Αρχική | Οικονομία | Ευρωπαϊκή Οικονομία | Eυκολότερη η αγορά και πώληση ψηφιακού περιεχομένου στην Ε.Ε.

Eυκολότερη η αγορά και πώληση ψηφιακού περιεχομένου στην Ε.Ε.

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Eυκολότερη η αγορά και πώληση ψηφιακού περιεχομένου στην Ε.Ε.

Από 1ης Ιανουαρίου άρχισαν να ισχύουν οι νέοι κανόνες της Ε.Ε. για το ψηφιακό περιεχόμενο και την πώληση συναφών αγαθών. Στο εξής, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν ευκολότερα ψηφιακό περιεχόμενο, ψηφιακές υπηρεσίες και αγαθά, καθώς και έξυπνα προϊόντα σε όλες τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο επίτροπος Δικαιοσύνης Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Το 2022 ξεκινάει πολύ θετικά για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις της Ε.Ε. Σε περίπτωση προβλημάτων ή ελαττωμάτων του ψηφιακού περιεχομένου, των ψηφιακών υπηρεσιών ή των έξυπνων προϊόντων, οι καταναλωτές στην Ε.Ε. θα έχουν πλέον τα ίδια δικαιώματα που έχουν και για οποιοδήποτε άλλο προϊόν, οπουδήποτε και αν αγόρασαν τα εν λόγω αγαθά και τις υπηρεσίες εντός της Ε.Ε. Οι εναρμονισμένοι κανόνες μας δεν ενισχύουν μόνο τα δικαιώματα των καταναλωτών, αλλά και ενθαρρύνουν τις επιχειρήσεις να πωλούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε όλη την Ε.Ε., καθώς παρέχουν ασφάλεια δικαίου. Ετσι παρέχεται βοήθεια στους καταναλωτές σε εκατομμύρια καθημερινές συναλλαγές. Καλώ τα κράτη-μέλη που δεν έχουν ακόμη μεταφέρει στο εθνικό τους δίκαιο τους νέους κανόνες να το πράξουν άμεσα».

Με τους νέους κανόνες για τις ψηφιακές συμβάσεις, οι καταναλωτές προστατεύονται σε περίπτωση ελαττωμάτων του ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. μουσική ή λογισμικό που κατεβάζουν) και των ψηφιακών υπηρεσιών. Οι καταναλωτές έχουν νόμιμο δικαίωμα για λύση, π.χ. μείωση της τιμής ή καταγγελία της σύμβασης με επιστροφή χρημάτων. Η οδηγία για την πώληση αγαθών θα εξασφαλίζει στους καταναλωτές το ίδιο επίπεδο προστασίας, είτε όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από όλη την Ε.Ε. είτε όταν ψωνίζουν σε φυσικό κατάστημα, και θα καλύπτει όλα τα αγαθά, συμπεριλαμβανομένων των αγαθών με ψηφιακά στοιχεία (π.χ. έξυπνα ψυγεία). Με τους νέους κανόνες διατηρείται η ελάχιστη εγγύηση δύο ετών από τη στιγμή που ο καταναλωτής παραλαμβάνει το αγαθό και προβλέπεται διάστημα ενός έτους για την αντιστροφή του βάρους της απόδειξης υπέρ του καταναλωτή. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι στη διάρκεια του πρώτου έτους εναπόκειται στον πωλητή να αποδείξει ότι το αγαθό δεν ήταν ελαττωματικό από την αρχή. Τα περισσότερα κράτη-μέλη έχουν μεταφέρει πλήρως στο εθνικό τους δίκαιο τόσο την οδηγία για το ψηφιακό περιεχόμενο όσο και την οδηγία για την πώληση αγαθών.

Η Επιτροπή θα παρακολουθεί στενά τη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη.

 

Πηγή: kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text