Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 227 | Όμιλος Fourlis: Χρονιά προκλήσεων και ανάκαμψης

Όμιλος Fourlis: Χρονιά προκλήσεων και ανάκαμψης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Όμιλος Fourlis: Χρονιά προκλήσεων και ανάκαμψης

Όμιλος Fourlis
Χρονιά προκλήσεων και ανάκαμψης

 

Η επίδραση της πανδημίας, όπως ήταν αναμενόμενο, επηρέασε σημαντικά τα μεγέθη του ομίλου Fourlis Α.Ε. Παρόλα αυτά, οι απώλειες εν μέρη αντισταθμιστηκαν από την επαναλειτουργία των καταστημάτων το τρίτο τρίμηνο του έτους και κατά την διάρκεια των γιορτών καθώς και από την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Συγκεκριμένα, για το σύνολο του έτους, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφθασαν τα € 60,1 εκατομμύρια, έναντι € 33,8 εκατ. το 2019 παρουσιάζοντας αύξηση 78%. Ο όμιλος, ενεργοποίησε το κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων πολύ πιο σύντομα από ότι υπολόγιζε, εν όψη της πανδημίας Covid 19. Όμως, όλα αυτά, δεν έλυσαν το πρόβλημα, το οποίο φάνηκε στα συνολικά αποτελέσματα.

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου, για το σύνολο του έτους  2020, έφτασε στα € 370,6 εκατ. έναντι € 466,3 εκατ. κατά το 2019, παρουσιάζοντας μείωση 20,5%. Το ενοποιημένο EBITDA, ανήλθε σε € 43,1 εκατ. έναντι € 66,6 εκατ. το 2019, ενώ οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους έφθασαν τα € 8,7 εκατομμύρια. Το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 2,34% έναντι 2,56% το 2019.
Mε βάση τους κλάδους δραστηριοποίησης, ο κλάδος λιανικού οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις € 243,6 εκατ. έναντι € 302,3 εκατ., σημειώνοντας πτώση 19,4%. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα το 2020 μειώθηκαν κατά 24,9%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9,6% σε σχέση με τα αποτελέσματα του έτους 2019. Το EBITDA ανήλθε σε € 30,3 εκατ. έναντι € 39,7 εκατ. το 2019.
Στον κλάδο λιανικών αθλητικών ειδών (Intersport και The Athlete’s Foot), οι πωλήσεις ανήλθαν στα € 127,0 εκατ. παρουσιάζοντας μείωση 22,6% σε σχέση με το έτος 2019. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12,9%. Στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική μείωση 26,6%. Το EBITDA ανήλθε σε € 14,3 εκατ. έναντι € 28,2 εκατ. το 2019.
Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου, κατά την 31/12/2020 έφθασε τα €105,4 εκατ., σε σχέση με € 106,2 εκατ. την 31/12/2019. Δείτε πίνακα με τα οικονομικά μεγέθη εδώ.

Εξετάζοντας τις πωλήσεις του ομίλου, ανά τρίμηνο τα τελευταία τρία χρόνια, διαπιστώνουμε ότι κατά το α΄τρίμηνο του 2020 όπου επηρεάστηκε σε μικρό βαθμό από την πανδημία - το πρώτο lockdown ξεκίνησε στα μέσα Μαρτίου - οι πωλήσεις έφθασαν τα € 84,0 εκατ., μειωμένες σε σχέση το α΄τρίμηνο του 2019, όπου ήταν στα  € 96,6 εκατ. και α’ τρίμηνο του 2018, που διαμορφώθηκαν στα € 96,2 εκατομμύρια.
Κατά το β’ τρίμηνο του 2020, όπου η οικονομία ήταν “κλειστή”, ο όμιλος πούλησε € 75,0 εκατ. έναντι € 110,7 εκατ. το β΄ τρίμηνο του 2019 και € 105,8 εκατ. το β’ τρίμηνο του 2018.
Κατά το γ’ τρίμηνο του 2020, όπου το λιανικό εμπόριο, ξεκίνησε πάλι την λειτουργία του, ο όμιλος σημείωσε πωλήσεις ύψους € 119,8 εκατ., επίπεδο μειωμένο σε σχέση με γ΄ τρίμηνο του 2019, όπου οι πωλήσεις έφτασαν τα € 132,1 εκατ. και το γ΄ τρίμηνο του 2018, όπου έφτασαν τα € 123,7 εκατομμύρια.
Τέλος, το δ’ τρίμηνο του 2020, που το λιανικό εμπόριο δραστηριοποιήθηκε για μερικές εβδομάδες κατά την περίοδο του γιορτών, ο όμιλος σημείωσε πωλήσεις ύψους € 91,3 εκατ.,. έναντι € 132,1 εκατ. το δ’ τρίμηνο του 2019 και € 122,7 εκατ. το δ’ τρίμηνο του 2018.

Με γνώμονα, ότι το λιανικό εμπόριο παρέμεινε κλειστό και το α’ τρίμηνο του 2021 και οι πωλήσεις του ομίλου πραγματοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά, εκτιμούμε ότι ο κύκλος εργασιών για το α’ τρίμηνο του 2021, θα είναι μικρότερος από τα € 84,0 εκατομμύρια που σημειώθηκαν το α΄ τρίμηνο του 2020 και θα κυμανθεί περίπου στα € 60,0 με € 62,0 εκατομμύρια. Για το σύνολο του έτους, ως μία πρώτη εκτίμηση (τελικά και το 2021 είναι εξαιρετικά αβέβαιο) αναφέρουμε κύκλο εργασιών μεταξύ των € 355,0 και € 380 εκατ. και το επίπεδο της κερδοφορίας εκτιμούμε ότι θα φτάσει μεταξύ των € 6,0 και € 8,0 εκατομμυρίων. Εκτιμούμε ότι η εικόνα θα “ξεκαθαρίσει” μετά το γ’ τρίμηνο της χρήσης.

Από την πλευρά της, η διοίκηση, στην ενημέρωση των αναλυτών δήλωσε πως οι πωλήσεις κατά το α’ τρίμηνο του 2021, θα φθάσουν περίπου το 90% των πωλήσεων του α’ τριμήνου το 2020, δηλαδή θα φθάσουν τα € 75,6 εκατομμύρια. Το ποσοστό αυτό στηρίζεται στο κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων, που είναι πολύ πιο προετοιμασμένο σε σχέση με πέρσυ, στις χώρες που δεν αντιμετωπίζουν τους ίδιους περιορισμούς με την Ελλάδα, όπως η Κύπρος και η Ρουμανία και τέλος στην διάθεση των καταναλωτών να καταναλώσουν περισσότερο όταν ανοίξουν τα καταστήματα.

Επίσης, δηλώνει πως συνεχίζει τις επενδύσεις σε ότι αφορά την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, του e-commerce και τη λειτουργία των logistics centers, ενώ παράλληλα αναμένεται να πραγματοποιηθεί επένδυση ύψους € 11,0 εκατομμυρίων, που αφορά αυτοματοποιημένο εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας για την τη διακίνηση των προϊόντων αθλητικών ειδών, τόσο προς τα φυσικά καταστήματα, όσο και προς τους καταναλωτές των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Η έναρξη λειτουργίας της νέας επένδυσης έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2022. Επίσης ανακοινώθηκε, ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει η δραστηριοποίηση της εταιρίας στην αγορά ακινήτων.

Δείτε το δελτίο τύπου εδώ και την οικονομική έκθεση εδώ και την οικονομική παρουσίαση της εταιρίας, εδώ.

Επιστροφή στα περιεχόμενα (εδώ)



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text