Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Μάζεψε ρευστό και επενδύει σε νέα πλοία η Goldenport της οικογένειας Δραγνή

Μάζεψε ρευστό και επενδύει σε νέα πλοία η Goldenport της οικογένειας Δραγνή

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Αφού συγκέντρωσε ρευστότητα μέσα από θεαματικές "asset play" πωλήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η Goldenport Shipmanagement, συμφερόντων της οικογένειας Δραγνή, συνδέεται τώρα από ναυλομεσίτες με την αγορά δύο βαποριών μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Ειδικότερα, Seasure Shipbroking και Advanced Shipping & Trading αναφέρουν στα τελευταία reports τους ότι η ναυτιλιακή αγόρασε τα δύο bulk carriers, τύπου ultramax, "Star Eos" (χωρητικότητας 63.500 dwt και κατασκευής 2015) και "Star Artemis" (χωρητικότητας 63.200 dwt και κατασκευής 2015).

Το ύψος του deal αποτιμάται στα 53 εκατ. δολάρια συνολικά. Το τίμημα συμβαδίζει τόσο με τα επίπεδα της αγοράς για ultramaxes αυτών των προδιαγραφών, όσο και με την αξία τους την ημέρα της πώλησης, όπως αυτή αποτυπώνεται από τον οίκο αναλύσεων VesselsValue.

H Goldenport δραστηριοποιείται στους δύο πιο "καυτούς" κλάδους του 2021, κατορθώνοντας να εξασφαλίσει κέρδη από ναυλώσεις, αλλά και πωλήσεις πλοίων.

Ειδικά στα containerships, η ναυτιλιακή αξιοποίησε την "εκτόξευση" των αξιών και προχώρησε σε πωλήσεις σε ποσά αρκετά μεγαλύτερα από αυτά που είχε καταβάλει για να τα αποκτήσει.

Ενδεικτικά, ναυλομεσίτες συνέδεσαν την εταιρεία τους προηγούμενους μήνες με την παραχώρηση των "San Antonio" και "San Alvaro" (χωρητικότητας 1.841 TEUs και κατασκευής 2008 έκαστο). Συνολικά φέρεται να εισέπραξε πάνω από 60 εκατ. δολάρια.

Η βάση δεδομένων Equasis εντοπίζει 24 πλοία, bulk carriers και containerships, στο στόλο της Goldenport. Σημειώνεται ότι η οικογένεια Δραγνή δραστηριοποιείται και στα δεξαμενόπλοια, μέσω της Oceangold Tankers, η οποία σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ελέγχει 15 βαπόρια.

Παρόμοια "ψώνια" και για την Costamare

Τα "Star Eos" και "Star Artemis" βρίσκονταν υπό τον έλεγχο της GriegMaas, μίας κοινοπραξίας ανάμεσα στη νορβηγική Grieg Maritime Group και την Maas Capital, με έδρα το Άμστερνταμ.

Οι δύο εταιρείες πούλησαν όλα τα bulk carriers που διαχειρίζονταν από κοινού, εκμεταλλευόμενες το γεγονός ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων βαποριών αυτού του τύπου έχουν "σκαρφαλώσει" σε υψηλά πολλών ετών.

Μάλιστα, η Goldenport δεν είναι η μόνη ελληνική ναυτιλιακή που επωφελήθηκε από την κίνηση της κοινοπραξίας. Ναυλομεσίτες ανέφεραν στα μέσα Νοεμβρίου ότι η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου αγόρασε τα ultramaxes "Star Damon" και "Star Crios" (χωρητικότητας 63.500 dwt και κατασκευής 2012 έκαστο), δαπανώντας πάνω από 40 εκατ. δολάρια συνολικά.

Η Costamare πραγματοποίησε τους τελευταίους μήνες εντυπωσιακό άνοιγμα στο ξηρό φορτίο. Με συνεχείς αγορές, οι οποίες έγιναν γνωστές στη διάρκεια του καλοκαιριού, ενίσχυσε το στόλο της με τουλάχιστον 37 συνολικά τέτοια βαπόρια.

 

Γιώργος Γεωργίου

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text