Αρχική | Εταιρίες | Τράπεζες | Τράπεζες: Πόσο συρρίκνωσε η πανδημία υποκαταστήματα και θέσεις εργασίας

Τράπεζες: Πόσο συρρίκνωσε η πανδημία υποκαταστήματα και θέσεις εργασίας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τράπεζες: Πόσο συρρίκνωσε η πανδημία υποκαταστήματα και θέσεις εργασίας

Χρονιά δραστικών περικοπών σε δίκτυα και τραπεζικούς υπαλλήλους υπήρξε το 2020, καθώς οι τράπεζες αξιοποίησαν τη στροφή στην ψηφιακή τραπεζική που εδραίωσε η πανδημία και εφάρμοσαν εκτεταμένα προγράμματα μείωσης προσωπικού και αναδιοργάνωσης του δικτύου των καταστημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ ο αριθμός των τραπεζοϋπαλλήλων την περασμένη χρονιά μειώθηκε κατά 3.630 άτομα και το σύνολο των εργαζομένων στις τράπεζες περιορίστηκε στο τέλος του 2020 στα 33.097 άτομα από 36.727. Αντίστοιχα ο αριθμός των υποκαταστημάτων περιορίστηκε από τα 1.834 στα τέλη του 2019 σε 1.702 στα τέλη του 2020. Να σημειωθεί ότι συνολικά από το 2010 η μείωση του προσωπικού στις τράπεζες μετά και το κλείσιμο δεκάδων τραπεζών την τελευταία δεκαετία φτάνει τους 30.311 υπαλλήλους, ενώ το δίκτυο έχει συρρικνωθεί κατά 2.303 καταστήματα.

Οι τράπεζες έκαναν χρήση και το 2020 των προγραμμάτων εθελούσιας εξόδου, προκειμένου να περιορίσουν το προσωπικό τους δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στους υπαλλήλους που εργάζονταν στο δίκτυο. Την ίδια στιγμή σημαντικός αριθμός υπαλλήλων αποχώρησε από τις τράπεζες μέσω του μοντέλου carve out, δηλαδή της μεταφοράς προσωπικού στις εταιρείες διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων, οι οποίες με τη σειρά τους μεταβιβάστηκαν σε επενδυτές στο πλαίσιο των τιτλοποιήσεων που υλοποίησαν οι τρεις από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, με εξαίρεση την Εθνική τράπεζα. Τα σχέδια των τραπεζών «υποστηρίχθηκαν» από την εκτεταμένη χρήση των ηλεκτρονικών πληρωμών, που σε περιβάλλον πανδημίας εκτινάχθηκαν, οδηγώντας πάνω από το 90% των συναλλαγών εκτός τραπεζικού καταστήματος.

Η Alpha Bank

Σε γενναία μείωση του προσωπικού της έχει προχωρήσει τα δύο τελευταία χρόνια η Alpha Bank, εφαρμόζοντας συνδυαστικά πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, αλλά και τη μεταφορά 816 υπαλλήλων στην εταιρεία διαχείρισης κόκκινων δανείων, τη Cepal, που στο πλαίσιο της τιτλοποίησης Galaxy μεταβιβάστηκε στην Davidson Kempner. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας στο τέλος του 2020, ο αριθμός των υπαλλήλων διαμορφώθηκε στις 6.316 από 7.793 στα τέλη του 2018, ενώ το δίκτυο μειώθηκε το ίδιο διάστημα κατά 107 καταστήματα και στα τέλη του 2020 αριθμούσε 336. Τα έξοδα προσωπικού μειώθηκαν κατά 5,3% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν στα 434,4 εκατ. ευρώ. Tο ποσοστό των εγχρήματων συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν μέσω ψηφιακών δικτύων της Τράπεζας ανέρχεται στο 92%, έναντι 87% το προηγούμενο έτος.

Επιπλέον, οι νέοι συνδρομητές του e-banking ανήλθαν σε 336.000 το 2020, ενώ το ποσοστό των νέων συνδρομητών που απέκτησαν e-banking μέσω κινητής συσκευής (χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα) σχεδόν διπλασιάστηκε σε ετήσια βάση και ανήλθε σε 45% έναντι 26% το 2019.

Το 2020 οι ενεργοί χρήστες μέσω κινητού τηλεφώνου ανήλθαν σε 792.000 σημειώνοντας αύξηση κατά 45%, ενώ οι εγχρήματες συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέσω κινητού τηλεφώνου έφτασαν τα 13 εκατ., καταγράφοντας ετήσια αύξηση κατά περίπου 68%. Επιπλέον, οι ενεργοί χρήστες όλων των ψηφιακών εφαρμογών στον τομέα των ανέπαφων πληρωμών, συμπεριλαμβανομένων του Apple Pay, του myAlpha Wallet, καθώς και του Garmin Pay, για πληρωμές μέσω smartwatches, έχουν ανέλθει σε 150.000, με τις αντίστοιχες συναλλαγές να φτάνουν σήμερα τις περίπου 3,5 εκατ.

Η Εθνική τράπεζα

Υψηλή συμμετοχή που ξεπέρασε τα 800 άτομα είχε το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου που υλοποίησε η Εθνική τράπεζα, οδηγώντας τον αριθμό των εργαζομένων στην Τράπεζα κάτω από τις 7.000. Η μείωση του προσωπικού συνοδεύτηκε από περιορισμό του δικτύου των καταστημάτων, που σήμερα αριθμεί 360 καταστήματα, 120 λιγότερα από το 2018, που ξεκίνησε το σχέδιο μετασχηματισμού της Τράπεζας. Οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας επιτάχυναν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Τράπεζας και οι συναλλαγές e-banking αυξήθηκαν κατά 50%, αντικαθιστώντας τις συναλλαγές στα καταστήματα, οι οποίες έχουν μειωθεί περίπου κατά τα 2/3 σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την εκδήλωση της πανδημίας. Η Εθνική τράπεζα πέτυχε το 2020 σημαντική αποκλιμάκωση των δαπανών προσωπικού (-8,2% σε ετήσια βάση) στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της μείωσης του αριθμού των υπαλλήλων της Τράπεζας, του εξορθολογισμού του δικτύου καταστημάτων και της μετάβασης των πελατών σε ψηφιακά κανάλια.

Η Eurobank

Το 10% του προσωπικού της μείωσε την περασμένη χρονιά και μέσω του προγράμματος εθελούσιας εξόδου στον οποίο εντάχθηκαν πάνω από 750 εργαζόμενοι. Ο αριθμός των υπαλλήλων μειώθηκε στα 6.700 άτομα, καθώς εκτός από το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, 500 εργαζόμενοι μεταφέρθηκαν στις αρχές του 2020 στην εταιρεία διαχείρισης κόκκινων δανείων doValue Greece. Το δίκτυο των καταστημάτων περιορίστηκε στα 300 καταστήματα από 350 στο τέλος του 2019 και 438 το 2016. Στο πλαίσιο της ψηφιακής μετάβασης, η Τράπεζα έχει σήμερα περισσότερους από 2,2 εκατομμύρια ψηφιακούς πελάτες και το 2020 οι πελάτες που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες e-Banking και m-Banking ήταν 30% περισσότεροι σε σχέση με το 2019 ενώ, το 52% αυτών χρησιμοποίησαν το Mobile Αpp, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 42% σε ετήσια βάση.

Να σημειωθεί ότι η Eurobank εγκαινίασε πρόσφατα την πλήρως ψηφιοποιημένη χορήγηση δανείου για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, με την εφαρμογή της υπηρεσίας «e-χρηματοδότηση», η οποία δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη, να ολοκληρώσει τη διαδικασία αίτησης για χρηματοδότηση, μέσω της υπηρεσίας v-Banking, εύκολα και γρήγορα, χωρίς γραφειοκρατία και με απόλυτη ασφάλεια.

Η τράπεζα Πειραιώς

Σύμφωνα με τα στοιχεία της περασμένης χρονιά η τράπεζα Πειραιώς μείωσε τον αριθμό των καταστημάτων της από 578 στα τέλη του 2019 σε 505 στα τέλη του 2020 και ο σχεδιασμός προβλέπει έως τα τέλη του 2023 να διαμορφωθεί ένα δίκτυο 400 καταστημάτων. Το σχέδιο μετασχηματισμού είναι προσανατολισμένο στην ψηφιοποίηση της Τράπεζας με τρόπο που να είναι αποδοτικότερη και να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες. Η προοπτική είναι και οι πωλήσεις προϊόντων να γίνονται μέσω εναλλακτικών δικτύων ενώ και τα καταστήματα θα εκσυγχρονιστούν με την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Ήδη το 94% των συναλλαγών της τράπεζας Πειραιώς εκτελείται ψηφιακά, ενώ οι εγγραφές πελατών της winbank έχουν τριπλασιαστεί και περί τους 600 χιλιάδες πελάτες κάνουν συναλλαγές on line κάθε εβδομάδα.

Η τράπεζα ολοκλήρωσε την περασμένη χρονιά ένα ακόμη πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για το προσωπικό της στον οποίο εντάχθηκαν πάνω από 1.000 υπάλληλοι και με βάση τα στοιχεία του 2020, το κόστος προσωπικού μειώθηκε κατά 10% σε ετήσια βάση προσαρμοσμένο για το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου 2019 – 2020, καθώς η Τράπεζα αναγνωρίζει το όφελος από το carve out στην Intrum Hellas και τις πρωτοβουλίες αναδιοργάνωσης.

 

Πηγή: newmoney.gr

Ευγενία Τζώρτζη

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text