Αρχική | Προηγ. Τεύχη | 2021 - No 224 έως 235 | Χ&Α - 233 | JUMBO: Ανάπτυξη, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της πανδημίας

JUMBO: Ανάπτυξη, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της πανδημίας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
JUMBO: Ανάπτυξη, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της πανδημίας

 

 

 

JUMBO

 

Ανάπτυξη, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της πανδημίας

 

 

Τα αποτελέσματα του α΄εξαμήνου 2021, επιβεβαιώνουν μία από τις βασικές εκτιμήσεις αυτής της περιόδου, ότι η Ρουμανία θα εξελιχθεί σε ένα βασικό παράγοντα ανάπτυξης για τα μεγέθη της Jumbo (δείτε εδώ παλαιότερο μας άρθρο), καθώς πέτυχε αύξηση πωλήσεων 35% και, πλέον, συμμετέχει στον κύκλο εργασιών κατά 23,1% . Δεύτερη σε αύξηση πωλήσεων έρχεται η Βουλγαρία με +18% (10,4% των πωλήσεων), ακολουθεί η Κύπρος με +17% (10,6%) και τελευταία η Ελλάδα με αύξηση πωλήσεων 4% και (διαρκώς μειούμενη) συμμετοχή 55,9% στον κύκλο εργασιών.

Αυτή άλλωστε είναι η δύναμη της Jumbo. Ότι μπορεί και αναπτύσσεται σε διάφορες γεωγραφικές ενότητες, με το ίδιο μοντέλο που αναπτύχθηκε και στην Ελλάδα. Και, αν δεν διαταραχθεί σημαντικά η πολιτική προμηθειών του Ομίλου, θα μπορεί να υλοποιεί τη συγκεκριμένη στρατηγική ανάπτυξης, για πολλά ακόμη χρόνια, σε αρκετές ακόμη γεωγραφικές περιοχές.

Στο σύνολο του, ο Όμιλος κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους € 313,8 εκατομμύρια έναντι € 278,8 εκατ. το α΄εξάμηνο του 2020 πετυχαίνοντας αύξηση 12,5%. Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 53,1% έναντι 51,9% το α΄εξάμηνο του 2020.

 

Όπως αναφέρεται και στο δελτίο τύπου των αποτελεσμάτων, ο Όμιλος ακολούθησε την στρατηγική της άμυνας σε ένα τόσο δύσκολο διεθνές περιβάλλον. Μείωσε τις δαπάνες λειτουργίας του κατά 5,9%, μειώνοντας παράλληλα τις δαπάνες λειτουργίας ως ποσοστό των πωλήσεων στο 27,6% έναντι 32,9% το α’ εξάμηνο του 2020. Αντίστοιχα έπραξε και με τα χρηματοοικονομικά έξοδα, τα οποία υποχώρησαν κατά περίπου 1% και το ποσοστό “χρηματοοικονομικά έξοδα προς πωλήσεις” υποχώρησε το 1,5% από 1,7% το αντίστοιχο διάστημα πέρσυ.

Η καθαρή κερδοφορία του Ομίλου, διαμορφώθηκε στα € 67,2 εκατ. έναντι € 49,8 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 34,9% και πετυχαίνοντας ένα καθαρό περιθώριο κέρδους 21,4% έναντι 17,9% κατά το α’ εξάμηνο του 2020. Τόσο το μικτό περιθώριο κέρδους, όσο και το καθαρό, κατά το α’ εξάμηνο του 2021, ήταν το υψηλότερο της τελευταίας εξαετίας (εδώ). Επίσης, σημειώνουμε ότι, παραδοσιακά, στο β’ εξάμηνο του έτους, η εταιρία, επιτυγχάνει σημαντικά υψηλότερα περιθώρια μικτού και καθαρού κέρδους, λόγω της περιόδου των Χριστουγέννων, όπου πραγματοποιούνται πωλήσεις που, με βάση τα ιστορικά στοιχεία, αντιστοιχούν στο 28% του έτους.

 

Τα προβλήματα όμως εξακολουθούν να υπάρχουν,  χωρίς να είναι ορατή κάποια βελτίωση στο κοντινό μέλλον καθώς η διοίκηση επαναλαμβάνει πως το 2021 και το 2022 θα είναι χαμένες χρονιές. Οι τιμές των πρώτων υλών και ενέργειας όπως και το κόστος μεταφορας συνεχίζουν να αυξάνονται ενώ οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις δημιουργούν ελλείψεις προϊόντων που οδηγούν σε αναβολή της λειτουργίας νέων καταστημάτων και αποθηκών.

Παρόλα αυτά, η διοίκηση δηλώνει πως δεν θα περικόψει τις επενδύσεις της και πως θα ακολουθήσει ένα “πράσινο” επενδυτικό πρόγραμμα που θα βελτιώσει την λειτουργία των καταστημάτων της, ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του 2021 το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος στην Ρουμανία.

 

Παρά τις δυσμενείς συνθήκες των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, αλλά και των προβλημάτων εφοδιασμού, η εταιρία κατορθώνει να πετυχαίνει ικανοποιητική αύξηση των πωλήσεων και των περιθωρίων κέρδους. Με βάση τις εξελίξεις σε κάθε αγορά που δραστηριοποιείται και τα οικονομικά μεγέθη του α' εξαμήνου, αλλά και την πολιτική δραστηριοποίησης της εταιρίας, για το σύνολο του 2021, εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις θα ανέλθουν σε € 780 εκατομμύρια και τα κέρδη (μφ) σε € 172 εκατομμύρια.

 

Δείτε το δελτίο τύπου, εδώ, την οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα: