Αρχική | ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ | Διαβάσαμε | Διαβάσαμε - Πέμπτη 24/6/2021

Διαβάσαμε - Πέμπτη 24/6/2021

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Διαβάσαμε - Πέμπτη 24/6/2021

Την παραδοχή πως τα έως τώρα δεδομένα στις βασικές τουριστικές δεξαμενές της χώρας μας καθιστούν τον στόχο του 50% των εσόδων του 2019 για φέτος εξαιρετικά δύσκολο έκανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος κατά τη διάρκεια της 29ης γενικής συνέλευσης. Ο επικεφαλής του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε και στις εφτά προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ελληνικός τουρισμός: Η υγειονομική πρόκληση, Η συνέχιση της στήριξης από πλευράς της Πολιτείας, Το Ταμείο Ανάκαμψης, Οι Υποδομές, Ο Ψηφιακός μετασχηματισμός του ελληνικού τουρισμού, Οι Στρατηγικές συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου φορέα, Το πλέγμα που αφορά το περιβάλλον, την πράσινη ανάπτυξη, την κλιματική αλλαγή, την αειφορία. (εδώ)

 

Αισιοδοξία για σταθερά ισχυρή ανάπτυξη άνω του 3% έως το 2025 επικρατεί στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, το οποίο εκτιμά ότι η ετήσια αύξηση του ΑΕΠ μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και το 6%. Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα όσα υποστήριξε ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, το πραγματικό ΑΕΠ δύναται να ενισχυθεί σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια της επόμενης πενταετίας (2021 – 2025), πιάνοντας ρυθμούς ακόμη και 6%. Υπενθυμίζεται ότι με βάση το ισχύον μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πλαίσιο, το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 3,6% φέτος, ενώ το 2022 θα αγγίξει το +6,2%. Για το 2023, το 2024 και το 2025 αναμένονται ρυθμοί ανάπτυξης 4,1%, 4,4% και 3,3% αντίστοιχα. Εφόσον, λοιπόν, αποφευχθούν οι ατραποί, τότε το οικονομικό επιτελείο φιλοδοξεί ότι: Από φέτος θα πετύχουμε υψηλούς ρυθμούς μεγέθυνσης της οικονομίας, Από το 2022 θα εξάλθουμε από το καθεστώς της Ενισχυμένης Εποπτείας, Από το 2022 θα πετύχουμε μονοψήφο ποσοστό μη εξυπηρετούμενων δανείων, Από το 2022 θα επιστρέψουμε στα πρωτογενή πλεονάσματα, Από το α’ εξάμηνο του 2023 θα ανακτήσουμε την επενδυτική βαθμίδα των οίκων αξιολόγησης. (εδώ)

 

Πενταετία υψηλής ανάπτυξης με μέσο ρυθμό 4,3% του ΑΕΠ προαναγγέλλει για την περίοδο 2021-2025 το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής που κατατέθηκε στην Βουλή. Το πρόγραμμα κάνει την εκτίμηση ότι η ανάπτυξη της οικονομίας το τρέχον και το επόμενο έτος θα υπερκαλύψει την ύφεση κατά 8,2% που καταγράφηκε το 2020 λόγω της υγειονομικής κρίσης.Η μικρότερη ύφεση του τετάρτου τριμήνου είχε ως αποτέλεσμα μικρότερη κατά 6% σε σχέση με την προβλεψη του υπουργείου Οικονομικών ύφεση της οικονομίας το πρώτο τρίμηνο του 2021. Με δεδομένο ότι η ύφεση για το πρώτο τρίμηνο ήταν 2,3% σημαίνει ότι το ΥΠΟΙΚ υπολόγιζε ότι η ύφεση για την περίοδο Ιανουαρίου Μαρτίου θα έφτανε το 8,3% του ΑΕΠ. Το 2022 αναμένεται σημαντική επιτάχυνση του ετήσιου ρυθμού οικονομικής ανάκαμψης στο 6,2%, με διατήρησή του κοντά στο 4% κατά μέσο όρο στην υπόλοιπη μεσοπρόθεσμη περίοδο.Η ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική του 2022 αντανακλά την ανάκτηση του συνόλου των οικονομικών απωλειών λόγω της πανδημίας κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του έτους, με το πραγματικό ΑΕΠ να υπερβαίνει στο τέλος του 2022 το επίπεδο του 2019 κατά 1%. Η κύρια οικονομική ώθηση αναμένεται να προέλθει από τις ροές του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, την επιταχυνόμενη ανάκαμψη του εξωτερικού τουρισμού (στο 80% του προ κρίσης επιπέδου εισπράξεων), και τη θετική επίδραση μεταφοράς από το 2021, υπό την εξωτερική υπόθεση επαρκούς εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού από το δεύτερο εξάμηνο του 2021. (εδώ)

