Αρχική | Προηγ. Τεύχη | 2021 - No 224 έως 235 | Χ&Α - 233 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ 2022: Ένα καλύτερο έτος για την Aegean

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ 2022: Ένα καλύτερο έτος για την Aegean

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ 2022: Ένα καλύτερο έτος για την Aegean

 

 

 

 

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

2022: Ένα καλύτερο έτος για την Aegean

 

Το γ’ τρίμηνο του 2021 θα είναι το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο για την Aegean, μετά την κρίση του κορωνοϊού και την καθίζηση που υπέστη ο κλάδος των αεροπορικών μεταφορών, όπως δήλωσε η διοίκηση στην ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του α΄εξαμήνου 2021. Παράλληλα, αναφέρθηκε ότι, το 202, ήταν για την Aegean, ένα έτος ομαλοποίησης και επαναφοράς, ενώ το 2022 θα είναι μια πολύ καλύτερη χρονία από το 2021, η οποία εκτιμάται ότι ξεκινήσει πολύ δυναμικά μετά το τέλος του α΄τριμήνου 2022.

 

Τον Αύγουστο, η Aegean κατάφερε να ανακάμψη πιο γρήγορα από πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, καθώς πέτυχε επαναφορά της πτητικής δραστηριότητας κατά 80% σε σχέση με το 2019, ενώ οι ευρωπαϊκές αεροπορικές ανέκαμψαν κατά 70% σε σχέση με το 2019. Επίσης, η διοίκηση επισημαίνει πως ο αριθμός των πτήσεων στην Ελλάδα επανήλθε κατά 95% σε σχέση με το 2019 γεγονός που είναι θετικό μεν, λόγω της αυξημένης ζήτησης, αλλά αρνητικό δε λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού.

 

Με την εκτίμηση ότι οι αστικοί προορισμοί θα ανακάμψουν, ο στόχος της διοίκησης είναι να ενισχύσει τον προορισμό της Αθήνας, ως τουριστικό προορισμό αλλά και ως συνδετικό -ενδιάμεσο σταθμό- για όσους ταξιδεύουν στα νησιά ή και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Επίσης, περαιτέρω ενίσχυση θα δοθεί στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου, Κρήτης.

 

Όσον αφορά το πρόγραμμα παράδοσης των 46 αεροσκαφών A320neo και A321neo, το αρχικό σχέδιο του Ομίλου, ήταν μέχρι το 2024, ενώ σύμφωνα με την διοίκηση έχει επεκταθεί έως το 2026. Παρόλα αυτά, η σταδιακή επαναφορά της τουριστικής κίνησης στην κανονικότητα, έχει οδηγήσει την διοίκηση στην επαναδιαπραγμάτευση των παραδόσεων προκειμένου να φτάσει τα 30 αεροσκάφη μέχρι το 2023, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστική. Το πρόγραμμα προϋποθέτει την παράδοση 12 αεροσκαφών το 2022 και 10 αεροσκαφών το 2023, ενώ μέχρι το α΄τρίμηνο του 2022 θα δοθούν συνολικά € 100,0 εκατομμύρια, σε προκαταβολές για τα αεροσκάφη. Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα θετική και ενδεικτική της ταχύτητας αποκατάστασης του πτητικού έργου (και των πωλήσεων) της εταιρίας.

 


ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.


Πωλήσεις Κέρδη μετά φόρων Αριθμός Μετοχών Τιμή Μετοχής (€) Κεφαλαιοποίηση Ρ/Ε (ιστορική)

2021 660.000 -70.000 90.167.100 5,09 458.950.539 -6,6

2020 415.103 -227.907 71.417.100 5,15 367.798.065 -1,6

2019 1.308.783 78.538 71.417.100 8,40 599.903.640 7,6

2018 1.187.439 67.917 71.417.100 7,08 505.633.068 7,4

2017 1.127.625 38.564 71.417.100 8,25 589.191.075 15,3

2016 1.020.313 32211 71.417.100 6,33 452.070.243 14,0

2015 982.964 68.394 71.417.100 6,83 487.778.793 7,1

2014 911.794 80.441 71.417.100 6,90 492.777.990 6,1

2013 698.917 57.759 71.417.100 5,85 417.790.035 7,2

2012 562.858 -10.496 71.417.100 2,00 142.834.200 -13,6

2011 668.218 -27.176 71.417.100 1,30 92.842.230 -3,4

2010 591.004 -23.292 71.417.100 2,15 153.546.765 -6,6

2009 622.713 23.037 71.417.100 3,57 254.959.047 11,1

2008 611.693 29.465 71.417.100 2,91 207.823.761 7,1

2007 482.737 35.782 71.417.100 6,80 485.636.280 13,6

2006 401.063 26.673

0 0,0

Σημείωση: 1) Οι πωλήσεις και τα κέρδη του 2021 αποτελούν πρόβλεψη του ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. 2) Η τιμή της μετοχής αναφέρεται στην 27/9/2021. 3) Η εταιρία εισήχθει στο Χ.Α. την 11/7/2007.

 

Η διοίκηση εκτιμά ότι, το δ’ τρίμηνο του 2021, θα είναι μειωμένο κατά 12% έως 25% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2019 και το α’ τρίμηνο του 2022, μειωμένο κατά το ίδιο εύρος ποσοστού, σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2019. Το εύρος εξαρτάται άμεσα από το αν θα υπάρξουν ξανά περιορισμοί κατά του χειμερινού μήνες. Δεδομένου όμως, ότι οι κρατήσεις γίνονται την τελευταία στιγμή, όπως αναφέρει η διοίκηση, υπάρχει το ενδεχόμενο να επεκταθεί η τουριστική περίοδος τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αναφέρεται ότι, οι πτήσεις Ιανουαρίου - Ιουλίου 2021 έφτασαν τις 161.239, αυξημένες κατά 32,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020 και μειωμένες κατά 44,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019. Αντίστοιχα ο αριθμός επιβατών έφτασε τα 12,6 εκατομμύρια αυξημένος κατά 41,4% σε σχέση με το 2020 και μειωμένος κατά 63,5% σε σχέση με το 2019. Δείτε περισσότερα και επεξεργασμένα στοιχεία εδώ. Επίσης, σύμφωνα με την Eurocontrol, σε ένα μέτριο σενάριο εμβολιασμού προβλέπεται αύξηση της πτητικής δραστηριότητας κατά 72% στην Ευρώπη (εδώ).

 

Η εκτίμηση των αποτελεσμάτων για τη συγκεκριμένη εταιρία είναι, ακόμη, αρκετά επισφαλής, αφού εξαρτάται από την εξέλιξη των υγειονομικών συνθηκών και των περιορισμών. Με βάση τα μεγέθη του α’ εξαμήνου, την εξέλιξη της μεταφορικού έργου, έως και τον Αύγουστο, την εκτίμηση της διοίκησης ότι το γ’ θα είναι κερδοφόρο, εκτιμούμε ότι, για το σύνολο του 2021, οι συνολικές πωλήσεις θα φτάσουν τα € 660 εκατομμύρια, ενώ θα εμφανιστούν και πάλι ζημιές, που θα φτάσουν στα € 70 εκατομμύρια.

 

Παρά τα προβλήματα που εμφανίζει κατά το τελευταίο διάστημα, παραμένουμε θετικοί για τη μετοχή. Εκτιμούμε ότι, η επίδοσή της κατά τη διετία 2022 - 2023, θα είναι ιδιαίτερα θετική και καλύτερη της ευρύτερης αγοράς.

 

Δείτε το δελτίο τύπου εδώ, την οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text