Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 228 | JUMBO: Η Ρουμανία εξελίσσεται σε βασικό παράγοντα ανάπτυξης

JUMBO: Η Ρουμανία εξελίσσεται σε βασικό παράγοντα ανάπτυξης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
JUMBO: Η Ρουμανία εξελίσσεται σε βασικό παράγοντα ανάπτυξης

 

 

JUMBO


Η Ρουμανία εξελίσσεται σε βασικό παράγοντα ανάπτυξης

  • Το 2020 ήταν μία ταραγμένη -και χαμένη- χρονιά.
  • Οι πωλήσεις έφτασαν στα € 694,0 εκατομμύρια, μειωμένες κατά 18,2%.
  • Τα κέρδη μετά από φόρου υποχώρησαν στα € 138,7 εκατομμύρια (-21,9%).
  • Το e-commerce, στην Ελλάδα, δε διέσωσε την κατάσταση. Δημιούργησε όμως ένα σημαντικό κανάλι πωλήσεων που θα αποδειχθεί πολύτιμο στο μέλλον.
  • Η Ρουμανία εξελίσσεται σε βασικό παράγοντα ανάπτυξης για τη επόμενη 5ετία.
  • Σχέση Ρ/Ε (με βάση τα αναμενόμενα κέρδη και την τιμή της 11/5/2021) ίση με 13,6.
Οι πωλήσεις της εταιρίας, κατά το 2020, έφτασαν στα € 694,3 εκατομμύρια, μειωμένες κατά 18,2% σε σχέση με το 2019. Η επίδοση αυτή, σε μία χρονιά με τόσο μεγάλη αναστάτωση και χωρίς μεγάλη, κατά το 2020, βοήθεια από το “κανάλι” του ηλεκτρονικού εμπορίου, τουλάχιστον για την Ελλάδα και την Κύπρο, θεωρείται ως ιδιαίτερα ικανοποιητική. Παράλληλα, η εταιρία κατόρθωσε να διατηρήσει σχετικά σταθερές τις χρηματοοικονομικές της σχέσεις (περιθώρια κέρδους, διάρθρωση κόστους και δαπανών κλπ) και να πετύχει αύξηση των ταμειακών του διαθεσίμων (και των λοιπών κυκλοφορούντων στοιχείων του ενεργητικού) στα € 665,15 εκατ., έναντι € 636,99 εκατ. την 31/12/2019, με αποτέλεσμα, ο τραπεζικός δανεισμός να είναι αρνητικός.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν κατά -21,9% και έφτασαν στα € 138,6 εκατομμύρια, έναντι € 177,6 εκατομμυρίων κατά το 2019.

Παρά το αρνητικό 2020, αλλά και το “υποτονικό” (σε σχέση με το 2019) έτος 2019, η εταιρία εξακολουθεί να εμφανίζει πολύ καλές προοπτικές, που την καθιστούν ως μία από τις καλύτερες εταιρίες του ελληνικού Χρηματιστηρίου.

Κατά την ενημέρωση των αναλυτών (στις 15/4/2021), ο κ. Βακάκης ανέφερε ότι, “το 2021 θα είναι μία ακόμη χαμένη χρονιά, όμως θα είναι σχετικά καλύτερη από το 2020”. Για το α’ τετράμηνο του έτους, ανέφερε πως οι ζημιές έχουν μηδενίσει σε σχέση με το α’ τετράμηνο του 2020,  ενώ ακόμα ο μήνας δεν έχει λήξει και αναμένεται ακόμα η εβδομάδα του Πάσχα. Συνεπώς, κατά το α’ τετράμηνο, ο Όμιλος θα έχει καταγράψει υψηλότερες πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Παράλληλα, ανέφερε ότι, η πανδημία, ακόμη και αν η έντασή της μειωθεί από φέτος, θα εξακολουθεί να έχει επιδράσεις, έστω και μειούμενες, για διάστημα τουλάχιστον τριών ετών.
Όπως όμως, θα εξηγήσουμε παρακάτω, τελικά, το 2021, δε θα είναι και τόσο “χαμένο” ως έτος, στην ιστορική πορεία της εταιρίας. Αυτό, επειδή το 2021 θα είναι το έτος με το τρίτο υψηλότερο επίπεδο πωλήσεων και κερδών, ενώ θα ισχυροποιηθεί η ανάπτυξη στη Ρουμανία, χώρα όπου η εταιρία αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς.

Επίσης, ο κ. Βακάκης, ανέφερε:

Για το ζήτημα των ηλεκτρονικών πωλήσεων (e-shop):
Λόγω όγκου, κατά το 2020 αντιμετωπίστηκαν προβλήματα παραγγελιών, τα οποία ξεπερνιούνται. Όμως, πάντα, το κανάλι του e-shop ήταν ένας συμπληρωματικός παράγοντας στις συνολικές πωλήσεις της εταιρίας και αυτό, προς το παρόν δε μπορεί να αλλάξει. Κατά τη φάση αυτή, οι πωλήσεις του e-shop μπορούν να παρουσιάζουν αύξηση ακόμη και 30% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, ρυθμός που ενδεχομένως θα είναι μικρότερος κατά τα επόμενα χρόνια.
Αντίθετα, στη Ρουμανία όπου ο αριθμός των καταστημάτων ακόμη είναι περιορισμένος (14 σε όλη τη χώρα), το κανάλι του e-shop, έχει κομβικό ρόλο και δημιουργεί πωλήσεις όσες και δύο ή τρία καταστήματα. Γι’ αυτό και λειτούργησε νωρίτερα, απ’ ότι στην Ελλάδα.

Εφοδιαστική αλυσίδα:
Η βελτίωση της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, μπορεί να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους, αλλά και να διασώσει την εταιρία από ζημιές, σε έκτακτες περιόδους, όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα, όπου δεν είναι γνωστά τα διαστήματα που θα λειτουργήσουν τα καταστήματα. Συνεπώς, θα γίνει προσπάθεια για ταχύτερη προώθηση των προϊόντων στα καταστήματα, ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα κυκλοφορίας του κεφαλαίου, κάτι που θα έχει θετικό αντίκτυπο στο κόστος των προϊόντων, το οποίο η εταιρία προσέχει ιδιαίτερα, ώστε να μπορεί να διατηρεί τις τιμές της σε χαμηλά επίπεδα.

Εξάπλωση σε νέες χώρες:
Η εταιρία αυτή τη στιγμή διαθέτει 28 σημεία πώλησης στην Β. Μακεδονία, Αλβανία, Κόσοβο, Βοσνία και Μαυροβούνιο, το Ισραήλ και την Αίγυπτο. Από τα σημεία αυτά, όπως εμφανίζεται στον ισολογισμό, κατέγραψε έσοδα € 7,5 εκατομμυρίων. Προς το παρόν, είναι αρκετά νωρίς για να αναφέρεται κάποιος σε καταστήματα στις χώρες αυτές -άλλωστε, πολιτική της εταιρίας είναι να ανοίγει υποκαταστήματα μόνο σε χώρες οι οποίες ανήκουν στην Ε.Ε.. Στις υπόλοιπες θα λειτουργεί με το μοντέλο του franchise.

Μέρισμα:
Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες, η διοίκηση της εταιρίας προκατέβαλε το μέρισμα για τη χρήση του 2020 συνολικού ποσού € 0,615 ανά μετοχή με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής. Πρόθεση της είναι να προαναγγείλει, στην επερχόμενη Τακτική Γενική Συνέλευση, που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουνίου, έκτακτη χρηματική διανομή ίση με το μέρισμα δωδεκάμηνης χρήσης 2018/2019 δηλαδή μικτού ποσού € 0,47 ανά μετοχή. Όμως βασική προϋπόθεση για να συμβεί θα είναι να υπάρξει 3 μήνες ανεμπόδιστης λειτουργίας των καταστημάτων Jumbo.

