Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Το χρυσό deal της ONEX για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας – Τι φέρνει η είσοδος της Fincantieri

Το χρυσό deal της ONEX για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας – Τι φέρνει η είσοδος της Fincantieri

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Το χρυσό deal της ONEX για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας – Τι φέρνει η είσοδος της Fincantieri

To deal του αιώνα για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία είναι εδώ μετά από μια μακρά περίοδο, αμφιβολίας και διεργασιών με πρωταγωνιστές την ONEX Shipyards του Πάνου Ξενοκώστα, την αμερικανική επενδυτική τράπεζα DFC και την ιταλική Fincantieri Group να σηκώνουν το βάρος της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας με στόχο την δημιουργία του πλέον σύγχρονου και αρτιότερου ναυπηγείου στην Μεσόγειο και την Μέση Ανατολή.

Με την δύναμη πυρός της ONEX που έχει φέρει εις πέρας με επιτυχία την αναγέννηση των ναυπηγείων της Σύρου, την οικονομική στήριξη της αμερικανικής πλευράς μέσω της κρατικής DFC, την οικονομική ευρωστία αλλά και την παροχή τεχνογνωσίας από τον ιταλικό κολοσσό Fincantieri που έχει παρουσία σε 18 χώρες και τζίρο πάνω από 5,9 δις. δολάρια, η εξυγίανση της Ελευσίνας και η αναβίωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας ως πρωταγωνιστή της ευρύτερης περιοχής είναι εξασφαλισμένη.

Η συμμετοχή της Fincantieri στο σχήμα της εξυγίανσης για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η καλή σχέση της ιταλικής εταιρείας με τις ΗΠΑ και το Πολεμικό Ναυτικό αυτής πιστοποιήθηκε εκ νέου το καλοκαίρι όταν το Πολεμικό Ναυτικό της Αμερικής επέλεξε τη Fincantieri για να παραδώσει την πρώτη φρεγάτα Constellation με επιλογές για άλλα εννέα πλοία σε μια συμφωνία δυνητικά αξίας 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ είχε προηγηθεί η για τη συνεργασία με την Lockheed Martin για την κατασκευή των φρεγατοκορβέτων (CLS) του αμερικανικού ναυτικού.

Μέσω των παραπάνω πιστοποιείται η σθεναρή στήριξη της αμερικανικής πλευράς στην ανακοινωθείσα συμφωνία καθώς η Ελλάδα αποτελεί χώρα στρατηγικής σημασίας όσον αφορά τα ενεργειακά θέματα στα οποία η πολιτική των Αμερικανών εστιάζει στην δημιουργία αντίβαρου στην Ρωσία όσον αφορά το φυσικό αέριο μέσω του αμερικανικού LNG. Επίσης η παρουσία της έχει έναν ακόμη στόχο που εστιάζει στην αναχαίτιση της επέκταση της γεωπολιτικής επιρροής της Κίνας. Στα παραπάνω προστίθεται δε και η αγαστή συνεργασία με τον Ιταλικό κολοσσό που διασφαλίζει την μετεξέλιξη ων Ναυπηγείων Ελευσίνας σε ναυπηγείο πρότυπο για όλη την ευρύτερη περιοχή . «Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε ώστε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μία από τις καλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες παγκοσμίως» δήλωσε ο Giuseppe Giordo αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής ναυπηγήσεων του ομίλου Fincantieri, δίνωντας ουσιαστικά το στίγμα για το τι θα ακολουθήσει.

Τα «νέα» ναυπηγεία Ελευσίνας μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξυγίανσης η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη καθώς και βασική μέριμνα της ONEX είναι ο σχετικός φάκελος για την υπαγωγή στο Άρθρο 106 β & δ του πτωχευτικού κώδικα να κατατεθεί έως το τέλος του έτους στο αρμόδιο δικαστήριο, θα διαθέτουν ισχυρή μετοχική διάρθρωση, οικονομική ευρωστία και Know How τόσο στον αμυντικό όσο και στον εμπορικό τομέα καθώς διαθέτει μεγάλη εξειδίκευση στην κατασκευή κάθε τύπου πλοίων από κρουαζιερόπλοια, ferry boats αλλά και yahts κάθε τύπου..

Η συμμετοχή της Ιταλικής Fincantieri, αναμένεται να γίνει αμέσως μετά την κατάθεση του φακέλου εξυγίανσης στο αρμόδιο δικαστήριο , καθώς οποιαδήποτε διαφοροποίηση στον φορέα εξυγίανσης στην παρούσα φάση θα σήμαινε καθυστερήσεις που δεν είναι επιθυμητές. Μετά το πέρας της διαδικασίας αναμένεται η συμμετοχή στο μετοχικό σχήμα, η οποία ωστόσο θα οριστικοποιηθεί το επόμενο διάστημα.

Το σχέδιο εξυγίανσης που έχει σχεδιαστεί από την ONEX, σε συνεργασία με την DFC, αποτελεί μια χρηματοοικονομικά βιώσιμη λύση και προβλέπει την καταβολή σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα 235 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 500 εκ ευρώ χρέη. Παράλληλα το επενδυτικό πρόγραμμα που σχεδιάζει η ONEX αφορά σε περίπου 200 εκατ. ευρώ, ώστε να τεθούν και πάλι τα ναυπηγεία σε λειτουργία με ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των ξένων ναυπηγείων της ευρύτερης περιοχής.

Την ανταγωνιστικότητα του ναυπηγείου σύμφωνα με τους σχεδιασμούς θα εξυπηρετήσεις η διάσπαση και ανάπτυξη εμπορικού και αμυντικού ναυπηγείου, μέσα από ξεχωριστούς οργανισμούς του ίδιου ομίλου.

Επίσης προβλέπει την καταβολή προς το σύνολο των εργαζομένων των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεων τους, αλλά και το δικαίωμα επιλογής σε ποιον από τους δύο τομείς τον εμπορικό ή τον αμυντικό τομέα θα απασχοληθεί.

έχει παρουσία σε 18 χώρες του κόσμου με δικά της ναυπηγία ή με συμμέτοχη με τζίρο που ξεπερνά τα 5,9δισ.?

Αντιόπη Σχοινά

 

Πηγή:liberal.gr

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text