Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Οριστικά στην ΆΚΤΩΡ έως το 2024 η Αττική Οδός

Οριστικά στην ΆΚΤΩΡ έως το 2024 η Αττική Οδός

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Οριστικά στην ΆΚΤΩΡ έως το 2024 η Αττική Οδός

Στα χέρια της ΑΚΤΩΡ έως το 2024 παραμένει η Αττική Οδός. Το πόρισμα της Hill International που προσελήφθη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,  όπως αναφέρουν στο capital.gr πηγές με γνώση, κλείνει το ενδεχόμενο πρόωρης επιστροφής του έργου στο ελληνικό δημόσιο.

Άνθρωποι που έχουν γνώση του πορίσματος, λένε στο capital.gr ότι πολύ δύσκολα θα μπορούσε να επιστρέψει η Αττική Οδός στο δημόσιο, πριν την την λήξη της παραχώρησης, ήτοι τον Οκτώβριο του 2024, κάτι που επιβεβαιώνεται και από κυβερνητικές πηγές.

Στο θέμα της Αττικής Οδού αναφέρθηκε προ ημερών ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ Xρήστος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος σε σχετική ερώτηση για το πόρισμα του συμβούλου για το πότε θα επιστρέψει ο αυτοκινητόδρομος στο ελληνικό δημόσιο, είπε ότι "αυτό που γνωρίζω είναι το 2024, οπότε και λήγει η σύμβαση παραχώρησης".

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Υποδομών ανέθεσε τον περασμένο Νοέμβριο στην Hill Ιnternational τη διερεύνηση οικονομικών και τεχνικών παραμέτρων οι οποίες αφορούν στη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Το έργο του συμβούλου, στο πλαίσιο του χρηματοοικονομικού ελέγχου προέβλεπε μεταξύ άλλων, την εξέταση μίας σειράς σημαντικών θεμάτων όπως:

Κατά πόσο έχουν τηρηθεί οι προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης που αφορούν στη μέση απόδοση μετοχικού κεφαλαίου (ROE) επί της ίδιας συμμετοχής των επενδυτών και η οποία ανέρχεται σε ποσοστό 11,6%. Ο έλεγχος διεξάγεται προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η σύμβασης παραχώρησης πρέπει να λήξει νωρίτερα από τον Οκτώβριο του 2024.

Τα στοιχεία των χρηματοοικονομικών αναφορών που είναι υποχρεωμένος να υποβάλει ο ανάδοχος στο Δημόσιο για την πορεία των οικονομικών μεγεθών του έργου.

Το αφορολόγητο αποθεματικό, τις συσσωρευμένες ζημιές και την εφαρμογή ορθής μεθόδου απόσβεσης του συνολικού κόστους της επένδυσης καθώς και τις υφιστάμενες δανειακές υποχρεώσεις της Αττικής Οδού και το χρόνο εξόφλησής τους.

Τό πόρισμα της Hill Ιnternational αναμένεται να γνωστοποιηθεί στο προσεχές διάστημα.

Η Αττική Οδός αποτελεί βασικό asset της Ελλάκτωρ καθώς παράγει ένα σημαντικό τμήμα των λειτουργικών ταμειακών ροών του Ομίλου.

Για τη χρήση του 2020, η παραχώρηση της Αττικής Οδού ΑΕ συνεισέφερε 151,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 892,3 εκατ και 105,6 εκατ. στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων, και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ύψους 30 εκατ.

Αντίστοιχα για τη χρήση του 2019 η Αττική Οδός συνεισέφερε 192,7 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 1.273,6 εκατ και 134,0 εκατ σε συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) Ομίλου ύψους 80 εκατ.

Επιπρόσθετα, για την περίοδο 01.01- 31.03.2021, η παραχώρηση της Αττικής Οδού συνεισέφερε 30,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 193 εκατ και 18,6 εκατ. στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ύψους 40 εκατ.

Σήμερα μέτοχοι της Αττικής Οδού είναι η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (ΕΛΛΑΚΤΩΡ) με ποσοστό 65,75%, η ΑΒΑΞ Α.Ε. που κατέχει ποσοστό 24,19%, η ΕΤΕΘ Α.Ε. (που ανήκει στον Όμιλο ΑΒΑΞ Α.Ε.) με ποσοστό 10,02% και η Γαλλική EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%.

Το κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού ανήλθε συνολικά σε 1,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 65%, δηλαδή 822,2 εκατ., καλύφθηκαν από την παραχωρησιούχο εταιρεία Αττική Οδός Α.Ε. με ίδια κεφάλαια, αλλά και δάνεια. Το 35% της συνολικής δαπάνης καλύφθηκε από το Δημόσιο με τη συμμετοχή και ευρωπαϊκών πόρων.

 

της Ελένης Μπότα

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text