Αρχική | Οικονομία | Διεθνής Οικονομία | Είναι απειλή για τα Χριστούγεννα η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα;

Είναι απειλή για τα Χριστούγεννα η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα;

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Είναι απειλή για τα Χριστούγεννα η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα;

"Συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να προγραμματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους πολύ νωρίτερα από την επερχόμενη εορταστική περίοδο".

Αυτό είναι το μήνυμα της κορυφαίας ναυτιλιακής εταιρείας τακτικών γραμμών (liner), της δανέζικης Maersk, ενόψει των Χριστουγέννων και εν μέσω της χειρότερης κρίσης των τελευταίων ετών στα logistics.

Τα λιμάνια εξακολουθούν να βρίσκονται υπό πίεση, τα δρομολόγια των πλοίων διεξάγονται μετ’ εμποδίων και οι παραδόσεις των containers με τα αγαθά που παραγγέλνουν οι καταναλωτές καθυστερούν.

Αυτή η κατάσταση περιγράφει σε ένα βαθμό το χάος στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο εγείρει ανησυχίες για την έγκαιρη μεταφορά των εμπορευμάτων τα Χριστούγεννα.

Σύμφωνα με στοιχεία του οίκου ανάλυσης VesselsValue, εκατοντάδες πλοία χωρητικότητας 2,66 εκατ. TEUs, βρίσκονται σήμερα ακινητοποιημένα έξω από λιμάνια παγκοσμίως, αναμένοντας να εξυπηρετηθούν.

Τα προβλήματα στην εφοδιαστική είναι ορατά και στη χώρα μας και στο μεγαλύτερο λιμάνι, τον Πειραιά. Μπορεί ακόμη να μην τον έχει "χτυπήσει" συμφόρηση, αλλά η ροή των φορτοεκφορτώσεων, λόγω των εκτός προγράμματος αφίξεων πλοίων, είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για τις υποδομές του.

Σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων Freightos, οι μεταφορές διά θαλάσσης από την Κίνα στις ΗΠΑ διαρκούν κατά μέσο όρο 73 ημέρες μέχρι τώρα το Σεπτέμβριο, 83% περισσότερο απ’ ότι δύο χρόνια πριν.

"Διάρκειες, όπως αυτή, και με δεδομένο ότι η εορταστική περίοδος πλησιάζει ταχύτατα, σημαίνουν ότι τα αγαθά που δε θα μεταφερθούν σύντομα, μπορεί να μη φτάσουν εγκαίρως στους προορισμούς τους" προειδοποιούν οι αναλυτές του οίκου.

Ήδη επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ναυλώνουν πλοία για να καταπολεμήσουν τις διαταραχές στην εφοδιαστική, με τελευταίο παράδειγμα την αμερικανική Costco. "Λιανέμποροι και βιομήχανοι τρέχουν για να παραγγείλουν τα προϊόντα τους και να αναπληρώσουν τα αποθέματά τους" παρατηρούν αναλυτές της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Προβλήματα ναι, απειλή όχι

"Μεταξύ σοβαρού και αστείου λέω σε καταναλωτές να παραγγείλουν τώρα τα χριστουγεννιάτικα δώρα τους, διαφορετικά την ημέρα των Χριστουγέννων θα έχουν μόνο μία φωτογραφία ενός προϊόντος, το οποίο δε θα παραδοθεί πριν το Φεβρουάριο ή το Μάρτιο" είπε πρόσφατα στο γαλλικό πρακτορείο ο πρόεδρος της UPS International, Scott Price.

Πόσο πιθανό είναι, όμως, η κρίση στην εφοδιαστική να "τινάξει στον αέρα" τα Χριστούγεννα; Μία διαφορετική διάσταση στο θέμα δίνει ο CEO της δανέζικης εταιρείας συμβούλων Vespucci Maritime και ένας από τους επιφανείς αναλυτές του κλάδου, Lars Jensen.

"Μία τέτοια άποψη είναι υπερβολική" επισημαίνει στο Capital.gr. Όπως εξηγεί, η βιομηχανία μεταφέρει περισσότερα από 15 εκατ. containers ανά μήνα, αριθμός μεγαλύτερος και από τις επιδόσεις που καταγράφονταν προ πανδημίας.

"Θα είναι η μεταφορά κάποιων αγαθών εκπρόθεσμη; Ναι. Είναι η μεταφορά ακριβότερη και πιο καθυστερημένη απ’ ότι συνήθως; Ναι. Είναι, όμως, απειλή για τα Χριστούγεννα; Όχι ιδιαίτερα" σημειώνει ο κ. Jensen και δίνει το εξής παράδειγμα:

"Εάν απεγνωσμένα θέλεις αυτό το συγκεκριμένο πουκάμισο, και τα Χριστούγεννα θα είναι μία καταστροφή χωρίς αυτό, τότε ναι ίσως είναι πρόβλημα. Εάν, όμως, είσαι χαρούμενος με ένα διαφορετικό πουκάμισο, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Αντί να μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε 1.000 διαφορετικά πουκάμισα, τώρα θα μπορείς να αποφασίσεις ποιο θα αγοράσεις ανάμεσα σε 850 διαφορετικά πουκάμισα".

 

Του Γιώργου Γεωργίου

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text