Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 232 | ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε πλήρη εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε πλήρη εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σε πλήρη εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου

 

 

 

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σε πλήρη εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου

 

 

 

 

 

Για τα επόμενα 35 χρόνια, η ΓΕΚΤΕΡΝΑ (σε κοινοπραξία με την Egis Project, με ποσοστό 75%-25%), κατοχύρωσε το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και τριών καθέτων οδικών αξόνων. Αυτό το γεγονός, την καθιστά μια “υπερδύναμη” στον τομέα των παραχωρήσεων τόσο σε Ελλάδα όσο και σε Ευρώπη, καθώς ο Όμιλος κατέχει επίσης ήδη το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού.

Όπως αναφέρει και η διοίκηση, τα οφέλη θα είναι πολλαπλασιαστικά, ο Όμιλος θα έχει την δυνατότητα να παράγει σημαντικά, σταθερά και επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου, ενώ παράλληλα υπολογίζει πως με την συμμετοχή του (75%), εντός των 35 ετών θα εισπράξει έσοδο € 11,3 δισεκατομμύρια, (εδώ).

Η ΤΕΡΝΑ (100% θυγατρική του Ομίλου) θα αναλάβει το σύνολο των νέων έργων υποδομής που προβλέπει η σύμβαση (υπολογίζονται σε περίπου € 720 εκατ. κατά την πρώτη πενταετία μελετών-κατασκευής), το σύνολο των έργων βαριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και σημαντικό μερίδιο των έργων ελαφράς συντήρησης και λειτουργίας. Υπολογίζεται ότι το ανωτέρω τεχνικό αντικείμενο αντιστοιχεί συνολικά σε περίπου € 3 δισ. στη διάρκεια της παραχώρησης.

Να υπενθυμίσουμε πως τα σχέδια του Ομίλου στον τομέα των παραχωρήσεων δεν σταματούν εδώ, καθώς στο χαρτοφυλάκιο του συμπεριλαμβάνεται και το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου), ενώ παράλληλα συμμετέχει στο σχήμα που θα αναπτύξει και θα διαχειρίζεται το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC – Integrated Resort Casino) στο Ελληνικό. Επίσης, ο Όμιλος συμμετέχει στον διαγωνισμό για τον Βόρειο Οδικό Άξονα (ΒΟΑΚ), στην Κρήτη και διεκδικεί τα δικαιώματα για τους λιμένες Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, που συνδέονται με την Εγνατία Οδό.

Αξίζει επίσης, να επισημάνουμε ότι ο Όμιλος ακολουθεί ένα πενταετές επενδυτικό πλάνο ύψους € 5 δισ. με κύριο τομέα ενδιαφέροντος τον τομέα της ενέργειας. Στόχος του Ομίλου είναι να ενισχύσει την θέση του στην παροχή ολοκληρωμένων ενεργειακών υπηρεσιών (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου), καθώς, στο διάστημα των επομένων 4 έως 5 ετών, θα διαθέτει -ως Όμιλος- ένα εξαιρετικά ισχυρό χαρτοφυλάκιο ενεργειακών υποδομών ισχυος 4,5 GW, καθώς και ένα πολύ ευρύ πελατολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, όχι μόνο για τα νοικοκυριά, αλλά και για την μέση τάση δηλαδή, της επιχειρήσεις.

Εξετάζοντας την διάρθρωση πωλήσεων από το 2017 έως σήμερα, φαίνεται ξεκάθαρα πως ο τομέας των κατασκευών “χάνει έδαφος” στο σύνολο των πωλήσεων (από 80,8% το 2017 φτάνει το 54% το 2020) ενώ ενισχύεται το τομέας των ΑΠΕ (από 14,6% σε 28,1%) και ο τομέας των παραχωρήσεων, τα τελευταία τρία χρόνια κινείται μεταξύ του 14% έως 16% των συνολικών πωλήσεων.

Η άποψή μας για τη μετοχή είναι ιδιαίτερα θετική και εκτιμούμε ότι θα είναι απο τις μετοχές που θα πρωταγωνιστήσουν στα επόμενα χρόνια. Χρηματιστηριακά, η μετοχή από την αρχή του έτους, μέχρι την 6/9/2021, σημειώνει απόδοση 23,2% και ο Γενικός Δείκτης 12,4%, ενώ παρατηρείται τους τελευταίους μήνες μια στασιμότητα της μετοχής γύρω από την περιοχή των € 9,5. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας (στις 6/9/2021) έφτανε στα €  1,0 δισεκατομμύριο. Η σχέση Ρ/Ε (2020) υπολογίζεται σε 17,4. Εκτιμούμε ότι ακόμα η αγορά δεν έχει αποτιμήσει τα οφέλη που θα προκύψουν και τα κέρδη που θα διαμορφωθούν το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου.

Ο μέσος ημερήσιος όγκος για το 2021 φτάνει τα 342.527 τεμάχια (2020: 155.772), η μέση ημερήσια αξία φθάνει τα € 3,5 εκατ. (2020: € 932,9 χιλ.) και οι μέσες πράξεις φτάνουν τις 484 (2020: 483). Την 30/6/2021 κατείχαν την μετοχή 44 Αμοιβαία Κεφάλαια, από 43 που την κατείχαν την 31/12/2020.

Δείτε τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου, εδώ και παλαιότερο άρθρο μας εδώ

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text