Ρουμανία:
Η χώρα αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο “στοίχημα” της εταιρίας για ανάπτυξη. Σήμερα, στη χώρα λειτουργούν 14 καταστήματα και αναμένεται να ανοίξουν ακόμα 25 μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, κατά το 2020, οι πωλήσεις στη Ρουμανία αποτέλεσαν το 24,5% (€ 170,1 εκατ.) των πωλήσεων του Ομίλου, όταν μόλις πριν από 5 χρόνια, αποτελούσαν το 7,5§ (€ 47,8 εκατ.). Κατά τον κ. Βακάκη, η “διείσδυση” της Jumbo στη χώρα βρίσκεται μόλις στο 30% της δυνητικής της διείσδυσης και απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι, στα επόμενα 5 χρόνια, στη Ρουμανία και μόνο, θα μπορούσε να υπάρξει αύξηση των πωλήσεων που θα φτάσει στα € 500 εκατομμύρια, στον 5ο χρόνο. Αν αυτό συμβεί, ή έστω πλησιαστεί, θα σημαίνει ότι, συνολικά ο Όμιλος, στα επόμενα 5 χρόνια θα μπορούσε να διπλασιάσει τις φετινές του πωλήσεις και αυτές να ξεπεράσουν το € 1,4 δισεκατομμύρια, κάτι που από την πλευρά μας το θεωρούμε ως πολύ πιθανό. Σε ένα τέτοιο σενάριο, τα καθαρά κέρδη θα μπορούσαν να φτάνουν στα € 270 - € 280 εκατομμύρια και μόνον με τη σημερινή μορφή λειτουργίας της εταιρίας.

Νέες κατηγορίες προϊόντων:
Κατά την ενημέρωση, έγινε αναφορά στο ενδεχόμενο εισόδου της εταιρίας σε νέες κατηγορίες προϊόντων. Στη συζήτηση που έγινε, αναφέρθηκε, πως υπάρχει μια μεγάλη επενδυτική ευκαιρία, στις τροφές ζώων και στα ποδήλατα. Εκτίμησή μας είναι ότι υπάρχουν πολλοί περισσότεροι τομείς στους οποίους η εταιρία αναζητά μια ευκαιρία εισόδου. Και κάποια στιγμή θα γίνει, αφού η παρούσα σύνθεση των πωλήσεών της φτάνει σε όρια τα οποία δύσκολα θα ξεπεραστούν, σε μία στιγμή μάλιστα που ο ανταγωνισμός από τα super markets αυξάνεται, καθώς η πανδημία ευνόησε αυτή τη κατηγορία επιχειρήσεων.

Πρόβλεψη πωλήσεων - κερδών:
Με βάση τη μέχρι τώρα εξέλιξη της πανδημίας και με την προϋπόθεση ότι, μετά το Πάσχα δε θα υπάρξουν, μέχρι το τέλος του έτους, άλλες ανατροπές, εκτιμούμε ότι οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου θα κυμανθούν γύρω από τα € 780 εκατομμύρια, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει ότι τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, θα βρεθούν στα € 158 εκατομμύρια.
Με βάση τις εκτιμήσεις αυτές και την τιμή κλεισίματος της 11/5/2021 (€ 15,8), η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας φτάνει στα € 2.149 εκατομμύρια, δηλαδή η σχέση Ρ/Ε, διαμορφώνεται στο 13,6 επίπεδο καθόλου υψηλό για μία εταιρία με τόσο ισχυρή χρηματοοικονομική βάση, αλλά και τόσο θετικές προοπτικές.

Δείτε το δελτίο τύπου των αποτελεσμάτων εδώ, την ετήσια οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ. Δείτε την εταιρική παρουσίαση (εδώ). Δείτε την κατανομή των αποτελεσμάτων ανά χώρα, για την περίοδο των τελευταίων 5 ετών και τις πωλήσεις ανά κατηγορία προϊόντος (εδώ).

Χρήσιμα και ενδιαφέροντα στοιχεία από την ετήσια οικονομική έκθεση
Η αρίθμηση των σελίδων αναφέρεται με βάση το αρχείο του pdf και όχι της σελιδοποίησης από την εταιρία.

 

Η JUMBO στη διάρκεια των 35 ετών λειτουργίας της έχει κατορθώσει να εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης. Η JUMBO διαχειρίζεται πάνω από 40.000 κωδικούς και η μέση τιμή των προϊόντων είναι € 4,99. Στόχος της JUMBO είναι η κάλυψη των αναγκών των πελατών της προσφέροντας μεγάλη ποικιλία προϊόντων για όλη την οικογένεια, κάθε μέρα, σε δίκαιες τιμές. Οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες είναι το παιχνίδι, τα βρεφικά είδη, τα είδη ιβλιοχαρτοπωλείου, τα εποχιακά είδη, τα είδη σπιτιού, τα ψιλικά και παρόμοια είδη. (σελ. 41)

 

Η Εταιρεία προμηθεύεται τα προϊόντα της απευθείας από το εξωτερικό ως αποκλειστικός εισαγωγέας των εταιρειών παραγωγής παιχνιδιών και συναφών ειδών, που δεν διαθέτουν αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και πάνω από άλλους 230 προμηθευτές οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον Ελλαδικό χώρο.

Σημαντικό κομμάτι του επιχειρηματικού μοντέλου της JUMBO είναι η ισχυρή επωνυμία της. Η διατήρηση της αναγνωρισιμότητας του σήματος JUMBO και περαιτέρω διείσδυση στις αγορές που δραστηριοποιείται επιτυγχάνεται μέσω της διαφήμισης. Κύριο μέσο αναφορικά με την προβολή της επωνυμίας είναι η διαφήμιση μέσω της τηλεόρασης καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. (σελ. 42)

 

Ο Όμιλος αναγνωρίζει τέσσερις γεωγραφικούς τομείς Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία ως λειτουργικούς τομείς. Οι ανωτέρω γεωγραφικοί τομείς είναι αυτοί που χρησιμοποιούνται από την Διοίκηση της επιχείρησης για εσωτερικούς σκοπούς. (σελ. 17)

 

Κατά την 31.12.2020 ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 80 καταστήματα όπου τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 14 στη Ρουμανία ενώ διέθετε στην Ελλάδα το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr. Τον Ιούνιο του 2020 το ηλεκτρονικό κατάστημα έγινε διαθέσιμο και στην Κύπρο.
Πρόσθετα, έχει συνάψει στρατηγικές συνεργασίες με καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO, σε Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ. (σελ. 41)

 

Ο τομέας της Ελλάδας αποτέλεσε για την χρήση που έληξε την 31.12.2020 το 52,56%του κύκλου εργασιών του Ομίλου ενώ συνεισέφερε και το 42,77% των συνολικών κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων. Για την περσινή αντίστοιχη χρήση 01.01.2019- 31.12.2019 ο τομέας αυτός αποτελούσε το 61,06% του κύκλου εργασιών του Ομίλου ενώ συνεισέφερε και το 55,66%των συνολικών κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων. (σελ. 17)

 

Ο τομέας της Κύπρου αποτέλεσε για την χρήση που έληξε την 31.12.2020 το 11,31% του κύκλου εργασιών του Ομίλου ενώ συνεισέφερε και το 12,91% των συνολικών κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων. Για την περσινή αντίστοιχη χρήση 01.01.2019- 31.12.2019 ο τομέας αυτός αποτελούσε το 10,63%του κύκλου εργασιών του Ομίλου ενώ συνεισέφερε και το 12,83% των συνολικών κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων. (σελ. 17)

 

Στην Ελλάδα ο Όμιλος διαθέτει 52 καταστήματα. Στόχος της Εταιρείας είναι η αποτελεσματικότερη διαχείριση του υπάρχοντος δικτύου και υποδομών της Εταιρείας μέσω της επαναξιολόγησης αλλά και αναβάθμισης των παλαιών καταστημάτων όπως είχε προαναγγελθεί καθώς και η επέκταση του δικτύου σε σημεία που δεν έχει ακόμα παρουσία η Εταιρεία. Πρόθεση της εταιρείας είναι η προσθήκη ενός καταστήματος στην Ελλάδα μέσα στην τρέχουσα χρήση. (σελ. 17)

 

Στη Βουλγαρία, η θυγατρική εταιρεία «JUMBO ΕC.B LTD», διέθετε μέχρι την 31.12.2020 εννιά καταστήματα, και συγκεκριμένα τέσσερα στη Σόφια, ένα στο Plovdiv, ένα στην Varna, ένα στην πόλη Burgas, ένα στην πόλη Rousse και ένα στην πόλη Stara Zagora. Πρόθεση της εταιρείας είναι η προσθήκη ενός ακόμα καταστήματος μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. (σελ. 17)

 

Στην Κύπρο, η θυγατρική εταιρεία JUMBO TRADING LTD, διέθετε μέχρι την 31.12.2020 πέντε καταστήματα. Ένα στη Λευκωσία, ένα στη Λάρνακα, δύο στη Λεμεσό και ένα στην Πάφο. Πρόθεση της εταιρείας είναι η προσθήκη ενός υπερ-καταστήματος στην Λευκωσία στον επόμενο χρόνο. (σελ. 17)

 

Στην Ρουμανία, η θυγατρική Εταιρία «JUMBO ΕC.R SRL», διαθέτει μέχρι σήμερα δεκατέσσερα υπέρ-καταστήματα. Συγκεκριμένα μέχρι σήμερα λειτουργούν τέσσερα καταστήματα στο Βουκουρέστι, ένα στην Τιμισοάρα, ένα στην Οράντεα, ένα στην Αράντ, ένα στο Πλοϊέστι, ένα στο Πιτέστι, ένα στη Κωστάντζα, ένα στη Suceava, ένα στο Bacau, ένα στην Braila και ένα στο Brasov. Πρόθεση της εταιρείας είναι η προσθήκη ενός υπερ-καταστήματος στη Craiova (12.500τ.μ. περίπου), κατά την τρέχουσα χρήση. Ο Όμιλος έχει προχωρήσει στην αγορά οικοπέδων που βρίσκονται στις περιοχές Iasi και Sibiu στη Ρουμανία, με σκοπό την δημιουργία υπερ-καταστημάτων Jumbo 14.000τμ περίπου το καθένα. Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο ο Όμιλος έχει παρουσία στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία. (σελ. 18)

 

Η εταιρία έχει άμεση ή έμμεση συμμετοχή στα καταστήματα αυτά, κατά 100% και ενοποιούνται με τη μέθοδο της ολικής ενοποίησης.

Στον τομέα Ελλάδα η Διοίκηση της Εταιρείας παρακολουθεί και τις πωλήσεις που πραγματοποιεί από την Ελλάδα προς την Βόρεια Μακεδονία και Σερβία, βάσει σύμβασης εμπορικής συνεργασίας με τον ανεξάρτητο πελάτη Veropoulos Dooel και προς την Αλβανία, Κόσοβο, Βοσνία και Μαυροβούνιο βάσει σύμβασης εμπορικής συνεργασίας με τον ανεξάρτητο πελάτη Kid Zone Sh.p.k. Το σύνολο των πωλήσεων της Εταιρείας προς τα Σκόπια, την Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βοσνία και Μαυροβούνιο για τη χρήση 01.01.2020-31.12.2020 ανήλθαν στο ποσό των € 22.491 χιλ. ευρώ. (σελ. 90)

 

Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2020 ο Όμιλος απασχολούσε 6.891 άτομα, εκ των οποίων 6.176 μόνιμο προσωπικό και 715 έκτακτο προσωπικό, ο δε μέσος όρος του προσωπικού για την κλειόμενη χρήση ήτοι από 01.01.2020 έως 31.12.2020 κυμάνθηκε στα 6.586 άτομα (6.056 μόνιμο προσωπικό και 530 άτομα έκτακτο προσωπικό). Η Μητρική κατά την 31η Δεκεμβρίου 2020 απασχολούσε συνολικά 3.947 άτομα εκ των οποίων 3.454 μόνιμο προσωπικό και 493 έκτακτο προσωπικό, η Κυπριακή θυγατρική JUMBO TRADING LTD συνολικά 640 άτομα (457 μόνιμο και 183 έκτακτο προσωπικό), η θυγατρική στη Βουλγαρία 813 άτομα μόνιμο προσωπικό και η θυγατρική στη Ρουμανία 1.491 άτομα (1.452 μόνιμο και 39 έκτακτο προσωπικό). (σελ. 26)

 

Έντονη εποχικότητα των πωλήσεων: Λόγω της ιδιαιτερότητας των προϊόντων του Ομίλου, οι πωλήσεις της παρουσιάζουν έντονη εποχικότητα. Σημαντικό μέρος του ετήσιου κύκλου εργασιών του Ομίλου πραγματοποιείται την περίοδο των Χριστουγέννων (28%), ενώ εποχιακές διακυμάνσεις παρατηρούνται και κατά τους μήνες Απρίλιο (εορτές Πάσχα- 12%) και Σεπτέμβριο (έναρξη σχολικής περιόδου-10%).

Αδυναμία του Ομίλου να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά στην αυξημένη ζήτηση κατά τις συγκεκριμένες χρονικές περιόδους καθώς και καθυστερήσεις στις παραλαβές ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά τα αποτελέσματα ολόκληρης της χρήσης. (σελ. 23)

 

Εξάρτηση από εισαγωγές: Το 70% των προϊόντων που διαθέτει ο Όμιλος έχουν προέλευση την Κίνα. Γεγονότα τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διακοπή των εισαγωγών κινέζικων προϊόντων (ενδεικτικά αναφέρονται η επιβολή δασμών ή/και ποσοστώσεων, εμπορικός αποκλεισμός (εμπάργκο) της Κίνας, η πολιτική/ οικονομική κρίση, απεργίες, περιορισμοί στην διακίνηση κεφαλαίων ή μία επιδημία) θα είχαν ως αποτέλεσμα τη διακοπή της τροφοδοσίας των καταστημάτων του Ομίλου με προϊόντα, με αποτέλεσμα την αρνητική επίδραση στη δραστηριότητα και την οικονομική θέση του Ομίλου. (σελ. 24)

 

Η εταιρεία μέσω συνεργασιών, είχε παρουσία με 28 καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο). Σημειώνεται ότι η Εταιρία κατά τη χρήση 2020 προχώρησε σε σύμβαση εμπορικής συνεργασίας με την Fox Group, η οποία είναι ηγέτιδα στο χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ, εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, με 9 σήματα δικά της και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο. Με τη συμφωνία παρέχεται σε αυτή το αποκλειστικό δικαίωμα για το άνοιγμα στο Ισραήλ νέων καταστημάτων, που θα φέρουν το σήμα «Jumbo» και θα εμπορεύονται προϊόντα του Ομίλου Jumbo. (σελ. 14)

 

Tο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας στην από 23.12.2020 συνεδρίασή του, αποφάσισε τη διανομή μέρους καθαρών κερδών των χρήσεων από 2013 έως 2018 της θυγατρικής εταιρείας στη Ρουμανία «JUMBO EC.R. SRL» ποσού 50.004.345,95 ευρώ. Η πληρωμή των μερισμάτων στην Μητρική Εταιρεία ως μοναδικό μέτοχο της «JUMBO EC.R. SRL» θα πραγματοποιηθεί εντός έξι μηνών από την λήψη της απόφασης.

 

Η λειτουργία των καταστημάτων κατά το 2021: Τα καταστήματα στην Ελλάδα λειτούργησαν μόνο από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου 2021.

Τα καταστήματα στην Κύπρο παρέμειναν κλειστά από τις 10 Ιανουαρίου 2021.

Τα 8 από τα 9 καταστήματα της Βουλγαρίας λειτούργησαν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών ανά τετραγωνικό μέτρο ενώ λειτούργησαν κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου και όλα τα καταστήματα στη Ρουμανία. Κατά συνέπεια, συνολικά οι πωλήσεις του Ομίλου, κατά τον πρώτο μήνα του 2021, μειώθηκαν κατά 0,6% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.

Αρχές Φεβρουαρίου ξεκίνησαν να λειτουργούν τα καταστήματα στην Κύπρο ενώ καθόλη τη διάρκεια του μήνα λειτούργησαν και το σύνολο των καταστημάτων στη Ρουμανία και Βουλγαρία. Από το δίκτυο των 52 καταστημάτων στην Ελλάδα, 30 καταστήματα στις «κόκκινες» περιοχές της Ελλάδας (Αττική, Πάτρα, Χαλκίδα και Θεσσαλονίκη) παρέμειναν κλειστά κατά μεγαλύτερο μέρος του μήνα. Οι πωλήσεις του Ομίλου, τον Φεβρουάριο 2021, κατέγραψαν πτώση κατά περίπου 34% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Κατά τον Μάρτιο το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου στην Ελλάδα παρέμεινε κλειστό. Τα καταστήματα στην Κύπρο και Βουλγαρία συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς στην κίνηση των επιτρεπόμενων πελατών ανά τετραγωνικό μέτρο και στη Ρουμανία με περιορισμό στο ωράριο λειτουργίας. Ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις του Ομίλου, τον Μάρτιο 2021, κατέγραψαν αύξηση κατά 24,3% περίπου. Συνολικά οι πωλήσεις του Ομίλου κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, από 01.01.2021 έως 31.03.2021 ήταν μειωμένες κατά 11% περίπου. (σελ. 52-53)

 

Οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 184,00 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 01.01.2020-31.12.2020 από 155,89 εκατ ευρώ κατά την αντίστοιχη χρήση 01.01.2019-31.12.2019. Με κεφαλαιουχικές δαπάνες 26,83 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 01.01.2020-31.12.2020, οι καθαρές ταμειακές ροές μετά από επενδυτικές και λειτουργικές δραστηριότητες σε επίπεδο Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 162,82 εκατ. ευρώ κατά τη 31.12.2020 από 117,67 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2019. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα καθώς και τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία ενεργητικού ανήλθαν σε 665,15 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2020 από 636,99 εκατ. ευρώ την 31.12.2019. (σελ. 15)

 

Τα Κέρδη ανά μετοχή της Εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 0,8369 ευρώ αυξημένα κατά 12,69%σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη χρήση που ήταν 0,7427 ευρώ. (σελ. 15)

 

Κατά την 31.12.2020, τα Αναπόσβεστα Πάγια Στοιχεία του Ομίλου ανέρχονταν σε 683,35 εκατ. Ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των περιουσιακών στοιχείων με δικαίωμα χρήσης και αντιστοιχούν στο 40,93% του Συνολικού Ενεργητικού του Ομίλου. (σελ. 16)

 

Οι καθαρές επενδύσεις για αγορά παγίων στοιχείων της Εταιρείας για την κλειόμενη χρήση ανήλθαν σε 12,06 εκατ. ευρώ και του Ομίλου σε 20,67 εκατ. ευρώ. Κατά την κλειόμενη χρήση η Εταιρεία προχώρησε σε αγορά έκτασης στο δήμο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης με σκοπό την ανέγερση κέντρου διανομής. Επιπλέον, η θυγατρική στη Ρουμανία προχώρησε στην αγορά οικοπέδων στην περιοχή Popesti Leordeni, στο Βουκουρέστι με σκοπό την ανέγερση αποθηκευτικών χώρων και κέντρου διανομής. (σελ. 16)

 

Τα Αποθέματα του Ομίλου κατά την 31.12.2020 ανήλθαν σε 230,69 εκατ. ευρώ έναντι 272,32 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2019 και αντιπροσωπεύουν το 13,82% του Συνολικού Ενοποιημένου Ενεργητικού έναντι 16,11% κατά την 31.12.2019. (σελ. 16)

 

Μακροπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις: Κατά την ίδια ημερομηνία, οι μακροπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του Ομίλου και της Εταιρίας ανήλθαν σε 199,19 εκατ. ευρώ, ήτοι 11,93% του Συνόλου Ιδίων Κεφαλαίων και Υποχρεώσεων του Ομίλου (Εταιρείας 17,10%) έναντι μακροπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων ποσού 198,89 εκατ. ευρώ σε επίπεδο Ομίλου και Εταιρείας που ήταν την 31.12.2019. (σελ. 16)

 

Ίδια Κεφάλαια: Τα Ενοποιημένα Ίδια Κεφάλαια ποσού 1.219,49 εκατ. ευρώ έναντι ποσού 1.208,28 εκατ. ευρώ της 31.12.2019, αντιπροσωπεύουν ποσοστό 73,04% του Συνολικού Παθητικού του Ομίλου. Τα Ίδια Κεφάλαια της Μητρικής ποσού 777,44 εκατ. ευρώ έναντι 786,39 εκατ. ευρώ της 31.12.2019 αντιπροσωπεύουν το 66,76% του Συνολικού Παθητικού της Εταιρείας. (σελ. 16)

 

Δείκτες Καθαρού δανεισμού: Κατά την κλειόμενη χρήσητα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού του Ομίλου ήταν ανώτερα του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά το ποσό των 359,32 εκατ. ευρώ με συνέπεια ο καθαρός δανεισμός να καταστεί αρνητικός. (σελ. 16)

 

Οι μέτοχοι (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που κατέχουν, άμεσα ή έμμεσα, την 31.12.2020, ποσοστό μεγαλύτερο από 5% του συνολικού αριθμού των μετοχών της Εταιρείας παρατίθενται στον κάτωθι πίνακα:

α) TANOCERIAN MARITIME (CYPRUS) LTD με 23,22% . Η εταιρία είναι συμφερόντων του κ. Απόστολου Βακάκη. Στις 18/3/2021 μείωσε τη θέση της σε 19,36%. β) FMR LLC (Fidelity Management & Research Company LLC) με 11,60% και γ) THE CAPITAL GROUP COMPANIES, INC. (The Capital Group Companies, Inc.) με  5,0514%. (σελ. 51)

Με βάση τους όρους του από 06.08.2018 Κοινού Ομολογιακού Δανείου ποσού ευρώ 200.000.000 της Εταιρείας, υφίσταται δικαίωμα καταγγελίας των ομολογιούχων δανειστριών Τραπεζών «εάν ο κ. Απόστολος-Ευάγγελος Βακάκης, ή/και η κα Σοφία Βακάκη του Απόστολου-Ευάγγελου, παύσουν να ασκούν, είτε από κοινού είτε μεμονωμένα, την ουσιαστική διοίκηση και έλεγχο του Εκδότη, ιδίως εάν παύσουν να έχουν και να ασκούν το δικαίωμα να εκλέγουν ή να διορίζουν στη Γενική Συνέλευση των μετόχων του Εκδότη την πλειοψηφία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Εκδότη» (σελ. 51)

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text