Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 235 | Εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Οικονομία

Εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Οικονομία

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

“Απίθανη θα είναι η αύξηση των επιτοκίων το 2022”, δηλώνει σε συνέντευξη της, η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Christine Lagarde. Παρόλα αυτά, εξέφρασε την πρόθεση της, ότι μέσα σε αυτό το διάστημα, θα παρέμβει μόνο αν κριθεί απαραίτητο. Όσον αφορά τις πληθωριστικές πιέσεις, διατηρείται ακόμα η άποψη, ότι αυτή η αύξηση στις τιμές είναι προσωρινή και θα αποκλιμακωθει μέχρι το τέλος του 2022, προσθέτοντας ότι, οι τιμές φυσικού αερίου, ήδη έχουν υποχωρήσει κατά 21% από το υψηλό επίπεδο του Οκτωβρίου. Μια πρόωρη σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής αυτήν την στιγμή, το μόνο που θα επιτυχεί, θα είναι η συμπιεση των εισοδημάτων των νοικοκυριών, (εδώ).

 

****

Στο πλαίσιο της μετάβασης στην πράσινη ενέργεια, η Ε.Ε. εξετάζει να επιτρέψει ως προσωρινό μέτρο τον χαρακτηρισμό “πράσινες” για ορισμένες επενδύσεις φυσικού αερίου και πυρηνικής ενέργειας. Στόχος της κίνησης αυτής θα είναι να διευκολύνει τη στροφή στις μηδενικές εκπομπές καυσαερίων. Ο σχεδιασμός του συστήματος ταξινόμησης των επενδύσεων στην Ε.Ε. έχει αποσπάσει το ενδιαφέρον των επενδυτών ανά τον κόσμο και ενδεχομένως να προσελκύσει δισεκατομμύρια ευρώ ως χρηματοδότηση έργων για την πράσινη μετάβαση, εδώ.

****


Μια πρώτη άποψη για τους εθνικούς προϋπολογισμούς των κρατών – μελών, οι οποίοι αφορούν το 2022, δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σπεύδοντας να υπενθυμίσει ότι οι αβεβαιότητες και οι κίνδυνοι παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. Όπως διαπιστώνεται από τα προσχέδια, τα κράτη – μέλη καταργούν σταδιακά τα έκτακτα μέτρα στήριξης της πανδημίας και στρέφονται στα μέτρα τόνωσης της βιώσιμης ανάπτυξης. Οι Βρυξέλλες αναγνωρίζουν ότι το δημοσιονομικό ισοζύγιο θα βελτιωθεί σημαντικά το 2022, παρά το γεγονός ότι οι κανόνες για το έλλειμμα του 3% θα παραμείνουν σε αναστολή και το επόμενο έτος, εδώ.

****

Τα κύρια ευρήματα που αναφέρθηκαν στην πρόσφατη έρευνα τραπεζικών δανείων (BLS) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) συνοψίζονται ως εξής: α) Παρατηρήθηκε ισχυρή καθαρή αύξηση για δάνεια ή/και πιστωτικά όρια προς τις μεγάλες επιχειρήσεις (11%) και αύξηση για τα μακροπρόθεσμα δάνεια (5%) επιβεβαιώνοντας την στροφή προς μεγαλύτερες λήξεις δανείων. β) Συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης στεγαστικών δανείων η οποία ήταν πιο συγκρατημένη μετά την ισχυρή αύξηση του προηγούμενου τριμήνου (καθαρό ποσοστό τραπεζών 11%, μετά το 36% το δεύτερο τρίμηνο του 2021), εδώ.

****


Παρόλο που τα πρώτα στοιχεία των τραπεζών είναι ενθαρρυντικά, καθώς εμφανίζουν περιορισμό των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα παραμένει επιφυλακτική εκτιμώντας ότι, η επίδραση της πανδημίας, θα είναι αρνητική, διότι σύμφωνα με τον SSM, τον εποπτικό βραχίονα της ΕΚΤ, οι υπηρεσίες της Κεντρικής Τράπεζας εντοπίζουν ανησυχητικά ευρήματα τα οποία είναι πιθανόν να οδηγήσουν σε ένα νέο κύμα πτωχεύσεων και κόκκινων δανείων. Η ΕΚΤ έχει διαπιστώσει, συγκεκριμένα, ότι ο δείκτης των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων (ΜΕΔ) αυξάνεται για τα δάνεια εκείνα που τελειώνει η περίοδος χάριτος ή για τις κατηγορίες των δανείων που ολοκληρώνεται η περίοδος της κρατικής εγγύησης, εδώ.

****

 

Σημάδια ανάκαμψης παρουσίασε ο τουρισμός εντός των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, όπως αναφέρει, η Eurostat. Σε σύγκριση με το 2019 και τα προ πανδημίας επίπεδα, τον Αύγουστο του 2021 οι διανυκτερεύσεις ήταν μειωμένες κατά 20%, ενω τον Αύγουστο του 2020, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019, η μείωση διαμορφώθηκε στο 30%. Από την αρχή του έτους, ο χειρότερος μήνας από άποψης συρρίκνωσης των διανυκτερεύσεων είναι με διαφορά ο Απρίλιος, καθώς στον συγκεκριμένο μήνα καταγράφηκε ποσοστό -81% φέτος από 95% το 2020, εδώ.

****


Τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν μεγάλη πτώση. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 30,3%. Ο περασμένος Οκτώβριος είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που σημειώθηκε μείωση του όγκου των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ.Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφιες απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ: Ιταλία (-35,7%), Γερμανία (-34,9%), Γαλλία (-30,7%) και Ισπανία (-20,5%). (εδώ)

 

Δείτε περισσότερες ειδήσεις Ευρωπαϊκής Οικονομίας, εδώ.

 

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ

 



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text