ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ 2022: Ένα καλύτερο έτος για την Aegean
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ
2022: Ένα καλύτερο έτος για την Aegean
Το γ’ τρίμηνο του 2021 θα είναι το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο για την Aegean, μετά την κρίση του κορωνοϊού και την καθίζηση που υπέστη ο κλάδος των αεροπορικών μεταφορών, όπως δήλωσε η διοίκηση στην ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του α΄εξαμήνου 2021. Παράλληλα, αναφέρθηκε ότι, το 202, ήταν για την Aegean, ένα έτος ομαλοποίησης και επαναφοράς, ενώ το 2022 θα είναι μια πολύ καλύτερη χρονία από το 2021, η οποία εκτιμάται ότι ξεκινήσει πολύ δυναμικά μετά το τέλος του α΄τριμήνου 2022.
Τον Αύγουστο, η Aegean κατάφερε να ανακάμψη πιο γρήγορα από πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, καθώς πέτυχε επαναφορά της πτητικής δραστηριότητας κατά 80% σε σχέση με το 2019, ενώ οι ευρωπαϊκές αεροπορικές ανέκαμψαν κατά 70% σε σχέση με το 2019. Επίσης, η διοίκηση επισημαίνει πως ο αριθμός των πτήσεων στην Ελλάδα επανήλθε κατά 95% σε σχέση με το 2019 γεγονός που είναι θετικό μεν, λόγω της αυξημένης ζήτησης, αλλά αρνητικό δε λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού.
Με την εκτίμηση ότι οι αστικοί προορισμοί θα ανακάμψουν, ο στόχος της διοίκησης είναι να ενισχύσει τον προορισμό της Αθήνας, ως τουριστικό προορισμό αλλά και ως συνδετικό -ενδιάμεσο σταθμό- για όσους ταξιδεύουν στα νησιά ή και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Επίσης, περαιτέρω ενίσχυση θα δοθεί στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου, Κρήτης.
Όσον αφορά το πρόγραμμα παράδοσης των 46 αεροσκαφών A320neo και A321neo, το αρχικό σχέδιο του Ομίλου, ήταν μέχρι το 2024, ενώ σύμφωνα με την διοίκηση έχει επεκταθεί έως το 2026. Παρόλα αυτά, η σταδιακή επαναφορά της τουριστικής κίνησης στην κανονικότητα, έχει οδηγήσει την διοίκηση στην επαναδιαπραγμάτευση των παραδόσεων προκειμένου να φτάσει τα 30 αεροσκάφη μέχρι το 2023, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστική. Το πρόγραμμα προϋποθέτει την παράδοση 12 αεροσκαφών το 2022 και 10 αεροσκαφών το 2023, ενώ μέχρι το α΄τρίμηνο του 2022 θα δοθούν συνολικά € 100,0 εκατομμύρια, σε προκαταβολές για τα αεροσκάφη. Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα θετική και ενδεικτική της ταχύτητας αποκατάστασης του πτητικού έργου (και των πωλήσεων) της εταιρίας.
Η διοίκηση εκτιμά ότι, το δ’ τρίμηνο του 2021, θα είναι μειωμένο κατά 12% έως 25% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2019 και το α’ τρίμηνο του 2022, μειωμένο κατά το ίδιο εύρος ποσοστού, σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2019. Το εύρος εξαρτάται άμεσα από το αν θα υπάρξουν ξανά περιορισμοί κατά του χειμερινού μήνες. Δεδομένου όμως, ότι οι κρατήσεις γίνονται την τελευταία στιγμή, όπως αναφέρει η διοίκηση, υπάρχει το ενδεχόμενο να επεκταθεί η τουριστική περίοδος τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αναφέρεται ότι, οι πτήσεις Ιανουαρίου - Ιουλίου 2021 έφτασαν τις 161.239, αυξημένες κατά 32,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020 και μειωμένες κατά 44,6% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019. Αντίστοιχα ο αριθμός επιβατών έφτασε τα 12,6 εκατομμύρια αυξημένος κατά 41,4% σε σχέση με το 2020 και μειωμένος κατά 63,5% σε σχέση με το 2019. Δείτε περισσότερα και επεξεργασμένα στοιχεία εδώ. Επίσης, σύμφωνα με την Eurocontrol, σε ένα μέτριο σενάριο εμβολιασμού προβλέπεται αύξηση της πτητικής δραστηριότητας κατά 72% στην Ευρώπη (εδώ).
Η εκτίμηση των αποτελεσμάτων για τη συγκεκριμένη εταιρία είναι, ακόμη, αρκετά επισφαλής, αφού εξαρτάται από την εξέλιξη των υγειονομικών συνθηκών και των περιορισμών. Με βάση τα μεγέθη του α’ εξαμήνου, την εξέλιξη της μεταφορικού έργου, έως και τον Αύγουστο, την εκτίμηση της διοίκησης ότι το γ’ θα είναι κερδοφόρο, εκτιμούμε ότι, για το σύνολο του 2021, οι συνολικές πωλήσεις θα φτάσουν τα € 660 εκατομμύρια, ενώ θα εμφανιστούν και πάλι ζημιές, που θα φτάσουν στα € 70 εκατομμύρια.
Παρά τα προβλήματα που εμφανίζει κατά το τελευταίο διάστημα, παραμένουμε θετικοί για τη μετοχή. Εκτιμούμε ότι, η επίδοσή της κατά τη διετία 2022 - 2023, θα είναι ιδιαίτερα θετική και καλύτερη της ευρύτερης αγοράς.
Δείτε το δελτίο τύπου εδώ, την οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ.
Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.
- Καθημερινές χρηματιστηριακές Επισημάνσεις
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Καθημερινές χρηματιστηριακές Επισημάνσεις
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο