Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Ακόμη ένα βήμα προς την υλοποίηση του αγωγού Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας

Ακόμη ένα βήμα προς την υλοποίηση του αγωγού Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ακόμη ένα βήμα προς την υλοποίηση του αγωγού Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας

Την χρηματοδότηση του διασυνδετήριου αγωγού Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας με δάνειο ύψους 28.9 εκατομμυρίων ευρώ αποφάσισε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ειδικότερα, σε συνέχεια της εξέλιξης με την λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης από το ΔΣ του ΔΕΣΦΑ προ ολίγων ημερών, η EIB, στα πλαίσια της στρατηγικής της για τα Δυτικά Βαλκάνια, προχωρά στην χρηματοδότηση του έργου.

Να σημειώσουμε ότι η στήριξη της EIB αφορά το κομμάτι του αγωγού που θα κατασκευαστεί στο έδαφος της Βόρειας Μακεδονίας και έχει συνολικό μήκος 68 χιλιόμετρα, ξεκινώντας από τα σύνορα κοντά στη Γευγελή και καταλήγοντας κοντά στην πόλη Νεγκοτίνο.

Έχει χαρακτηριστεί ως έργο αμοιβαίου ενδιαφέροντος από την Ενεργειακή Κοινότητα (Energy Community), και συνιστά μία εκ των εμβληματικών επενδύσεων που περιγράφονται στο Οικονομικό και Επενδυτικό Σχέδιο που θα διασφαλίσει τον μελλοντικό ενεργειακό εφοδιασμό της περιοχής. Να σημειώσουμε, επίσης, ότι το έργο επωφελείται της ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενης τεχνικής βοήθειας με σκοπό την ανάπτυξη βασικών δικτύων μεταφοράς και ενέργειας στα Δυτικά Βαλκάνια.

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει χορηγήσει δάνειο 12.4 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Μακεδονία από το Western Balkans Investment Framework (WBIF) για την τεχνική υποστήριξη και υλοποίηση του έργου.

«Οι επενδύσεις στο φυσικό αέριο στη Βόρεια Μακεδονία πρέπει να ιδωθούν ως ένα μέτρο μετάβασης που θα επιτρέψουν ένα σταδιακό πέρασμα στην ανανεώσιμη, πράσινη και καθαρή ενέργεια, βελτιώνοντας την περιβαλλοντική υγεία και την ενεργειακή ασφάλεια σε βάθος χρόνου», ανέφερε ο Steffen Hudolin, επικεφαλής της ευρωπαϊκής αντιπροσωπείας στην Βόρεια Μακεδονία.

Να θυμίσουμε ότι σε εκκρεμότητα παραμένει η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΔΕΣΦΑ και της κρατικής εταιρείας Αξιοποίησης Ενεργειακών Πόρων της Βόρειας Μακεδονίας (MER), γεγονός που θα ανοίξει το δρόμο για την υλοποίηση του αγωγού.

Ειδικότερα, όπως έχει γράψει σε ρεπορτάζ του το energypress, η υπογραφή του MoU συνιστά προϋπόθεση για το τελευταίο βήμα, δηλαδή για τη διενέργεια του Market Test για το ελληνικό σκέλος του έργου (Νέα Μεσημβρία – Ευζώνων/Γευγελή).

Η Συμφωνία Συνεργασίας θα αποτυπώνει ουσιαστικά τη ρητή δέσμευση των δύο πλευρών για την κατασκευή του έργου. Σε αυτό το πλαίσιο, πέρα από το ότι θα αποτελεί τον «οδικό χάρτη» υλοποίησης του αγωγού, θα περιγράφει τις ευθύνες που θα αναλάβει κάθε εταιρεία έναντι του αντισυμβαλλόμενού της, σε περίπτωση που ματαιωθεί ή καθυστερήσει το σκέλος της υποδομής που της αναλογεί να κατασκευάσει.

Σε ότι αφορά το ελληνικό σκέλος του αγωγού, προϋπολογισμού 51,4 εκατομμύρια ευρώ, ο ΔΕΣΦΑ έχει διασφαλίσει δανειοδότηση 25 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Σύμφωνα με το πρόγραμμα ανάπτυξης του Διαχειριστή, το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί είτε με ίδια κεφάλαια, είτε με άλλο δάνειο.

Το ελληνικό τμήμα θα έχει μήκος 57 χιλιόμετρα, ξεκινώντας από τη Νέα Μεσημβρία και καταλήγοντας στον μεθοριακό σταθμό που ανήκει στα διοικητικά όρια της Κοινότητας Ευζώνων. Επίσης, στα πλαίσια του πρότζεκτ θα κατασκευασθεί και μετρητικός σταθμός.

 

Μιχάλης Μαστοράκης

Πηγή: energypress.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text