Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 233 | ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ - ANEK LINES: Επιχειρηματικά σχέδια για τις εταιρίες ακτοπλοΐας

ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ - ANEK LINES: Επιχειρηματικά σχέδια για τις εταιρίες ακτοπλοΐας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

 

 

 

ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ - ANEK LINES

 

Επιχειρηματικά σχέδια για τις εταιρίες ακτοπλοΐας

 

 

 

Σύμφωνα με αρκετά δημοσιεύματα στα ΜΜΕ, το τελευταίο διάστημα, κυκλοφορούν πολλά σενάρια για την εισηγμένη εταιρία ακτοπλοΐας Attica Συμμετοχών, του Ομίλου Marfin Investment Group, η οποία όπως φαίνεται προσελκύει το ιταλικό ενδιαφέρον, ενώ υπάρχει παράλληλα το σενάριο για την συγχώνευση της με την επίσης εισηγμένη ακτοπλοϊκή εταιρία Anek Lines.

Η βάση όλων των σεναρίων είναι ότι, η Attica είναι υπερχρεωμένη και με το βάρος των χρεών, αδυνατεί να επανέλθει σε κερδοφορία. Παράλληλα, υπερχρεωμένη είναι και η βασική μέτοχός της, MIG, για την οποία, η πώληση της Attica, ίσως είναι η τελευταία κίνησή της, για να μειώσει το δανεισμό της και να ολοκληρώσει τον κύκλο της, αφού πλέον δε θα έχει άλλα ουσιώδη περιουσιακά στοιχεία και λόγο ύπαρξης.

 

Όπως αναφέρεται (εδώ), το βασικό σενάριο είναι η συγχώνευση μεταξύ της Attica Group και της ΑΝΕΚ δημιουργώντας την ισχυρότερη και πιο άρτια εταιρία παράκτιας ναυσιπλοΐας. Πηγές προσκείμενες στην Τράπεζα Πειραιώς, που είναι ο βασικός μέτοχος της MIG με ποσοστό σχεδόν 31% και βασικός δανειστής, αναφέρουν ότι υπάρχει ήδη συνεργασία και μεγάλη συμπληρωματικότητα μεταξύ της Attica Group και της ΑΝΕΚ ειδικά στις γραμμές προς την Ιταλία και βεβαίως την Κρήτη.

 

Όσον αφορά το ιταλικό ενδιαφέρον, ο όμιλος Grimaldi, στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές Γραμμές, έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για την αγορά της Attica Συμμετοχών, σε περίπτωση που πουληθεί από την Marfin Investment Group, (εδώ). Επίσης, σε προηγούμενη επίσκεψη στην Ελλάδα, ο Emanuele Grimaldi, Διευθύνων Σύμβουλος του ιταλικού Ομίλου, έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του και για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο βρίσκεται στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Ανάμεσα στους ομίλους που έχουν περάσει είναι οι Μινωικές Γραμμές, η Attica Συμμετοχών και η ΑΝΕΚ, (εδώ).

 

H Attica Συμμετοχών, είναι μια εταιρία συμμετοχών και δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω πλοιοκτητριών εταιριών. Ο στόλος του Ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways» αριθμεί 30 πλοία. Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην ενός που είναι με μακροχρόνια μίσθωση.

Κατά το α΄εξάμηνο του 2021, το μεταφορικό έργο του Ομίλου ανήλθε σε 1 εκατ. επιβάτες από 1,1 εκατ. το α΄ εξάμηνο του 2020 και τα δρομολόγια των πλοίων έφτασαν τα 4.390 από 4.446 το α΄ εξάμηνο του 2020. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών σημειώσε μικρή άνοδο κατά 4,4% επηρεασμένος από τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και την εφαρμογή νέου πρωτοκόλλου για μειωμένους επιβάτες. Εξετάζοντας τα μεγέθη του Ομίλου, στο διάστημα της εξαετίας, αυτό που παρατηρούμε είναι το μειωμένο μικτό περιθώριο κέρδους, οι αυξημένες δαπάνες που αποτελούν μεγάλο μέρος των πωλήσεων και τα αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα. Τα μεγέθη του Ομίλου, επηρεάζονται σημαντικά από την διακύμανση των τιμών των καυσίμων ενώ το κόστος ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών αποτελεί το σημαντικότερο λειτουργικό κόστος (41% του κόστους πωληθέντων στο 6/2021). Το α΄εξάμηνο του 2021 και 2020 το κόστος πωληθέντων υπερκάλυψε τις πωλήσεις με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεικτές ζημίες. Ο Όμιλος, ακολουθεί πράξεις αντιστάθμισης κινδύνου, οι οποίες το α΄εξάμηνο του προσέθεσαν έσοδα € 2,9 εκατομμύρια.

Για το σύνολο του 2021, εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν σε € 327 εκατομμύρια. Όμως, παρ’ όλα αυτά, το καλύτερο που θα μπορούσε να πετύχει η εταιρία είναι ο περιορισμός των ζημιών σε € 15 εκατομμύρια, για ολόκληρη τη χρήση.

 

Από την άλλη, η ΑΝΕΚ, διαθέτει στόλο 9 πλοίων. Η μετοχή της εταιρίας βρίσκεται στην κατηγορία Επιτήρησης (λόγω αρνητικών ιδίων κεφαλαίων) από την 5/3/2013. Τα προβλήματα και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει είναι τα ίδια με αυτά της Attica Συμμετοχών (υψηλά κόστη και δαπάνες λόγω αυξημένων τιμών καυσίμων, τα οποία οδηγούν σε ζημίες). Όσον αφορά τις μακροχρόνιες δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου, οι οποίες δεν εμφανίζονται, αυτό συμβαίνει διότι από την 31/12/2018 έχει γίνει αναταξινόμηση των μακροπρόθεσμων δανείων στις βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις, σύμφωνα με την παράγραφο 74 του ΔΛΠ και βάση αυτού η μη  εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων συνιστά μη τήρηση των όρων, γεγονός που συνεπάγεται την υποχρέωση της εταιριας για πλήρη αποπληρωμή των δανείων (σελ. 32 της οικονομικής έκθεσης).

Για το σύνολο του 2021, εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις θα φτάσουν σε € 140 εκατομμύρια, ενώ θα εμφανιστούν ζημιές που εκτιμούμε σε € 7,0 εκατομμύρια.

 

Παρόλα αυτά, οι προοπτικές και για τις δύο εταιρίες είναι θετικές καθώς, κίνηση των επιβατών σταδιακά επανέρχεται και αυτό φάνηκε ήδη από τον Ιούλιου και τον Αύγουστο. Αναμένεται η τουριστική σεζόν να επεκταθεί και στους φθινοπωρινούς μήνες, πάντα με την επιφύλαξη να μην υπάρξουν περιορισμοί μετακίνησης, ενώ καλύτερες επιδόσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξουν το 2022. Αυτές τις προοπτικές αναγνωρίζουν και οι δύο εταιρίες καθώς και ο ιταλικός όμιλος Grimaldi.

Παράλληλα, μία συγχώνευσή τους, είναι και η τελευταία ελπίδα για την ελληνική ακτοπλοΐα να διατηρήσει τον έλεγχο των γραμμών, στα ελληνικά ύδατα.

Σε χρηματιστηριακό επίπεδο, η ΑΤΤΙΚΑ από την αρχή του έτους μέχρι την 27/9/2021 σημειώνει απόδοση 13,7% και η ΑΝΕΚ 77,1%, ενώ ο Γενικός Δείκτης σημειώνει απόδοση 8,2%. Η εμπορευσιμότητα και των δύο είναι σχεδόν ίδια καθώς για την ΑΤΤΙΚΑ διαμορφώνεται στο 2,3% και για την ΑΝΕΚ φτάνει το 2,2%. Λόγω επιτήρησης, η ΑΝΕΚ δεν κατέχεται από κάποιο Αμοιβαίο Κεφάλαιο ενώ η ΑΤΤΙΚΑ την 30/6/201 κατέχεται από 1 Αμοιβαίο Κεφάλαιο.


Attica Συμμετοχών: Δείτε την οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ.

 

Anek Lines: Δείτε την οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ.

 

Δείτε περισσότερες ειδήσεις εισηγμένων εταιριών εδώ.

 


Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text