 

Άλμα ανάπτυξης προβλέπουν τράπεζες και επενδυτικοί οίκοι, που βάζουν τον πήχη έως και σε διπλάσια επίπεδα σε σχέση με αυτά της ελληνικής κυβέρνησης, κάνοντας λόγο για επιδόσεις της τάξης του 5% και 6%. Την ίδια στιγμή που το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα του υπ. Οικονομικών μιλά για ανάπτυξη 3,6%, όπως και το Γραφείο Προϋπολογισμού του κράτους στην Βουλή, οίκοι αξιολόγησης και τράπεζες ανεβάζουν τον πήχη πολύ υψηλότερα. Η DBRS προβλέπει 5%, η Εθνική Τράπεζα 5,7%, η Τρ. Πειραιώς 6,3%, ενώ η Scope Ratings κάνει λόγο ακόμη και για 6,5%. Εκτιμήσεις που αποδίδονται στην έκρηξη των επενδύσεων, της ισχυρή αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής, την υψηλότερη κατανάλωση και μια καλύτερη τουριστικής περιόδου.Αν και το υπ. Οικονομικών κρατά χαμηλότερα τις προσδοκίες, εντούτοις οι πιο ισχυρές εκτιμήσεις έναντι των αρχικών από ξένους οίκους και τράπεζες δείχνουν ότι η φετινή χρονιά μπορεί να «εκραγεί» ακόμη και φέτος με ρυθμούς 6,3% (εδώ)

 

Ο Recovery and Resilience Facility θα ενισχύσει σημαντικά περισσότερο την Ελλάδα από τα περισσότερα κράτη-μέλη της Ε.Ε., σύμφωνα με τον Μάρτιν Φερβέι. Ο επικεφαλής της γενικής διεύθυνσης Οικονομικών Υποθέσεων της Κομισιόν και βετεράνος ελληνικών θεμάτων, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του ινστιτούτου Bruegel μαζί με τον Αλέξη Πατέλη, ανέφερε ότι η μέση ενίσχυση του ΑΕΠ έως το 2026 από την υλοποίηση των εθνικών Σχεδίων Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας είναι 1,3%. Στην περίπτωση της Ελλάδας εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 2,1% – 3,3%. (εδώ)

 

Η Citi, η αμερικανική τράπεζα προβλέπει ότι το ελληνικό ΑΕΠ θα μεγεθυνθεί κατά 4,1% το 2021 και θα εκτιναχθεί στο 6,5% το 2022, πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που τοποθετείται για το 2022 στο 4,4%.Σύμφωνα με τη Citi, η ελληνική οικονομία παρά τη μεγάλη εξάρτησή της από τον τουριστικό κλάδο, κατάφερε να σημειώσει συρρίκνωση του ΑΕΠ παρόμοια με την υπόλοιπη Ευρώπη, χάρη στην ανθεκτικότητα της εγχώριας ζήτησης. Η επιστροφή των τουριστών θα προσφέρει στήριξη στο ΑΕΠ κατά τη διάρκεια στο β’ εξαμήνου, ενώ οι άφθονοι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης θα προσφέρουν στήριξη στην ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Το ελληνικό σχέδιο ανάκαμψης δεσμεύει τους περισσότερους πόρους στην Ευρωζώνη, ως ποσοστό του ΑΕΠ, καθώς αντιστοιχούν στο 16% για τα επόμενα 6 χρόνια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο κομμάτι (περίπου το 10%) είναι επιδοτήσεις. (εδώ)

 

Η πρόσφατη πρόβλεψη του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας Eurocontrol για την Ελλάδα, προβλέπει ότι η επιβατική κίνηση θα φτάσει εφέτος το 47% του 2019, ενώ η ολική επαναφορά της κίνησης αναμένεται πια το 2024. Προϋποθέσεις αυτής της πρόβλεψης αποτελούν η ομαλή πορεία των εμβολιασμών και η συντονισμένη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών διεθνώς ως το τέλος της φετινής χρονιάς, που θα φέρει σταδιακά το «άνοιγμα» και μακρινών πτήσεων. Για τη χώρα μας, το άνοιγμα αγορών όπως η Βρετανία, η Ρωσία, η Σκανδιναβία θα είναι ένα day-to-day πρότζεκτ και για το φετινό καλοκαίρι.Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Eurocontrol, η επιβατική κίνηση στη χώρα μας θα επανέλθει σταδιακά ως προς τα μεγέθη του 2019 στο 69% το 2022, στο 82% το 2023 και το 2024 πια θα φτάσει στα προ κορωνοϊού επίπεδα. (εδώ)

 

Στόχος της ΔΕΗ για το 2021 είναι να επαναληφθούν οι επιδόσεις του 2020 σε επίπεδο επαναλαμβανόμενου EBITDA, σταθεροποιώντας τη λειτουργική κερδοφορία της και δημιουργώντας παράλληλα συνθήκες για την έναρξη ενός νέου κύκλου ανάπτυξης στα επόμενα χρόνια τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔEΗ Γιώργος Στάσσης στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων. To EBITDA ήρθε για να μείνει, τόνισε ο ίδιος. «Ήδη έχει φθάσει στο 80% του στόχου που έχουμε θέσει στο στρατηγικό σχέδιο και αναμένεται και επιπλέον αύξηση». Η ΔΕΗ δεν θα διανείμει μέρισμα για το 2020, καθώς τα αποτελέσματα στις τελευταίες χρήσεις υπολείπονται των ζημιών προηγούμενων χρήσεων και συγκεκριμένα του 2019. «Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παράγουμε θετικές ταμειακές ροές και να μειώνουμε το δανεισμό μας», είπε ο κ. Στάσσης. Έχουμε βάλει ως στόχο ο δείκτης καθαρό χρέος προς EBITDA να μειωθεί σε 3,5 φορές έως το 2023 κι όταν σταθεροποιηθεί θα επανεξετάσουμε την απόδοση μερίσματος. (εδώ)

 

Η ΕΛΓΕΚΑ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι το Διοικητικό της Συμβούλιο κατά τη συνεδρίασή του στις 23.06.2021 αποφάσισε, μεταξύ άλλων την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας μέχρι του ποσού των Ευρώ 6.854.658,48 με καταβολή μετρητών και δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων της, και την έκδοση έως 28.561.077 νέων κοινών ονομαστικών, μετά ψήφου, μετοχών, ονομαστικής αξίας Ευρώ 0,24 η κάθε μία, σε αναλογία εννέα νέες μετοχές για κάθε δέκα παλαιές μετοχές που αποφάσισε η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων της 11.12.2020 της εταιρίας,το Διοικητικό Συμβούλιο όρισε την τιμή διάθεσης σε τριάντα οκτώ λεπτά του Ευρώ (€ 0,38) ανά Νέα Μετοχή . Μετά την ως άνω αύξηση και σε περίπτωση που αυτή καλυφθεί πλήρως, το ποσό της ονομαστικής αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας θα ανέλθει σε ποσό Ευρώ 6.854.658,48 και θα συγκεντρωθεί με την έκδοση 28.561.077 νέων κοινών ονομαστικών, μετά ψήφου, μετοχών, ονομαστικής αξίας Ευρώ 0,24 η κάθε μία. (εδώ)

 

Μέσα στην τρέχουσα χρονιά εκτιμά η διοίκηση της Κέκροψ ότι ο Άρειος Πάγος θα εξετάσει επί της ουσίας την υπόθεση της διεκδίκησης από το δημόσιο της έκτασης των 300 στρεμμάτων στο Παλαιό Ψυχικό, γνωστή ως περιοχή Λατομείου. Αυτό σημειώθηκε στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης της εισηγμένης, η διοίκησης της οποίας προσδοκά ότι η τελεσίδικη απόφαση για την «τύχη» της διαφιλονικούμενης έκτασης δεν θα αργήσει. Το 2020 ο κύκλος εργασιών της εισηγμένης κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και διαμορφώθηκε σε 14,4 χιλ. ευρώ έναντι 11,4 χιλ. το 2019. Τα αποτέλεσμα λειτουργικής δραστηριότητας ανήλθαν για τη χρήση του 2020 σε κέρδη 195 χιλ. ευρώ έναντι ζημίων 403 χιλ. Τα κέρδη οφείλονται κυρίως στην αναγνώριση του κέρδους ύψους 684 χιλ. ευρώ που προέκυψε από τη συντέλεση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης του ακινήτου στο Χαλάνδρι. Τα κέρδη προ φόρων της χρήσης 2020 ανήλθαν σε 17 χιλ. ευρώ έναντι ζημίων 576 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.(εδώ)

 

O ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι η Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων της Εταιρίας που έλαβε χώρα στις 09/06/2021 αποφάσισε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,68 ευρώ ανά μετοχή. Το ποσό του μερίσματος που θα καταβληθεί τελικώς διαμορφώνεται στο μικτό ποσό των 0,687878 ευρώ ανά μετοχή, προσαυξημένο με το μέρισμα που αντιστοιχεί στις 5.270.372 ίδιες μετοχές που θα κατέχει η Εταιρία στις 25 Ιουνίου 2021 (ημερομηνία αποκοπής του μερίσματος). Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες φορολογικές διατάξεις (άρθρο 64 του ν.4172/2013, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει), το προς διανομή μέρισμα υπόκειται σε παρακράτηση φόρου 5% (με την εξαίρεση ή διαφοροποίηση του ποσοστού παρακράτησης για Μετόχους οι οποίοι υπόκεινται σε ειδικές διατάξεις). Συνεπεία αυτού, το καθαρό προς είσπραξη ποσό από τους Μετόχους θα ανέλθει στο ύψος των 0,6534841 ευρώ ανά μετοχή. (εδώ)

 

Παρά τις προκλήσεις στο μακροοικονομικό και εμπορικό περιβάλλον, η Coca-Cola 3 Ε Ελλάδος στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση των καθαρών πωλήσεών της και όπως τονίζει η διοίκησή της συνεχίζει να επενδύει στη χώρα, καθώς και στην ενδυνάμωση των σχέσεών της με τους πελάτες και την αγορά. Ειδικότερα, συνεχίζει να δίνει έμφαση στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης, με στόχο το 2021 να αυξηθεί κατά 5 εκατ. ευρώ, ως συνέπεια της βελτίωσης της κερδοφορίας της εταιρίας, παρά τις συνθήκες που επικρατούν στο μακροοικονομικό περιβάλλον. Η εταιρία θα συνεχίσει να σχεδιάζει και να επενδύει στην ενίσχυση των στρατηγικών κατηγοριών και καναλιών και στη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας, με έμφαση στη δημιουργία καθαρών ταμειακών ροών, προκειμένου να δημιουργεί αξία για τους μετόχους της.  Για το 2021 εκτιμά ότι το μακροοικονομικό και χρηματοοικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα θα παραμείνει αμετάβλητο, παρουσιάζοντας όμως σημαντική βελτίωση συγκριτικά με το 2020. Το διαθέσιμο εισόδημα αναμένεται να αυξηθεί σε σχέση με το 2020 ενώ τα ποσοστά ανεργίας έχουν πέσει στο 15,8% τον Δεκέμβριο του 2020 από το 16,2% τον Δεκέμβριο του 2019. (εδώ)

 

Στο τέλος του καλοκαιριού προσδιορίζει χρονικά η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) την ανάδειξη αναδόχου για το mega project του έκτου προβλήτα, όπως γνωστοποιήθηκε στη Γενική Συνέλευση. Την τωρινή περίοδο, η διοίκηση αξιολογεί τις δεσμευτικές προσφορές. "Δεν είναι μία εύκολη διαδικασία και σίγουρα δεν πρέπει να γίνει γρήγορα και βιαστικά. Έχουμε δώσει εντολή για πλήρη και λεπτομερή αξιολόγηση" σχολίασε ο πρόεδρος του ΔΣ, Αθανάσιος Λιάγκος. Όπως εξήγησε, από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, αναμένεται μία περίοδος περίπου 36 μηνών για την κατασκευή του έργου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Franco Nicola Cupolo τόνισε παράλληλα ότι με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων, η παραγωγική δυναμικότητα του λιμένα θα φτάσει τα 2-2,5 εκατ. TEUs το χρόνο, από τα 500.000 "κουτιά" που εξυπηρετεί σήμερα. Αναφορικά με τα περιθώρια κερδοφορίας, ο κ. Jepsen είπε ότι διαμορφώνονται σε αντίστοιχα επίπεδα με αυτά της περσινής χρήσης. Σημειώνεται, επίσης, ότι ο ΟΛΘ θα διανείμει καθαρό μέρισμα 1,349 ευρώ ανά μετοχή, με ημερομηνία έναρξης καταβολής την 7η Ιουλίου. (εδώ)

 

Στη δύσκολη περίοδο που προηγήθηκε αλλά και στις αντοχές που επέδειξε η Aegean όλο το προηγούμενο διάστημα της υγειονομικής κρίσης αναφέρθηκε ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Ευτύχης Βασιλάκης από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΤΕ που πραγματοποιήθηκε στο περιστύλιο του Ζαππείου Μεγάρου, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη. Παράλληλα αναφέρθηκε και στις προοπτικές της φετινής χρονιάς, την οποία και χαρακτήρισε πρωτόγνωρη σαν την προηγούμενη, αλλά και στην προετοιμασία που οφείλει να κάνει ο τουριστικός κλάδος για την επόμενη ημέρα.«Η Aegean, όπως και κάθε αεροπορική εταιρία του πλανήτη, πέρασε το προηγούμενο διάστημα τους χειρότερους 18 μήνες της ζωής της. Παρόλα αυτά, κατάφερε, όχι μόνο να αντέξει αλλά και πείσει του μετόχους της να ξαναπιστέψουν σε αυτή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης. (εδώ)

 

Το ενδιαφέρον της για την απόκτηση ρόλου στο μετοχικό κεφάλαιο της MLS και της εξυγίανσης των υποχρεώσων της εταιρίας δηλώνει η Corinth Capital, σε επιστολή που απέστειλε προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος επενδυτής εκδηλώνει το ενδιαφέρον του να καλύψει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ΜLS, ενώ συζητείται με τη Whitetip ΑΕΠΕΥ να αναλάβει ρόλο συμβούλου για την αναδιάρθρωση των υποχρεώσεων της εταιρίας. Παράλληλα, συζητείται να αναλάβει ρόλο στον σχεδιασμό και στο Business Plan η Mazars. Η εξέλιξη αυτή «δένει» με τις προσπάθειες της ΜLS να λάβει το «going concern» του ορκωτού ελεγκτή για τις λογιστικές καταστάσεις του 2019.(εδώ)

 

Στο πλαίσιο της στρατηγικής για συνεχή βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του διυλιστηρίου, η Motor Oil εγκαθιστά σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες στις εγκαταστάσεις των Αγίων Θεοδώρων. Με το νέο σύστημα αναβαθμίζεται η ευελιξία και η ανθεκτικότητα των υποδομών του διυλιστηρίου εξασφαλίζοντας περισσότερη ενεργειακή αυτονομία, τονίζει η εταιρία. Η τοποθέτηση και λειτουργία των μπαταριών σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής οι οποίες αποτελούνται από αεριοστροβιλικές μονάδες ΣΗΘΥΑ και φωτοβολταϊκά συστήματα δίνουν τη δυνατότητα στο διυλιστήριο να μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα αναβαθμίζοντας την ενεργειακή αυτονομία του. (εδώ)

 

Σε αναβάθμιση των εκτιμήσεών της για την οικονομία της ευρωζώνης προχώρησε η S&P Global Ratings, για το 2021 και το 2022. Όπως επισημαίνει, αναμένει ανάπτυξη 4,4% το 2021 και 4,5% το 2022, αναμένοντας ευρύτερη εφαρμογή του προγράμματος Νέας Γενιάς της ΕΕ, και ασθενέστερη συρρίκνωση του ΑΕΠ στο α΄ τρίμηνο. Οι μακροπρόθεσμες πληγές στην οικονομία είναι πιθανό να είναι περιορισμένες από την συντονισμένη απάντηση δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής της Ευρώπης, ανοίγοντας τον δρόμο για να κλείσει το κενό παραγωγής έως το 2024. Πραγματικά, σχολιάζει, το σχήμα ανάκαμψης και ανθεκτικότητας θα μπορούσε να προσθέσει 1,3%-3,9% στο ΑΕΠ της ευρωζώνης στα επόμενα πέντε χρόνια, ωφελώντας χώρες όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ισπανία, και μειώνοντας το οικονομικό χάσμα στην ευρωζώνη.  (εδώ)

