Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Motor Oil: Η ζήτηση για καύσιμα κίνησης επιστρέφει φέτος στα επίπεδα του 2019

Motor Oil: Η ζήτηση για καύσιμα κίνησης επιστρέφει φέτος στα επίπεδα του 2019

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Motor Oil:  Η ζήτηση για καύσιμα κίνησης επιστρέφει φέτος στα επίπεδα του 2019

«Από την ανθεκτικότητα στην επιτυχία».  Με αυτή τη φράση συνόψισε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil  Πέτρος Τζαννετάκης τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου του 2021 κατά τη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών, αφού, όπως είπε,  «η εταιρεία επέζησε από ένα πολύ δύσκολο 2020 και οικοδομεί τώρα την μελλοντική πορεία ανάκαμψής της».

Ο κ. Τζαννετάκης εκτίμησε  ότι η ανοδική τάση για τα περιθώρια διύλισης και τους όγκους πωλήσεων πετρελαιοειδών θα συνεχιστεί και τα επόμενα τρίμηνα του έτους, κάτι που αποτελεί θετικό οιωνό για την κερδοφορία της φετινής χρήσης. Μεταξύ άλλων προέβλεψε ότι η ζήτηση για καύσιμα κίνησης θα επιστρέψει φέτος στα επίπεδα του 2019, κάτι που αποτελεί θετική ένδειξη για την ευρύτερη  οικονομική δραστηριότητα. Όπως είπε, το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου ήταν καλύτερο από το αντίστοιχο του 2019 με το οποίο γίνεται η σύγκριση δεδομένου ότι οι επιδόσεις του 2020 λόγω lockdown ήταν πολύ χαμηλές. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ήδη από το τελευταίο τρίμηνο του 2020 έχει επανέλθει σε προ πανδημίας επίπεδα ο συντελεστής χρησιμοποίησης του διυλιστηρίου.  Λιγότερο αισιόδοξος εμφανίστηκε για την επαναφορά της ζήτησης αεροπορικών καυσίμων στα προ κρίσης επίπεδα, την οποία προσδιόρισε εντός του 2023.

Οι κινήσεις στην αγορά ηλεκτρισμού

Ερωτώμενος για την συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την από κοινού (50-50) ανάπτυξη και χρηματοδότηση μονάδας φυσικού αερίου ισχύος 877 MW στην Κομοτηνή, ο κ. Τζαννετάκης έκανε λόγο για «καλή στρατηγική κίνηση», με δεδομένη την ανάγκη για προσθήκη νέου ηλεκτροπαραγωγικού δυναμικού, με φόντο τις προβλέψεις για αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας τα επόμενα 15 χρόνια, την απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ και την βαθμιαία διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας. Επικαλέστηκε μελέτη της McKinsey που δείχνει ότι η απόδοση της επένδυσης (IRR) θα κυμαίνεται μεταξύ 10-13%, ενώ έκανε λόγο και για πρόσθετες αποδόσεις που δεν μπορούν να ποσοτικοποιηθούν χάρη στα μελλοντικά έσοδα από την αγορά εξισορρόπησης και τις αποζημιώσεις ευέλικτης ισχύος (με τις τελευταίες να προϋποθέτουν την σύσταση και ενεργοποίηση του μηχανισμού CRM).  O ίδιος διευκρίνισε επίσης ότι το χρηματοδοτικό σχήμα έχει ήδη ολοκληρωθεί -σε συμφωνία με τις τράπεζες- και προβλέπει ότι η επένδυση, συνολικού ύψους 375 εκατ. ευρώ θα καλυφθεί κατά 75% με τραπεζικό δανεισμό και κατά 25% με ίδια κεφάλαια.  Απαντώντας σε άλλη ερώτηση εάν το project της μονάδας CCGT προοιωνίζεται και άλλες κινήσεις στην αγορά ηλεκτρισμού, ο κ. Τζαννετάκης απάντησε αρνητικά, τονίζοντας ότι ο όμιλος είναι πλέον σωστά τοποθετημένος, σε μια αγορά που είναι ακόμα «ατελής». Αναφέρθηκε στην θυγατρική εταιρεία προμήθειας ηλεκτρισμού NRG, η οποία έχει πλέον φτάσει τους 120.000 πελάτες (από 9.000 που είχε προτού εξαγοραστεί από τη Motor Oil)  και σημείωσε ότι «με τη νέα επένδυση είμαστε πλέον αυτάρκεις σε αυτό το μέτωπο».

Επέκταση στις ΑΠΕ

Τέλος στον τομέα των ΑΠΕ,  ο κ. Τζαννετάκης αναφέρθηκε στην πρόσφατη ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Teforto Holdings, ύψους 117, 1 εκατ. ευρώ, βάσει της οποίας η Motor Oil απέκτησε χαρτοφυλάκιο αιολικών πάρκων 240 MW (220 ΜW σε πλήρη λειτουργία και 20 MW  υπό κατασκευή) καθώς και μια «δεξαμενή» αδειών για αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 650 MW, εκ των οποίων ο όμιλος βρίσκεται στη φάση επιλογής των project που θα θέσει σε τροχιά υλοποίησης. Πρώτος στόχος είναι η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος στα 364 MW το 2022 και στα 500-600 ΜW μεσοπρόθεσμα.

 

Πηγή: moneyreview.gr

 

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text