Αρχική | Απόλυτο Σύστημα | Απόλυτο Σύστημα - Ελεύθερη Πρόσβαση | Η σημερινή πτώση της αγοράς - Οι θετικές εξελίξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες - Ο "χορός" των κλάδων

Η σημερινή πτώση της αγοράς - Οι θετικές εξελίξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες - Ο "χορός" των κλάδων

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Σε αρκετές περιπτώσεις έχουμε αναφέρει ότι, οι αρνητικές εξελίξεις που θα πρέπει να μας ανησυχούν, είναι οι “κύριες” εξελίξεις. Αυτές που μπορούν να μεταβάλουν την τροχιά της οικονομίας και, αντανακλαστικά, και της χρηματιστηριακής αγοράς. Οι εξελίξεις αυτές είναι σοβαρές και έχουν, τουλάχιστον, μεσοχρόνιες επιδράσεις, στα πάντα.

 

Αν, όντως, ο κύριος λόγος της σημερινής πτώσης της αγοράς είναι η πανδημία και το ενδεχόμενο επιβολής νέων περιοριστικών μέτρων στη λειτουργία της οικονομίας και στην κίνηση των πολιτών, τότε δε θα πρέπει να στενοχωριόμαστε ή να ανησυχούμε σοβαρά. Θα περάσει.

 

Νομίζουμε ότι, το κύριο στοιχείο που βάρυνε στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, αλλά και που βαραίνει, στα περισσότερα χρηματιστήρια του κόσμου, είναι το ζήτημα του πληθωρισμού και των πολιτικών που θα ακολουθηθούν για τον περιορισμό του. Βέβαια, ακόμη δεν έχει υπάρξει κάτι σοβαρό ή κάποια αρνητική αντίδραση των αγορών, αφού αυτές βρίσκονται πολύ κοντά στα υψηλότερα ιστορικά τους επίπεδα.

 

Γενικά, δεν ανησυχούμε ιδιαίτερα. Εάν επρόκειτο να υπάρχει κάτι “ανησυχητικό” στον ορίζοντα, δε θα είχαμε νέο ανώτερο ιστορικό ρεκόρ, πριν από μερικές μέρες. Σίγουρα, υπάρχουν “σύννεφα” στον ορίζοντα, αλλά δε δείχνουν να τόσο ανησυχητικά. Τα στοιχεία για την πορεία των οικονομιών και των εταιριών, στα περισσότερα μέρη του κόσμου, έρχονται και καταλαγιάζουν τις μακροοικονομικές ανησυχίες που προκαλεί ο πληθωρισμός.

 

Ήδη, κατά την τελευταία εβδομάδα, εμφανίστηκαν σημάδια βελτίωσης στους χρόνους παραμονής και εκφόρτωσης πλοίων στο λιμάνι του Los Angeles, ενώ οι ναυτιλιακές εταιρίες αναφέρουν ότι, ο “συνωστισμός” που είχε παρατηρηθεί στα λιμάνια της Ασίας, δείχνει να αποκλιμακώνεται. Παράλληλα, οι μεγάλες εμπορικές εταιρίες των ΗΠΑ αναφέρουν ότι έχουν δημιουργήσει ικανοποιητικά αποθέματα για την περίοδο των Χριστουγέννων. Όλα αυτά, είχαν ως συνέπεια την πτώση των ναύλων, αλλά και την πρώτη “αχτίδα φωτός” στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τέλος, εκπρόσωποι οίκων ανάλυσης, οι οποίοι παρακολουθούν τις εξελίξεις σε πολλές χώρες, αναφέρουν την εκτίμηση ότι, τα χειρότερα σημεία της κρίσης εφοδιασμού, έχουν ήδη παρέλθει (και όπως συμβαίνει πάντα, η κορύφωση της κρίσης, ήταν ακριβώς στις ημέρες που το ζήτημα άρχισε να προβάλλεται στα κύρια ΜΜΕ σε όλο το κόσμο).

(Δείτε ένα βίντεο, με στοιχεία από το λιμάνι του Los Angeles, το οποίο έχει ενδιαφέρον και μόνον για την εικόνα που δείχνει, την οποία οι περισσότεροι μάλλον δεν έχετε ξαναδεί - εδώ. Το άρθρο είναι συνδρομητικό και δε θα μπορείτε να το διαβάσετε, αν και αναφέραμε τα βασικά του σημεία).

 

Παράλληλα, ένα σημαντικό στοιχείο που ίσως δείχνει την “κορύφωση” του προβλήματος της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι η υστέρηση του “δείκτη Μεταφορών” του S&P-500 (S&P 500 Transportation Index), αφού η άνοδός του φέτος φτάνει στο 17,3%, έναντι 25,1% του S&P. Οι “συνιστώσες” του δείκτη, είχαν πετύχει τις υψηλότερες αποδόσεις τους πέρυσι, πριν καν αρχίσει να εμφανίζεται το πρόβλημα της εφοδιαστικής αλυσίδας (“οι αγορές προεξοφλούν τα πάντα”), ενώ φέτος, υστερούν σημαντικά.

 

Τις μέρες αυτές, λόγω του υψηλού αριθμού των κρουσμάτων και των θυμάτων, υπάρχει μια ευαισθησία στο θέμα της πανδημίας, σε όλη την Ευρώπη. Όμως, η κινητικότητα και η λειτουργία των οικονομιών, βρίσκεται, σήμερα, σε πολύ καλύτερο επίπεδο απ’ ότι βρισκόταν την περασμένη άνοιξη. Για το λόγο αυτόν, βρίσκουμε το φόβο που διασκορπίζεται σχετικά με την πανδημία, ως υψηλό ή και υπερβολικό. Διατηρούμε την άποψή μας ότι, η πανδημία -υπό κανονικές συνθήκες- δε μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των οικονομιών, τουλάχιστον σ’ αυτούς τους χειμωνιάτικους μήνες.

 

Από την άλλη πλευρά, δε μπορούμε να μη δούμε την εντυπωσιακή μεταβολή της εικόνας στην ελληνική οικονομία, κάτι που ήδη έχει αρχίσει να εκδηλώνεται στην πορεία των τιμών των ακινήτων (τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σήμερα -εδώ- επιβεβαιώνουν τη φυσιολογική τάση των εξελίξεων).

Έχουμε συχνά αναφέρει ότι, η ανοδική τάση στις τιμές των ακινήτων, ξεκινάει πάντα, με μία καθυστέρηση από την εκκίνηση της θετικής πορείας της οικονομίας. Η εξέλιξη που ανακοίνωσε σήμερα η Τράπεζα της Ελλάδος (κάτι που άλλωστε το βλέπουμε όλοι όσοι κινούμαστε καθημερινά στην Αθήνα ή και σε άλλες πόλεις) επιβεβαιώνει τόσο τη θέση μας ότι, η τάση της οικονομίας μεταβλήθηκε ήδη από το έτος 2017, ενώ παράλληλα, επιβεβαιώνει το σκεπτικό μας για το πώς κινούνται οι οικονομικοί κλάδοι στα διάφορα σημεία του ανοδικού κύκλου.

 

Συμπέρασμα; Ας μην ανησυχούμε για τη σημερινή πτώση ή την επιστροφή του ΓΔ κάτω από τις 900 μονάδες. Δε φταίει η οικονομία ή η πανδημία γι’ αυτό. Φταίει το κακό παρελθόν της χώρας (χρεοκοπία) που μας διατηρεί σε κακή βαθμίδα και η κακή δομή της χρηματιστηριακής αγοράς. Αυτά, σιγά σιγά θα φτιάξουν όμως…

 

Θεωρούμε ότι η τιμή της ΜΟΤΟ σε επίπεδα κάτω από το 1,90, είναι πολύ ικανοποιητική για όποιους δίστασαν και δεν πρόλαβαν να αγοράσουν στην αρχική φάση. Το ίδιο ισχύει και για την ΑΛΜΥ.

 

Αύριο το πρωί, θα προχωρήσουμε σε προδημοσίευση μίας σειράς άρθρων και προβλέψεων που βασίζονται στα αποτελέσματα του γ’ τριμήνου.

Επίσης, θα δημοσιεύσουμε ένα ενδιαφέρον άρθρο με τίτλο: Ο “χορός” των κλάδων. Στο άρθρο αυτό, αναφερόμαστε στον τρόπο που κινούνται (“χορεύοντας”) οι κλάδοι σε μία ανοδική φάση της αγοράς και ποιά μπορεί να είναι η σειρά της ανόδου των κλάδων στο ελληνικό Χρηματιστήριο. Σ’ αυτή τη φάση, αναφερόμαστε στον κλάδο των ακινήτων και στο εάν οι ΑΕΕΑΠ μπορούν να συνιστούν επενδυτική ευκαιρία.

 

Καλό σας βράδυ .


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text