Μείωση της κατανάλωσης στην Ελλάδα καταγράφει έρευνα της Prorata
Σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 50% των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών στην έρευνα δήλωσαν ότι τώρα αγοράζουν, σε γενικές γραμμές, λιγότερο συχνά από πριν προϊόντα και υπηρεσίες.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών σε συνεργασία με την εταιρία ερευνών και εφαρμογών επικοινωνίας PRORATA S.A., υλοποίησαν από κοινού μεγάλη έρευνα με τίτλο «Στάσεις & Αντιλήψεις για θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς και την επίδραση της πανδημίας σε αυτήν», με αφορμή τις ενδεχόμενες επιπτώσεις της πανδημίας του Covid - 19 στις καταναλωτικές συνήθειες και την αγοραστική συμπεριφορά των πολιτών.
Η έρευνα διενεργήθηκε ηλεκτρονικά μεταξύ 19 και 26 Μάϊου 2021 σε 651 άτομα άνω των 17 ετών που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα. Η έρευνα ανέδειξε μια σειρά ευρημάτων που αποτυπώνουν τις στάσεις και τις αντιλήψεις των πολιτών και πώς αυτές επηρεάζουν ενδεχομένως την καταναλωτική και αγοραστική τους συμπεριφορά εν μέσω μιας πρωτοφανούς για την παγκόσμια κοινότητα υγειονομικής κρίσης η οποία επηρεάζει πολλές εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας. Πιο συγκεκριμένα:
- Σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 50% των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών στην έρευνα δήλωσαν ότι τώρα αγοράζουν, σε γενικές γραμμές, λιγότερο συχνά από πριν προϊόντα και υπηρεσίες.
- Σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 51% δηλώνουν ότι αγοράζουν λιγότερο συχνά προϊόντα στις εκπτωτικές περιόδους (χειμερινές και θερινές εκπτώσεις).
- Επιλέγουν συχνά ή πάντα για τις αγορές τους μικρό ή μεσαίου μεγέθους κατάστημα περισσότεροι από 7 στους 10, κατάστημα μεγάλης αλυσίδας τύπου Public, Zara κ.λπ. σχεδόν 5 στους 10 ενώ εμπορικό κέντρο τύπου Mall σχεδόν 2 στους 10.
- Σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτώμενων, σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας παρατηρούνται ορισμένες μεταβολές ως προς την συχνότητα αγοράς συγκεκριμένων ειδών προϊόντων. Πιο ειδικά:
-Στα είδη ρουχισμού καταγράφεται οριακή αύξηση των αγορών με ηλεκτρονικό αλλά και φυσικό τρόπο συγκριτικά με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας.
-Στα είδη σπιτιού δεν παρατηρείται κάποια μεταβολή στις αγορές μέσω διαδικτύου αλλά καταγράφεται μεγάλη μείωση των αγορών με φυσικό τρόπο σε σχέση με την περίοδο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας.
-Στα καλλυντικά είδη καταγράφεται μικρή μείωση των διαδικτυακών αγορών και μεγάλη μείωση των αγορών σε φυσικά καταστήματα.
-Στα πρoϊόντα τεχνολογίας ανιχνεύεται σημαντική αύξηση των διαδικτυακών αγορών και ακόμα πιο σημαντική ωστόσο μείωση των αγορών από φυσικά καταστήματα συγκριτικά με την προ - covid 19 εποχή.
- Η πλειονότητα των ερωτώμενων απάντησε ότι δε σκοπεύει μέσα στους επόμενους 12 μήνες να αγοράσει αυτοκίνητο ή μηχανή, να αγοράσει ιδιωτική ασφάλεια υγείας, να αλλάξει πάροχο φυσικού αερίου/ηλεκτρισμού ή πάροχο τηλεπικοινωνιών. Ωστόσο, περίπου 3 στους 10 απάντησαν ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό.
- Τέλος, οι μισοί περίπου ερωτώμενοι δηλώνουν ότι το εισόδημα του νοικοκυριού τους παρέμεινε το ίδιο σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 40% ότι μειώθηκε, είτε πολύ, είτε λίγο, ενώ το 10% ότι αυξήθηκε είτε πολύ, είτε λίγο.
Πηγή: Euro2day.gr
- Οικονομία: Οι «νάρκες» για την επόμενη μέρα- Τα σημεία αιχμής
- Κ. Χατζηδάκης: Μειώνονται στο μισό οι προμήθειες για συναλλαγές μέσω POS έως 10 ευρώ
- ΟΔΔΗΧ: Η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές με 30ετές ομόλογο
- Νέα έξοδος της Ελλάδας στις αγορές με 30ετές ομόλογο
- Γερμανοί και Αμερικανοί τροφοδότησαν τον τουρισμό τον Φεβρουάριο
- Οι νέοι στόχοι του 2024: Πρωτογενές πλεόνασμα 2,2% με ΑΕΠ στα 231 δισ. ευρώ – Στο 154,1% φέτος το χρέος
- Συμφωνία Ελλάδας – Κίνας για ανάληψη πρωτοβουλιών στον πρωτογενή τομέα
- Η σημασία της 6ης συνεχόμενης ανοδικής συνεδρίασης, αμέσως μετά μία αποτυχημένη απόπειρα διόρθωσης
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η σημασία της 6ης συνεχόμενης ανοδικής συνεδρίασης, αμέσως μετά μία αποτυχημένη απόπειρα διόρθωσης
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο