Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Πρόσω ολοταχώς για τουριστική κανονικότητα από το 2022

Πρόσω ολοταχώς για τουριστική κανονικότητα από το 2022

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Πρόσω ολοταχώς για τουριστική κανονικότητα από το 2022

Κοντεύουν το καλύτερο δυνατό σενάριο οι επιδόσεις του τουρισμού, από όλα τα πιθανά που είχαν πέσει στο τραπέζι από το ξεκίνημα της φετινής σεζόν.

Μια τουριστική περίοδος που για πολλούς πέρασε με ανακούφιση το τεστ, αφού διάνυσε επιτυχώς μια διαδρομή από τη νευρικότητα μέχρι την ικανοποίηση, αφήνοντας τελικά πίσω της σιγά σιγά ένα πολύ θετικό αποτύπωμα μέσα στην υγειονομική κρίση.

Με «κλειδωμένο» ήδη το 50% των εισπράξεων του 2019, θεωρείται βέβαιο ότι και το 2022 θα ξεκινήσει δυναμικά και ήδη η τουριστική βιομηχανία καταστρώνει τα πλάνα της στο ίδιο μοτίβο – με έγκαιρο άνοιγμα, καλή προετοιμασία και σαφείς κανόνες όπως και φέτος. Παράλληλα ετοιμάζεται να κάνει «ταμείο» όπου τα έσοδα αναμένεται να κινηθούν στην περιοχή των 10 και ίσως φτάσουν ακόμα και τα 12 δις, σύμφωνα με κορυφαίους παράγοντες του χώρου.

Παράμετροι που τροφοδοτούν το success story

Η σημαντική αύξηση των τουριστικών εισπράξεων σε σύγκριση με το 2020 είναι η θετική εξέλιξη που συμβάλλει στην αναθεώρηση του ΑΕΠ.

Για τους καλά γνωρίζοντες το χώρο του τουρισμού, αυτός ο «άθλος» δεν ήταν έκπληξη, αφού ουσιαστικά, παρ΄όλες τις δυσκολίες, η Ελλάδα κατάφερε να χτίσει ένα δυναμικό brand την περίοδο 2013 – 2019, με σταθερά ανοδική πορεία και η διαδρομή αυτή ήταν εξαιρετικά δύσκολο να ανακοπεί, ενώ και το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει έντονο.

«Είναι σημαντικό το ότι βρισκόμαστε ανάμεσα στα πιο δυνατά brand παγκοσμίως.

Καταφέραμε από τον Ιούλιο και έπειτα, σχεδόν σε όλη την Ελλάδα να αυξήσουμε σημαντικά τα μεγέθη του τουρισμού και σε κάποιες περιπτώσεις να ξεπεράσουμε ακόμη και τα νούμερα του 2019» υπενθυμίζει στέλεχος της τουριστικής αγοράς.

Την ώρα που η σεζόν οδεύει προς ολοκλήρωση, περιοχές όπως το Νότιο Αιγαίο και η Κρήτη βλέπουν το ελληνικό καλοκαίρι να συνεχίζεται σε αφίξεις και έσοδα με προεκτάσεις μέχρι το Νοέμβριο, γεγονός που κάνει τους ανθρώπους του χώρου να μιλούν ήδη για έναν καλό Οκτώβριο.

Στους ιδιαίτερα κερδισμένους της χρονιάς είναι κυρίως οι μικρότεροι προορισμοί, αλλά και τα πεντάστερα καταλύματα, αφού, οι τάσεις του ταξιδιωτικού κοινού άλλαξαν φέτος λόγω πανδημίας και για πολλούς και διαφορετικούς λόγους (αίσθημα ασφάλειας, περισσότερες διανυκτερεύσεις, διάθεση να ξοδέψουν περισσότερα κλπ) κινήθηκαν προς τις παραπάνω επιλογές.

Επιπλέον, μετά τον Ιούλιο σύμφωνα με το Eurocontol οι πτήσεις προς τη χώρα μας αντιπροσωπεύουν σταθερά ένα ποσοστό πάνω από το 90% του 2019 και αυτό καλύπτει και τον Οκτώβριο.

Οι ανακατατάξεις στη σειρά των πρώτων εθνικοτήτων δεν έφεραν ουσιαστικές αλλαγές, αν και οι Γάλλοι κυριάρχησαν φέτος σε αρκετές περιοχές της χώρας. Βρετανία, Γερμανία και ΗΠΑ έδωσαν σημαντική στήριξη στα φετινά έσοδα και έτσι η Ελλάδα εμφανίζεται ως «ο μεγάλος κερδισμένος στην Ευρώπη για το 2021», έναντι των βασικών ανταγωνιστών της, όπως είναι η Ισπανία.

Διαφορετικές ταχύτητες, ίδια επιτυχία

Το καλοκαίρι ούτε άρχισε, ούτε τελειώνει την ίδια ημερομηνία για όλους τους προορισμούς.

