Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | ΔΕΔΔΗΕ: ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, Μυτιληναίος, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και άλλοι 20 εργολάβοι στην κούρσα διεκδίκησης 37 εργολαβιών – μαμούθ €1,6 δισ.

ΔΕΔΔΗΕ: ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, Μυτιληναίος, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και άλλοι 20 εργολάβοι στην κούρσα διεκδίκησης 37 εργολαβιών – μαμούθ €1,6 δισ.

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΔΕΔΔΗΕ: ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, Μυτιληναίος, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και άλλοι 20 εργολάβοι στην κούρσα διεκδίκησης  37  εργολαβιών – μαμούθ €1,6 δισ.

Οι τέσσερις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, Μυτιληναίος, ΙΝΤΡΑΚΑΤ αλλά και 20 συνολικά μικρότερες τεχνικές επιχειρήσεις και κοινοπραξίες διεκδικούν τις 37 εργολαβίες του ΔΕΔΔΗΕ που αποτελούν ένα γιγαντιαίο επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη τετραετία, με option για πρόσθετα έργα 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Από τις προσφορές που υποβλήθηκαν στις 22 Σεπτεμβρίου και αξιολογούνται από τον Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής στα έργα για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου σε όλη τη χώρα περιλαμβάνονται η αναβάθμιση του εναέριου δικτύου σε δασικές περιοχές, έργα εναέριων και υπόγειων γραμμών Μέσης και Χαμηλής Τάσης και εναέριων υποσταθμών, η αντικατάσταση των αναλογικών μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας με «έξυπνους μετρητές», η βελτίωση παροχών  και αποκοπών – επαναφορών, το κλάδεμα, η κοπή δέντρων και η αποψίλωση- ζήτημα που κόστισε πολύ ακριβά τον περασμένο χειμώνα κατά την θεομηνία Μήδεια στον ΔΕΔΔΗΕ– η επιθεώρηση και συντήρηση ξύλινων στύλων κ.ά.

Ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται για τα έργα του διαχειριστή που ο προϋπολογισμός τους ισοδυναμεί με το κόστος για την νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας είναι πολύ μεγάλος όπως άλλωστε και οι εκπτώσεις που δόθηκαν από τις τεχνικές εταιρείες που σύμφωνα με πληροφορίες σε κάποιες εργολαβίες έφτασαν το 47%. Στην αγορά των κατασκευών εκτιμούν πάντως ότι η θυγατρική της ΔΕΗ έχει ανοίξει πολλοί τα έργα στο ανταγωνισμό και αυτό προκαλεί μια πλειοδοσία προσφορών. Όπως τονίζουν έτσι μπαίνουν στο διαγωνισμό ακόμη και μη εξειδικευμένες εταιρείες οι οποίες δανείζονται εμπειρία από άλλες για να συμμετάσχουν.

Οι μεγάλες προσφορές μάλιστα θεωρούνται επικίνδυνες στην τρέχουσα συγκυρία και για ένα πρόσθετο λόγο που είναι οι ανατιμήσεις των υλικών κατασκευής και των καυσίμων, οι οποίες ανεβάζουν πολύ το κόστος. Χαρακτηριστικό του μεγάλου ανταγωνισμού που αναπτύσσεται μεταξύ των υποψηφίων είναι ότι στην μεγάλη εργολαβία της Αττικής που είναι η περιοχή Κηφισιάς -Φιλοθέης συνολικού ύψους περίπου 70 εκατομμυρίων ευρώ με προοπτική να φτάσει τα 110 εκ. ευρώ υπήρξε έκπτωση από δύο μεγάλους τεχνικούς ομίλους 37% και ακόμη μεγαλύτερη 39% από κοινοπραξία μικρότερων εταιρειών.

Η ιστορία πάντως έχει δείξει ότι τα έργα του ΔΕΔΔΗΕ όσο ελκυστικά είναι για τις κατασκευαστικές άλλο τόσο καταστροφικά υπήρξαν στο παρελθόν για τις εταιρείες. Οι εξοντωτικές εκπτώσεις αποδείχτηκαν σκληρές για τον κλάδο, αφού αρκετοί εργολάβοι που στηρίχθηκαν στα έργα αυτά κατέρρευσαν. Το πόσο «χτυπημένες» ήταν άλλωστε οι προσφορές αποδεικνύεται και από κάτι ακόμη. Έργα που το χαρτοφυλάκιό τους λόγω οικονομικών προβλημάτων των τεχνικών εταιρειών πέρασαν σε μεγάλο κατασκευαστικό όμιλο έφτασαν να παράγουν ζημιές εκατομμυρίων!

Από τον τελευταίο διαγωνισμό απουσιάζουν πάντως εταιρείες που η παρουσία τους στην αγορά συνδέθηκε με το ΔΕΔΔΗΕ και αυτές είναι η Τοξότης του ομίλου Καλογρίτσα και η Γατζούλας, οι οποίες κυριάρχησαν στα έργα τα προηγούμενα χρόνια. Στο διαγωνισμό της 22ας Σεπτεμβρίου προσήλθαν πάντως παλιοί και νέοι μνηστήρες και ειδικότερα οι: ΒΙ.ΕΡ ΑΤΕ, ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΑΤΕ, ΔΟΜΗΚΑ ΑΕ, ΕΒΙΝΤΑ ΑΕ, ΕΛΥΡΟΣ ΑΕ-ΜΑΛΛΙΟΝΤΑ ΑΤΕ, ΕΝΤΕΛΕΧΕΙΑ, Ένωση Εταιρειών Θεμέλη  ΑΕ και ΑΤΕΡΜΩΝ ΑΤΤΕΕ, Ένωση Οικονομικών φορέων ΕΚΤΕΡ ΑΕ και ΕΡΤΕΚΑ, ΕΤΕΡΚΑ (αυτόνομα), ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ, Κοινοπραξία ΠΥΛΩΝΑΣ ΑΤΕ-ΤΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗΣ ΘΩΜΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ, Κύβος Τεχνική ΑΕ, Μηχανοδομική ΑΤΕ-Ελεκτρομέκ ΑΕ, Πυλώνας ΑΤΕ, ΠΥΡΑΜΙΣ ΑΤΕ, ΣΧΣ ΑΤΕΕ, ΤΕΣ ΑΕ, ΤΕΚΑΤ ΑΤΕ, ΑLMEDAXYL, Europa ΕΒΙΕΚ ΑΤΕ-ΕΡΓΟΤΕ ΑΤΕΒΕ.

Για τον μεγάλο διαγωνισμό η κατανομή των εργολαβιών γίνεται ανά περιφερειακή διεύθυνση του ΔΕΔΔΗΕ με την μεγαλύτερη να βρίσκεται στη Αττική όπου προβλέπονται 8 εργολαβίες προϋπολογισμού 421 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν η Διεύθυνση Περιφέρειας Μακεδονίας – Θράκης με 9 εργολαβίες και προϋπολογισμό 357 εκατ. ευρώ, η Διεύθυνση Περιφέρειας Πελοποννήσου – Ηπείρου με 8 εργολαβίες και προϋπολογισμό 347 εκατ. ευρώ, η Διεύθυνση Περιφέρειας Κεντρικής Ελλάδας με 6 εργολαβίες προϋπολογισμού 217 εκατ. ευρώ και η Διεύθυνση Περιφέρειας Νησιών με 7 εργολαβίες ύψους 258 εκατ. ευρώ.

Τα έργα θα χρηματοδοτηθούν από τον  προϋπολογισμό Ανάπτυξης και Συντήρησης του ΔΕΔΔΗΕ και από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Η διάρκεια των συμβάσεων είναι 48 μήνες, αλλά μπορούν να παραταθούν από τον ΔΕΔΔΗΕ για χρονικό διάστημα, κατ’ ανώτατο όριο ενάμιση έτους για κάθε μία από τις εργολαβίες.

Ο διαγωνισμός είχε αναβληθεί δύο φορές κατόπιν αιτήματος των υποψηφίων καθώς αρχικά ήταν προγραμματισμένος για τις 25 Αυγούστου. Στην συνέχεια μεταφέρθηκε στις 15 Σεπτέμβρη και τελικά οι προσφορές υποβλήθηκαν μία εβδομάδα μετά. Από τα συνολικά έργα, 1.2 δις. αφορούν σε εναέρια έργα  και 384 εκατ. ευρώ σε υπόγεια έργα.

Μαριάννα Τζάννε

 

ΠΗΓΗ:newmoney.gr

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text