 

Το γερμανικό επιχειρηματικό ηθικό αυξήθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο τον Ιούνιο, καθώς η εκτίμηση των εταιριών για τις τρέχουσες συνθήκες βελτιώθηκε και η αισιοδοξία τους αυξήθηκε το δεύτερο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με έρευνα. Το ινστιτούτο Ifo δήλωσε ότι ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος αυξήθηκε σε 101,8 από 99,2 τον Μάιο. Μια δημοσκόπηση των αναλυτών στο Reuters είχε δείξει ότι οι προσδοκίες ήταν για αύξηση στο 100,6, δείχνοντας ότι η πραγματικότητα ξεπέρασε τα αναμενόμενα. Η κεντρική τράπεζα της Γερμανίας αναβάθμισε τις προβλέψεις ανάπτυξής της νωρίτερα αυτό το μήνα, αναμένοντας ότι η οικονομία θα φτάσει τα επίπεδα προ πανδημίας το επόμενο τρίμηνο και θα αυξηθεί κατά 3,7% φέτος και 5,2% το επόμενο έτος. (εδώ)

 

Οι χώρες της Νότιας Ευρώπης ήταν μεταξύ αυτών που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία, επισημαίνει η Credit Suisse.Η Ιταλία ήταν η πρώτη χώρα μετά την Κίνα που υπέστη ένα σοβαρό ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19, ενώ και η Ισπανία επλήγη επίσης σοβαρά αλλά λίγο αργότερα. Η Ελλάδα είχε αρχικά σχετικά λίγα κρούσματα της νόσου, αλλά και οι τρεις χώρες αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα από τα τέλη του 2020.Το πραγματικό ΑΕΠ μειώθηκε στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία το 2020 κατά μέσο όρο 9,4% και εντός ενός σχετικά στενού εύρους: Η Ελλάδα σημείωσε πτώση 8,3%, η Ιταλία 8,9% και η Ισπανία 11,0%, υπολογίζει η ελβετική τράπεζα .Όπως και αλλού στην Ευρώπη, οι επιπτώσεις στην ανεργία ήταν σχετικά μικρές, με το μέσο ποσοστό της να αυξάνεται από 13,4% στο τέλος του 2019 σε 14,1% το γ' τρίμηνο του 2020. Η ανεργία αυξήθηκε περισσότερο στην Ισπανία, από 13,8% σε 16,6% το 2020, προτού μειωθεί ελαφρώς το 4ο τρίμηνο του 2020, αναλύει η τράπεζα.Στο τέλος του 2020, ο πλούτος ανά ενήλικα ανερχόταν σε 104.603 δολάρια ΗΠΑ στην Ελλάδα, 239.244 δολάρια στην Ιταλία και 227.122 δολάρια στην Ισπανία. Από το 2000 έως το 2020, ο πλούτος ανά ενήλικα αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 2% στην Ελλάδα, 3,5% στην Ιταλία και 5,6% στην Ισπανία, αυξάνοντας έτσι τις διαφορές μεταξύ των τριών χώρες. (εδω)

 

Μετά την οικονομική κρίση του 2008, κατά τη θητεία του Προέδρου Μπάρακ Ομπάμα, σημειώθηκαν τα μεγαλύτερα δημοσιονομικά ελλείμματα σε σχέση με οποιονδήποτε άλλον Πρόεδρο από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και έπειτα. Ο διάδοχός του, Ντόναλντ Τραμπ, τον ξεπέρασε. Ο Μπάιντεν έχει την πρόθεση να ξεπεράσει και τους δύο. Αν και το ακαθάριστο ομοσπονδιακό χρέος της Αμερικής ανέρχεται πλέον στο 107% του ΑΕΠ – ποσοστό ρεκόρ μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο – ο προϋπολογισμός της κυβέρνησης Μπάιντεν για το 2022 φέρνει τη χώρα αντιμέτωπη με τα μεγαλύτερα ελλείμματα σε περίοδο ειρήνης. Για τα πέντε οικονομικά έτη, από το 2022 έως το 2026, η διοίκηση Μπάιντεν θα καταγράφει ελλείμματα που θα ανέρχονται, κατά μέσο όρο, στο 5,9% του ΑΕΠ. Το ποσοστό αυτό επιτεύχθηκε μόνο μία φορά, μεταξύ του 1947 και του 2008, και, πιο συγκεκριμένα το 1983, όταν το ποσοστό ανεργίας έφτασε, κατά μέσο όρο, σε επίπεδα άνω του 10%. Ωστόσο, οι προβολές της κυβέρνησης έθεσαν την ανεργία σε ποσοστό 4,1% το 2022 και σε 3,8% από το 2023 και έπειτα. (εδώ)

 

Ο πρόεδρος της Atlanta Federal Reserve Bank, Raphael Bostic δήλωσε ότι η κεντρική τράπεζα είναι πιθανό να χρειαστεί να ξεκινήσει τις αυξήσεις των επιτοκίων προς το τέλος του επόμενου έτους, εν μέσω του πιο ισχυρού από το αναμενόμενο πληθωρισμού και με τις ΗΠΑ "σε καλό δρόμο για την ανάκαμψη από την πανδημία"."Το ΑΕΠ είναι σε ισχυρή τροχιά. Ο πληθωρισμός είναι υψηλότερος και βρίσκεται πολύ πιο πάνω από τον στόχο μας", με την οικονομία να αναπτύσσεται κατά 7% και τον πληθωρισμό στο 3,4% έναντι του στόχου της Fed για 2%. (εδώ)

 

Τα μικτά κέρδη των κρατικών επιχειρήσεων στην Κίνα κατέγραψαν ετήσια αύξηση 170% στα 1,79 τρισεκατομμύρια γουάν (περίπου 277 δισεκατομμύρια δολάρια) το πρώτο πεντάμηνο του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου των Οικονομικών που δημοσιοποιήθηκαν. Ο μέσος όρος της αύξησης των κερδών για την ίδια περίοδο το 2019 και το 2020 είχε καταγραφεί στο 13,5%. Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου, τα κέρδη των κρατικών επιχειρήσεων κατέγραψαν ετήσια αύξηση 130% στα 1,25 τρισεκατομμύρια γουάν. Οι κρατικές επιχειρήσεις είδαν τα συνολικά έσοδά τους να αυξάνονται κατά 30,5% σε ετήσια βάση, στα περίπου 28,22 τρισεκατομμύρια γουάν. Τα έσοδα των κεντρικά διοικούμενων κρατικών επιχειρήσεων κατέγραψαν ετήσια αύξηση κατά 27,4%, περίπου στα 16 τρισεκατομμύρια γουάν. (εδώ)

 

ΗΠΑ και ΕΕ αποφάσισαν να επιλύσουν τη μακροχρόνια διαμάχη για τις κρατικές επιδοτήσεις Boeing και Airbus.. Στη συνάντηση που είχε με τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, η επικεφαλής της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έκανε λόγο για ένα νέο κεφάλαιο στις εμπορικές σχέσεις ΕΕ-ΗΠΑ, μακριά από τις δικαστικές αίθουσες. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο των ΗΠΑ σε θέματα εμπορίου, Κάθριν Τάι, και οι δύο πλευρές συμφώνησαν καταρχήν σε μια πενταετή συμφωνία αναστολής των τιμωρητικών δασμών, που επέβαλε η μια πλευρά στην άλλη μέχρι σήμερα. Στόχος του νέου Αμερικανού προέδρου είναι να τερματίσει την εμπορική διαμάχη με την ΕΕ και να αποκαταστήσει τις σχέσεις με τις Βρυξέλλες, που κλυδωνίστηκαν έντονα την περίοδο του προκατόχου του Ντόναλντ Τραμπ (εδω)

 

Αμετάβλητες διατηρεί τις εκτιμήσεις της για την πορεία της οικονομίας τον Ιούνιο η Ιαπωνία, ένα μήνα πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων στο Τόκιο. Στα βασικά οικονομικά στοιχεία, οι αρχές διατηρούν τις εκτιμήσεις τους, όπως για τις εξαγωγές, την παραγωγή και την ιδιωτική κατανάλωση, και κάνουν λόγο για δυσκολίες καθώς η υγειονομική κρίση έχει οδηγήσει τους ανθρώπους να περικόψουν τις δαπάνες. "Οι εξαγωγές αυτοκινήτων δεν τα πάνε πολύ καλά, αλλά τα κεφαλαιακά αγαθά που χρησιμοποιούνται για κεφαλαιακές επενδύσεις στο εξωτερικό, είναι ισχυρές”, ανέφερε κυβερνητικός αξιωματούχος σε δημοσιογράφους. Ο αξιωματούχος δήλωσε πως η παραγωγή μηχανημάτων μεταφοράς αναμενόταν να επιβραδυνθεί καθώς οι επιχειρήσεις πλήττονται από τον αντίκτυπο της έλλειψης επεξεργαστών παγκοσμίως.(εδώ)

 

Η καταστολή της κινέζικης κυβέρνησης προς τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες ενδέχεται να διαρκέσει μερικά χρόνια, κάτι που σημαίνει πως οι μετοχές τους δεν είναι buy προς το παρόν, σύμφωνα με μια διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου της BlackRock. Από το φθινόπωρο οι αρχές έχουν εντείνει τους ελέγχους στους τεχνολογικούς γίγαντες της χώρας όπως η Alibaba και η Tencent. Μετά από χρόνια ανεξέλεγκτης ανάπτυξης, που τις μετέτρεψε σε μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου, τώρα αντιμετωπίζουν πρόστιμα και νέους κανόνες που στοχεύουν να περιορίσουν τις μονοπωλιακές πρακτικές.Oι κινεζικές τεχνολογικές μετοχές εν γένει διαπραγματεύονται χαμηλότερα τους τελευταίους μήνες. Μερικές μετοχές αυξήθηκαν ελαφρά τον Απρίλιο μετά από την είδηση πως η Meituan και άλλες τεχνολογικές εταιρίες δεσμεύτηκαν να προσαρμοστούν στους αντιμονοπωλιακούς κανόνες. (εδώ)

 

Ο ανταγωνισμός μεταξύ της Volkswagen και της Tesla επηρεάζει και την Κίνα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αξίας 130 δισεκατομμυρίων ευρώ επλήγη από τις χαμηλές κινεζικές πωλήσεις του κορυφαίου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της. Τον Μάιο η VW πούλησε μόλις 1.213 μοντέλα ηλεκτρικού αυτοκινήτου ID.4 SUV, δύο μήνες μετά την κυκλοφορία τους, σύμφωνα με το Reuters. Αυτό ακριβώς αποδεικνύει μία μικρή αύξηση για τον Απρίλιο. Παράλληλα, όμως, σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Βόλφσμπουργκ, η οποία λειτουργεί και στην Κίνα μέσω μεμονωμένων κοινοπραξιών με τις τοπικές εταιρίες SAIC Motor και FAW, έχει μείνει πολύ πίσω στους ετήσιους στόχους πωλήσεών της, οι οποίοι κυμαίνονται σε περίπου 100.000 τέτοιου είδους οχήματα.Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η Tesla κατάφερε να πουλήσει 6.612 από τα μοντέλα αυτοκινήτου  Model Y στην Κίνα, ήδη από τους δύο πρώτους μήνες μετά την κυκλοφορία τους, είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για το Ντις, καθώς η Tesla κατάφερε να πετύχει έναν αριθμό πωλήσεων πολύ μεγαλύτερο από αυτόν της VW. Οι μετοχές της VW έχουν σημειώσει άνοδο 44% μέχρι στιγμής για τη φετινή χρονιά, ξεπερνώντας εύκολα την άνοδο 27% του δείκτη STOXX Europe 600 Automobiles. Αυτό προέκυψε όταν η εταιρία διακύβευσε τη φήμη της, για να νικήσει τον Μασκ, προσπαθώντας να αποκτήσει «ηλεκτρική υπεροχή», υποστηριζόμενη από την επένδυση 35 δισ. ευρώ του Ντις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. (εδώ)

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text