Πώς προχωρά η υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης
Μικρή παράταση για τις 24 Ιανουαρίου πήρε η κατάθεση των προσφορών για το έργο "ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ / ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ – ΝΕΑΠΟΛΗ, ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ.", που είχε προγραμματιστεί για τις 30 Δεκεμβρίου.
Στο διαγωνισμό συμμετέχουν η "ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ", "ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ", "ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ", στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ με την MARGUERITE, και η "ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt". Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια, με τα 4 εξ αυτών να αφορούν την περίοδο κατασκευής του.
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.
Αυτό είναι και το πρώτο τμήμα του μεγάλου οδικού άξονα (ΒΟΑΚ) που θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία. Είναι συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια, αλλά και για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα. Ένα έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη. Αλλά κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια.
Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου.
Στις αρχές του έτους αναμένεται να βγει προς δημορπάτηση και το τμήμα Νεάπολη -Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Το τμήμα αυτό θα περιλαμβάνει 4 κόμβους και θα είναι συνολικού μήκους 14 χιλιομέτρων. Η χρηματοδότηση του καλύπτεται εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Όσον αφορά το τρίτο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη, αναμένεται να εκδοθούν οι περιβαλλοντικοί όροι.Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης.
Το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου. Είναι εκτιμώμενου κόστους 1,32 δισ ευρώ.
Πηγή:capital.gr
- Απόβλητα: ΤΕΡΝΑ vs ΗΛΕΚΤΩΡ – Μεσόγειος για τη μονάδα 242 εκατ. ευρώ στην Κ. Μακεδονία
- Mytilineos: Με «σφραγίδα» ΥΠΑΝ η ταχεία αδειοδότηση στρατηγικής επένδυσης σε φωτοβολταϊκά
- ΟΛΘ: Αύξηση όλων των επιδόσεων το 2023 - Προτεινόμενο μέρισμα €1,3/μετοχή
- Revoil: Στα 2,1 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2023 - Στα 844,44 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις
- Lamda Development: Ιστορικό ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας – Πότε ολοκληρώνονται τα έργα στο Ελληνικό
- Παπουτσάνης: Κλείνει νέες παραγγελίες και επεκτείνεται στην Αφρική
- Jumbo: Αλμα κερδοφορίας 21,88% το 2023 – Στα 303 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
- Η αντίδραση των αγορών στην πρωινή επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν - Κατά τα φαινόμενα, πρόκειται για ένα "παιχνίδι γοήτρου", χωρίς διάθεση κλιμάκωσης της έντασης
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η αντίδραση των αγορών στην πρωινή επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν - Κατά τα φαινόμενα, πρόκειται για ένα "παιχνίδι γοήτρου", χωρίς διάθεση κλιμάκωσης της έντασης
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο