Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Η επόμενη ημέρα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά τη συμφωνία με τη Fincantieri

Η επόμενη ημέρα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά τη συμφωνία με τη Fincantieri

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η επόμενη ημέρα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά τη συμφωνία με τη Fincantieri

Με στρατηγικό εταίρο τον ιταλικό ναυπηγικό κολοσσό Fincantieri και έχοντας την χρηματοδοτική υποστήριξης του αμερικανικού αναπτυξιακού οργανισμού DFC η Onex ετοιμάζεται μέχρι το τέλος του έτους να καταθέσει στο αρμόδιο δικαστήριο το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία με την Fincantieri που ανακοινώθηκε και επίσημα χθες έκλεισε σε χρόνο-ρεκόρ, καθώς οι συνομιλίες των δύο πλευρών για σύμπραξη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ξεκίνησαν σε πρακτική βάση μόλις στα μέσα Αυγούστου.

Στον σχεδιασμό της εξυγίανσης δεν αλλάζει κάτι ουσιαστικό, σημειώνουν στο Capital.gr αρμόδιες πηγές. Στόχος είναι οι οφειλές των περίπου 450 εκατ. ευρώ που έχουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να μειωθούν στα περίπου 250 εκατ. ευρώ.

Στα πρότυπα της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Σύρου το σχέδιο εξυγίανσης για την Ελευσίνα θα περιλαμβάνει σημαντικό "κούρεμα” προσαυξήσεων των οφειλών σε ΕΦΚΑ και Δημόσιο, και μακροχρόνιες ρυθμίσεις αποπληρωμών προς τις τράπεζες και το Πολεμικό Ναυτικό. Όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν ο επικεφαλής της Onex, Πάνος Ξενοκώστας οι οφειλές στους εργαζομένους θα αποπληρωθούν στο σύνολό τους.

Αυτό που μένει να καθοριστεί είναι το τελικό business plan. Ο κ. Ξενοκώστας είχε δηλώσει ότι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα δημιουργηθούν δύο τμήματα, ένα για εμπορικά πλοία και ένα για πολεμικά. Ωστόσο, ακόμη δεν είναι γνωστό το πως ακριβώς θα λειτουργήσουν αυτά τα δύο τμήματα και πως ακριβώς θα γίνει ο λειτουργικός διαχωριμός. Το σίγουρο είναι πως θα απαιτηθούν σημαντικές επενδύσεις, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων.

Στον εμπορικό τομέα, εμφανίζονται προοπτικές και από το γεγονός πως τα Ναυπηγεία Σύρου υπό την Onex αναγκάζονται να διώχνουν πλοία, τα οποία δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν. Παράλληλα στο αμυντικό τμήμα, η Ελευσίνα μπορεί να διεκδικήσει ενδεχόμενη παραγγελία κορβετών από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την συμφωνία Ελλάδας-Γαλλίας για την προμήθεια των φρεγατών.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Fincantieri είναι ένας από τους σημαντικότερους "παίκτες" της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας. Έχει αναπτύξει, εκτός των άλλων, ισχυρή συνεργασία με τις ΗΠΑ, καθώς η θυγατρική της έχει αναλάβει την κατασκευή πλοίων για το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό σε συνεργασία με τη Lockheed Marting, ενώ είναι δραστήρια και στη ναυπήγηση εμπορικών πλοίων.

 

Του Κώστα Κετσιετζή

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text