Για παράδειγμα, περιοχές της Βόρειας Ελλάδας μπήκαν πρώτες στην κούρσα, όπως είναι η Θάσος και είδαν τα καταλύματά τους να γεμίζουν σταδιακά από τις 15 Ιουνίου έως τις 15 Ιουλίου με Ρουμάνους κυρίως οδικούς τουρίστες «μεγαλύτερης οικονομικής δυνατότητας που είχαν τη διάθεση να ξοδέψουν περισσότερα», σύμφωνα με τον επικεφαλής των ξενοδόχων κ. Πάρι Παρασχούδη.

Συμπληρώνει πάντως πως «το νησί πήγε καλύτερα από τις προσδοκίες των επιχειρηματιών», ακόμη και αν η σεζόν έχει λήξει ουσιαστικά από τα μέσα Σεπτεμβρίου – ταυτόχρονα με την απουσία των Βαλκάνιων και έτσι, τα περισσότερα ξενοδοχεία έχουν ήδη κλείσει, με την ελπίδα «το 2022 να είναι έτος τουριστικής κανονικότητας».

Η βρετανική αγορά αν και άργησε να ξεκινήσει ταλαιπωρώντας ιδιαίτερα τα νησιά του Ιονίου είχε τη μεγαλύτερη αύξηση τον Σεπτέμβριο, κυρίως σε περιοχές όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, με την τελευταία να βλέπει την αεροπορική της κίνηση να υπερβαίνει αυτήν του αντίστοιχου μήνα του 2019.

Το άνοιγμα της αμερικανικής αγοράς θεωρείται μια από τις έξυπνες κινήσεις που έφεραν άμεσα αποτελέσματα στα ταμεία, κάτι που ιστορικά δεν είχε ξαναγίνει (εννέα πτήσεις από έξι διαφορετικές πόλεις), ενώ από την εξέλιξη αυτή επωφελείται και η Αθήνα. Την ίδια στιγμή, η Κρήτη καταφέρνει από μόνη της να γράφει το δικό της κεφάλαιο επιτυχίας, με τις εκτιμήσεις να μιλούν για αφίξεις που ξεπερνούν το 50% του 2019 και έσοδα που αγγίζουν και το 70% σε αρκετές επιχειρήσεις, κάτι που φαινόταν «άπιαστο όνειρο» στις αρχές καλοκαιριού.

Γιατί τα δύσκολα είναι μπροστά

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος, ο ελληνικός τουρισμός έχει μπροστά του τα δύσκολα.

Οι άνθρωποι του τουρισμού εκτιμούν ότι αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά σε επίπεδο πανδημίας, η covid θα λειτουργήσει από την ερχόμενη άνοιξη και μετά περισσότερο ως ενδημική γρίπη και αυτό οφείλεται στην πρόοδο των εμβολιασμών, αν και η χώρα μας συνεχίζει να εμφανίζει χαμηλότερα ποσοστά από άλλα ευρωπαϊκά κράτη.

«Το 2022 είναι ήδη σαν να είναι εδώ, οι διεθνείς τουριστικές εκθέσεις επαναλειτουργούν και οι μεγάλοι t.o.΄s καταστρώνουν τα επόμενα προγράμματά τους και αξιολογούν τη ζήτηση που υπάρχει.

Ήδη η TUI κάνει λόγο για ένα πολύ ενθαρρυντικό νούμερο 1,6 εκατ. κρατήσεων για το καλοκαίρι του 2022, αυξημένες κατά 54%, με την Ελλάδα – μαζί με την Τουρκία, την Φλόριντα και την Κύπρο να είναι από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για την ώρα.

Μάλιστα εξαιτίας της ισχυρής επιθυμίας για ταξίδια, ο όμιλος θεωρεί ότι η επόμενη σεζόν δεν απέχει και πολύ από το να προσεγγίσει τα νούμερα του 2019.

«Οι μεγάλες προκλήσεις είναι τώρα και η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού δεν θα πρέπει να ξεχαστεί μέσα στη γενικότερη ευφορία» σημειώνουν με νόημα παράγοντες.

Στέκονται ιδιαίτερα στην έλλειψη υποδομών – «πληγή» που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί έγκαιρα για «να μην καταρρεύσει το οικοδόμημα που χτίστηκε με κόπο και είναι πολύ εύκολο, αυτό να συμβεί».

Η προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις που ανέδειξε η πανδημία πρέπει, όπως λένε, να είναι η βάση για την αναθεώρηση του νέου τουριστικού μοντέλου και την προώθησή του στις αγορές – στόχους.

Οι επιχειρηματίες αναμένουν ότι το 2022 θα επαναληφθεί η ίδια συνταγή που όπως σημειώνουν «δοκιμάστηκε και πέτυχε, γιατί εκπέμπει σιγουριά, ασφάλεια και εμπιστοσύνη».

Νένα Ουζουνίδου

 

Πηγή:banking.gr

 

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text