταση 500 μέτρων από το μοναστήρι επικαλούμενες οπτική όχληση και προσβολή του ησυχαστικού χαρακτήρα της Μονής και της προσωπικότητάς τους. Σημειώνεται ότι οι 5 μοναχές έχουν καταφέρει να σταματήσουν την κατασκευή του έργου δικαστικά.
Χθες η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, αναφέρθηκε στο πρόβλημα που έχει ανακύψει αποκαλύπτοντας ότι σε συνεννόηση με το υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας διερευνώνται εναλλακτικές οδεύσεις της γραμμής, με τη δέσμευση από την πλευρά του ΥΠΕΝ ότι θα προχωρήσει γρήγορα η αδειοδότηση της αλλαγής της όδευσης.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΑΔΜΗΕ Ι. Μάργαρη, η αδειοδότηση μπορεί να ξεπεράσει χρονικά ακόμη και τους 10 μήνες ενώ η υλοποίηση της αλλαγής της όδευσης, χρονικά θα χρειαστεί ακόμη 4 έως 6 μήνες. Σε ό,τι αφορά στο κόστος, θα χρειαστεί να τοποθετηθούν για την παραλλαγή 5 έως 10 νέοι πυλώνες (400 πυλώνες χρειάστηκαν για το σύνολο του έργου), κόστους περίπου 3 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Μάργαρη το πιο κρίσιμο είναι η αδειοδότηση, ενώ τόσο ο χρόνος όσο και το κόστος μπορεί να αυξηθούν περαιτέρω ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν για απαλλοτριώσεις.
Ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ μάλιστα πρότεινε ως συμβιβαστική λύση να τοποθετηθούν οι δύο πυλώνες που εκκρεμούν βάσει της παλιάς όδευσης, προκειμένου να ξεκινήσει να λειτουργεί ο Δυτικός Διάδρομος που είναι κρίσιμος για την εύρυθμη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος συνολικά της χώρας και στη συνέχεια όταν αδειοδοτηθεί η παραλλαγή, οι 2 πυλώνες να ξηλωθούν.
Αποτελέσματα
Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά μεγέθη του ΑΔΜΗΕ, όπως ανέφερε η διοίκηση του διαχειριστή τα αποτελέσματα του 2020 αποτελούν μια σαφή ένδειξη για τις επιδόσεις της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 14,8% ενώ η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA κατά 14,7%, με τη διοίκηση της εταιρείας να προτείνει την καταβολή μερίσματος ύψους 0,103 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 50% της κερδοφορίας της εταιρείας κατά την πάγια στρατηγική της εταιρείας. Σημαντική επίσης ήταν και η αύξηση των επενδύσεων κατά 83%, στο ιστορικό ρεκόρ των 456 εκατ. ευρώ.
Όπως ανέφερε ο κ. Μάργαρης συνεχίζεται η υλοποίηση των νέων επενδύσεων που περιλαμβάνουν την 4η φάση των Κυκλάδων, τη διασύνδεση της Κρήτης, έργα ΙΤ κλπ. Παράλληλα ο ΑΔΜΗΕ θα προχωρήσει τα επόμενα χρόνια και σε νέα έργα τα οποία θα περιλαμβάνουν εκτός από τις διασυνδέσεις επιπλέον την αποθήκευση ενέργειας και τις συνδέσεις υπεράκτιων αιολικών πάρκων.
Η αύξηση των επενδύσεων πάντως, οδηγεί συνακόλουθα σε αύξηση της ρυθμιζόμενης περιουσιακής βάσης και κατά συνέπεια σε αυξήσεις στις χρεώσεις του δικτύου μεταφοράς που πληρώνουν οι καταναλωτές μέσω των λογαριασμών. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΑΔΜΗΕ μέχρι το 2020 δεν είχε επιβληθεί αύξηση στις χρεώσεις των καταναλωτών.
Ωστόσο αυτό αναμένεται να αλλάξει το 2021 και ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε διαδικασία καθορισμού των νέων μοναδιαίων χρεώσεων τους επόμενους μήνες. Όπως επισήμανε η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ η αύξηση στις χρεώσεις μεταφοράς θα είναι αμελητέα μπροστά στο όφελος που θα προκύψει για τους καταναλωτές από τη μείωση των χρεώσεων ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας).
Το απαιτούμενο έσοδο που πρέπει να ανακτηθεί φέτος είναι 211 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται πιθανές αυξήσεις που θα πρέπει να εγκριθούν και από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Πηγή: capital.gr
Χάρης Φλουδόπουλος
- Στάσσης: Η ΔΕΗ είναι ιδανικά τοποθετημένη για να οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη
- Ideal Holdings: «Κοιτάζει» νέους στόχους εξαγοράς με «δύναμη πυρός» 200 εκατ. ευρώ
- Q&R: Πούλησε 1,36 εκατ. μετοχές η Marbella Investments
- Διασύνδεση Κρήτη-Αττική: Ποιος είναι ο νέος «σύμμαχος» Κοπελούζου για το 20% – Γιατί αποχώρησε η Macquarie
- Real Consulting: Αύξηση 39% στα EBITDA – Στο +24% οι πωλήσεις για το 2023
- Γιατί Τιτάν και Cenergy επενδύουν πάνω από 500 εκατ. ευρώ στις ΗΠΑ
- Πλαστικά Θράκης: Λειτουργική κερδοφορία 44 εκατ. το 2023 - Προτεινόμενο ετήσιο μικτό μέρισμα €0,23/μετοχή
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο