«Σύννεφα» πάνω… από την κρουαζιέρα
Βαριά πέφτει πάνω στην κρουαζιέρα η σκιά της παραλλαγής Ομικρον, με δεκάδες κρούσματα να εντοπίζονται σε κρουαζιερόπλοια που πλέουν στην Καραϊβική αλλά και σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Οι εταιρείες κρουαζιέρας υποχρεώθηκαν να τροποποιήσουν πλάνα ταξιδιών, να ακυρώσουν κρουαζιέρες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα ταξίδια έμειναν στη μέση και τα πλοία επέστρεψαν στα λιμάνια αναχώρησης. Παράλληλα, χιλιάδες επιβάτες μπήκαν σε καραντίνα και επανεξετάζονται τα ιατρικά πρωτόκολλα.
Στη χώρα μας αυτό που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες είναι μία στασιμότητα στις νέες κρατήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Γιώργο Κουμπενά. Ο ίδιος μιλώντας στα «ΝΕΑ» εκτιμά ότι μετά την εορταστική περίοδο της Πρωτοχρονιάς και εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα βελτιωθούν, οι κρατήσεις θα «ξυπνήσουν» και πάλι.
Λίγο πιο απαισιόδοξος είναι ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρος Κόντες, ο οποίος μιλώντας στα «ΝΕΑ» αναφέρει ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν ακυρώσεις ταξιδιών ειδικά αυτών των πρώτων ημερών του Μαρτίου. Ηδη, όπως λέει, tour operators από τη Βρετανία, την Ελβετία και εν μέρει από τη Γερμανία αναστέλλουν νέες κρατήσεις ή ακυρώνουν και παλαιότερες, για την πρώτη περίοδο έναρξης της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο εν γένει.
Η κατάσταση προβληματίζει τον κλάδο παγκοσμίως. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας Cunard και P&O έγιναν οι πρώτες που απαιτούν υποχρεωτικά εμβόλια κατά του Covid-19 συν την προστασία με ενισχυτικά εμβόλια, μετά την ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής «Ομικρον» σε όλο τον κόσμο.
Αρνητικά τεστ
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, όλοι οι επιβάτες που σκόπευαν να επιβιβαστούν στο Queen Mary 2 στις 14 Ιανουαρίου, ενημερώθηκαν με επιστολή από την Cunard ότι για να ταξιδέψουν «πρέπει να έχουν εμβολιαστεί πλήρως με αναμνηστικό εμβολιασμό τουλάχιστον επτά ημέρες πριν από το ταξίδι». Επιπλέον, αναφέρεται στην επιστολή ότι από όλους τους επιβάτες θα ζητηθεί αρνητικό τεστ Covid-19 πριν από την επιβίβαση.
Η Carnival Cruise Line αποφάσισε να προσφέρει στους επιβάτες επαναπρογραμματισμό ή ακύρωση των κρατημένων κρουαζιέρων από αυτή τη στιγμή έως τις 14 Ιανουαρίου χωρίς να πληρώσουν ακυρωτικά και να έχουν πλήρη επιστροφή χρημάτων, κατανοώντας τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες.
Επισημαίνεται ότι περισσότερα από 60 κρουαζιερόπλοια έχουν μετατραπεί σε αντικείμενα παρακολούθησης και έρευνας από τις αμερικανικές υγειονομικές αρχές, εξαιτίας της καταγραφής κρουσμάτων του νέου κορωνοϊού σε αυτά, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την περασμένη Κυριακή το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), της κυριότερης ομοσπονδιακής υπηρεσίας δημόσιας υγείας των ΗΠΑ. Αυτά τα εξήντα πλοία ξεπέρασαν το «όριο» που θέτουν τα CDC για να αρχίσει να διενεργείται έρευνα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Washington Post», σε αρκετά από αυτά τα πλοία απαγορεύθηκε να ελλιμενιστούν σε διάφορα λιμάνια της Καραϊβικής και του Μεξικού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κρουαζιερόπλοιου Koningsdam της Holland America Line, το οποίο αναγκάστηκε να φύγει από το Puerto Vallarta στο Μεξικό στις 23 Δεκεμβρίου, αφού οι Αρχές αρνήθηκαν την αποβίβαση των επιβατών λόγω κρουσμάτων Covid στο πλοίο.
Συντονισμός των λιμανιών
Πάντως σύμφωνα με τον κ. Κόντε, εκτός από τις ΗΠΑ και στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να κλείνουν λιμάνια. Ηδη στα Κανάρια Νησιά έχουν μειώσει τον αριθμό των λιμανιών που μπορεί να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια, ενώ και στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα μείωσαν τον αριθμό των «mega» πλοίων σε ένα από δύο ή τρία που δέχονταν την ημέρα ανά λιμάνι και τώρα δεν δέχονται πάνω από 1.500-1.800 επιβάτες την ημέρα.
Ο κ. Κόντες δεν αποκλείει την περίπτωση η Νορβηγία να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που θα κλείσει τα λιμάνια της, σημειώνοντας πως κρουαζιέρες ακυρώθηκαν και στη Νότιο Αφρική. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως το κρουαζιερόπλοιο της Azamara Pursuit που φιλοξενούνταν στην Πρέβεζα και αναχώρησε για κρουαζιέρες στη Νότιο Αφρική επιστρέφει τελικά στην Πρέβεζα καθώς ακυρώθηκαν τα ταξίδια.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Κουμπενάς θεωρεί ότι ενόψει της νέας σεζόν το ενδιαφέρον για κρουαζιέρες στη χώρα μας παραμένει πολύ υψηλό, επισημαίνοντας την ανάγκη βελτίωσης τους συστήματος κρατήσεων θέσεων στα λιμάνια, ώστε να αποφεύγεται η συμφόρηση που παρατηρείται συνήθως κατά τις προσεγγίσεις των πλοίων. Η ευθύνη των λιμενικών αρχών, υπογραμμίζει, «είναι σημαντική προκειμένου να μπει τάξη».
Λάμπρος Καραγεώργος
Πηγή:ot.gr
- Goldman Sachs: Μικρά περιθώρια ανόδου για τις αμερικανικές μετοχές
- Η Τράπεζα της Αγγλίας προειδοποιεί για κινδύνους από φούσκα στις μετοχές
- Visa – Mastercard: Στα 30 δισ. το κόστος του συμβιβασμού για μείωση των προμηθειών σε εμπόρους
- Κίνα: Σε ρεκόρ €13 δισ. το εμπόριο με τις BRICS στο 2μηνο
- Στάση αναμονής από την FED: Αφησε για άλλη μια φορά αμετάβλητα τα επιτόκια - Βλέπει 3 μειώσεις φέτος
- Morgan Stanley: Στοχεύει σε 1 δισ. δολ. σε στοιχήματα για την πράσινη μετάβαση
- Επιτόκια: Tέλος εποχής – Τι επιπτώσεις είχαν τα αρνητικά επιτόκια
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο