Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Come back με έργα 1 δισ. ευρώ για τον Άκτωρα

Come back με έργα 1 δισ. ευρώ για τον Άκτωρα

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Come back με έργα 1 δισ. ευρώ για τον Άκτωρα

Έργα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ έχει υπογράψει και αναμένεται να συμβασιοποιήσει μέχρι το τέλος του έτους, η ΑΚΤΩΡ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Όπως ανέφερε χτες ο εκτελεστικός Πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Παναγιωτόπουλος, η νέα διοίκηση παρέλαβε την ΑΚΤΩΡ σε δυσμενή οικονομκή θέση καθώς την τελευταία τριετία (2018- 2020) είχε σημαντική πτώση του τζίρου της από 1,480 δισ ευρώ το 2018 σε 500 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ για το ίδιο διάστημα οι συνολικές ζημιές ανήλθαν στα 470 εκατ ευρώ εκ των οποίων οι 182 εκατ ευρώ ζημιές, αφορούν την χρήση του 2020.

Μέσα σε λίγους μήνες η διοίκηση κατάφερε να θέσει εκ νέου την εταιρεία σε αναπτυξιακή τροχιά υπογράφοντας νέες συμβάσεις συνολικού ύψους 437 εκατ ευρώ (εκ των οποίων τα 262 εκατ. ευρώ αφορούν συμβάσεις δημοσίων έργων και τα 175 εκατ ευρώ, συμβάσεις του ιδιωτικού τομέα).

Παράλληλα μέχρι το τέλος του έτους έχει μειοδοτήσει και αναμένεται να υπογραφούν νέες συμβάσεις συνολικού ύψους 544 εκατ. ευρώ (519 εκατ. ευρώ συμβάσεις δημοσίου και 25 εκατ ευρώ συμβάσεις του ιδιωτικού τομέα), ανεβάζοντας το σύνολο των νέων έργων στο 1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο, από την στιγμή που ανέλαβε τα ηνία του Ομίλου η νέα διοίκηση προχώρησε σε επαναδιαπραγμάτευση και βελτίωση των υπαρχουσών συμβάσεων (με έργολάβους, προμηθευτές κλπ), καθώς όλα τα έργα μέχρι τότε "τρέχανε με ζημιές", όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Σύμφωνα με τον ίδιο η στρατηγική απόφαση της ΑΚΤΩΡ είναι να επικεντρωθεί σε δύο αγορές: της Ελλάδας και της Ρουμανίας και να αποχωρήσει από τις άλλες χώρες. "Αν στο μέλλον υπάρξουν ευκαιρίες, τότε θα  επαναξετάσουμε αυτή μας την απόφαση", είπε.

Αναφορικά με το πότε θα σταματήσουν οι ζημιές για την ΑΚΤΩΡ και θα αρχίσουν να καταγράφονται κέρδη, ο Πρόεδρος της εταιρείας εκτίμησε ότι αυτό θα συμβεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022.

Ο ίδιος πάντως έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για το θέμα που έχει προκύψει τους τελευταίους μήνες και αφορά την αλματώδη αύξηση των τιμών των υλικών που επηρεάζει σημαντικά το περιθώριο κέρδους των κατασκευαστικών εταιρειών.

"Μέχρι τώρα δεν έχει ληφθεί καμμία νομοθετική πρωτοβουλία από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών για το θέμα που απασχολεί σοβαρά τον κατασκευαστικό κλάδο, παρά μόνο σε επίπεδο αναγνώρισης - παραδοχής του προβλήματος", είπε.

Όσον αφορά στην πορεία των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι στις 31/12/2023 θα έχει παραδοθεί το σύνολο της βασικής γραμμής (μαζί με το σταθμό Βενιζέλου), ενώ ήδη έχει εγκριθεί και έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο η συμπληρωματική σύμβαση ύψους 45,35 εκατ ευρώ που αφορούν πρόσθετες αρχαιολογικές ανασκαφές αλλά και την αλλαγή σχεδιασμού στον εν λόγω σταθμό.

Το 2024 η παράδοση της Αττικής Οδού στο ελληνικό δημόσιο

Αναφερόμενος στο θέμα της Αττικής Οδού, και ειδικότερα στο πόρισμα του συμβούλου (Hill Ιnternational) για το πότε θα έπρεπε να επιστρέψει ο αυτοκινητόδρομος στο ελληνικό δημόσιο, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι "αυτό που γνωρίζω είναι το 2024, οπότε και λήγει η σύμβαση παραχώρησης".

Όσον αφορά το νέο διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού η ΑΚΤΩΡ προτίθεται να συμμετάσχει από κοινού με την ΑΒΑΞ.

Επανεξέταση του σχεδίου αξιοποίησης του Κτήματος Καμπάς

Για την αξιοποίηση του κτήματος Καμπά της Reds, ο κ. Παναγιωτόπουλος, είπε ότι η πανδημία έχει αλλάξει τον αρχικό σχεδιασμό και από ένα μεικτό συγκρότημα (οικιστικό, γραφειακοί χώροι, ξενοδοχείο) που προβλεπόταν, εξετάζεται η μετατροπή του σε αμιγώς οικιστικό συγκρότημα.

Στο "τραπέζι" επίσης έχει πέσει και πρόταση Αμερικάνων επενδυτών για την αξιοποίησης της έκτασης, αρνουμενος ωστόσο να αποκαλύψει περαιτέρω λεπτομέρειες.

Να σημειωθεί ότι την περασμένη Δευτέρα  πέρασαν μέσω του ΧΑ δύο πακέτα της Reds στην τιμή των 2,30 ευρώ που αντιστοιχούν στο 1,7% του συνόλου των μετοχών της εταιρείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες πωλητής είναι ο Σάκης Καλλιτσάντσης και αγοραστής funds φιλικά προς την Reggeborgh τα οποία ελέγχουν σήμερα περί το 6% του συνόλου των μετοχών της εταιρείας.

"Δεν θα δίναμε 1,5 δισ για την Εγνατία Οδό"

Ερωτώμενος για το θέμα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, ο κ. Παναγιωτόπουλος υπενθύμισε τα γνωστά προβλήματα που είχε με την Roadis (συμμετείχαν από κοινού) και δεν επέτρεψαν την κάθοδο της εταιρείας στο διαγωνισμό, συμπλήρωσε ωστόσο ότι "ούτως η άλλως και να κατεβαίναμε στον διαγωνισμό δεν θα δίναμε 1,5 δισ ευρώ (σ.σ ποσό που κατέβαλλε για την παραχώρηση η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και ως εκ τούτου δεν θα παίρναμε το έργο".

Όσον αφορά το έργο της Ψυτάλλειας, συνολικού προϋπολογισμού 320 εκατ ευρώ, είπε ότι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ είναι οι μόνοι διεκδικητές του έργου, ενώ αναφερόμενος στην κατασκευαστική P&C Development, εταιρεία που άνηκε στον κ. Παναγιωτόπουλο (και πλέον διοικείται από τον αδερφό του), τόνισε:

"Αποχώρησα από την εταιρεία από τη στιγμή που αποφάσισα να ασχοληθώ με τη διοίκηση της ΑΚΤΩΡ. Δεν εμπλέκεται πουθενά η εταιρεία ανταγωνιστικά με την ΆΚΤΩΡ.

Ακόμη και σε προηγούμενους διαγωνισμούς που συμμετείχε ταυτόχρονα με ΆΚΤΩΡ, έδωσα εντολή να μην είμαστε μαζί και αποχωρήσαμε από συγκεκριμένους διαγωνισμούς, όπως στο έργο για την αγορά στα Χανιά και στο Πάτρα Πύργο τα οποία έχει πάρει η κατασκευαστική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ".

Ελένης Μπότα

 

Πηγή:capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text