Χιλιάδες πτήσεις «φαντάσματα» από τις αεροπορικές στην Ε.Ε.
Υπό πίεση τελούν οι Βρυξέλλες, διότι αρνούνται επί του παρόντος να τροποποιήσουν τους κανόνες εκείνους οι οποίοι διέπουν τον κλάδο των αερομεταφορών και υποχρεώνουν τις εταιρείες να χρησιμοποιούν τουλάχιστον το 50% των δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης σε δεδομένα χρονικά περιθώρια έναντι του συνηθισμένου 80%, όπως αναφέρει σχετικώς σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα των Financial Times. Kαι αυτό τις υποχρεώνει, για να μην τα χάσουν, να διεκπεραιώνουν μέσα στον φετινό χειμώνα «πτήσεις άνευ επιβατών» (πτήσεις «φαντάσματα», κατά μία έννοια) ή με σχεδόν κενά αεροσκάφη, οι οποίες όμως εκπέμπουν αέριους ρύπους.
Ειδικότερα, ο γερμανικός αερομεταφορέας της Lufthansa εκτιμάει πως θα πρέπει να διεξαγάγει άνευ λόγου σχεδόν 18.000 τέτοιες πτήσεις. Επιπροσθέτως είναι και ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, οι οποίες ζητούν αλλαγές στους προαναφερθέντες κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αν και η αρμόδια επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν, δήλωσε στους Financial Timeς πως «οι κανόνες ως έχουν προσφέρουν την αναγκαία ευελιξία στις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να αποφύγουν τις άδειες πτήσεις».
Επιπροσθέτως τόνισε ότι τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν πως η επιβατική κίνηση τον χειμώνα του 2022 διαμορφώνεται σε επίπεδα σχεδόν του 77% των προ πανδημίας επιπέδων τους και πλησίον των εκτιμήσεων για το 79% στην έναρξη της νέας χρονιάς. «Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί επί του παρόντος, αλλά με όσα γνωρίζουμε διαπιστώνουμε ότι το τέταρτο κύμα του κορωνοϊού και η μετάλλαξη “Ομικρον” στις από αέρος μετακινήσεις δεν θα επιφέρουν τόσο αρνητικές και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις όπως προβλεπόταν αρχικά», προσέθεσε η κ. Βαλεάν.
Το 50% για τη χρήση των δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης εντός των ορίων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης αναμένεται να αυξηθεί στο 64% το καλοκαίρι, οπότε και προβλέπεται πως η ζήτηση αεροπορικών ταξιδίων θα ανακάμψει. Οταν, όμως, επιβάλλονται περιοριστικοί κανόνες στις μετακινήσεις επιβατών εξαιτίας της πανδημίας και των μεταλλάξεών της, τότε οι αεροπορικές εταιρείες έχουν το δικαίωμα να επικαλεστούν ανωτέρα βία και να μην υποχρεωθούν να χρησιμοποιήσουν τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης.
Και ενώ σχεδόν σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο προβλέφθηκαν εξαιρέσεις του κανόνος, ώστε να αποτραπεί η άσκοπη έκλυση ρύπων στην ατμόσφαιρα διαρκούσης της πανδημίας, η Ε.Ε. δεν επιτρέπει να ισχύσει κάτι παρεμφερές με αυτό. Ο Βέλγος υπουργός Μεταφορών, Ζορζ Τζιλκινέτ, είχε απαιτήσει να γίνουν αλλαγές, προειδοποιώντας ότι το να διεξάγονται πτήσεις «φαντάσματα» υπονομεύει τον μεγαλόπνοο στόχο της Ε.Ε. για την περιστολή των αερίων, που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, όπως αναφέρουν οι F.T.
Οι πτήσεις της Lufthansa, οι οποίες δεν έχουν οικονομική λογική, θα εξακολουθούν να μεταφέρουν επιβάτες που θέλουν να μετακινηθούν, αλλά θα είναι τόσο ήσυχες που θα ήθελε να τις ακυρώσει εάν δεν διακινδύνευε την απώλεια των δικαιωμάτων της – τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης, σημειωτέον, λογίζονται ως σημαντικότατα περιουσιακά στοιχεία των αερομεταφορέων και μπορούν να αλλάξουν χέρια για δεκάδες εκατομμύρια στερλίνες. Τέλος, την προηγούμενη εβδομάδα αναφέρθηκε ότι η εταιρεία Brussels Airlines, η οποία ανήκει στη Lufthansa, τον χειμώνα διεκπεραίωσε 3.000 άδειες πτήσεις, κάτι που την έθεσε στο στόχαστρο της ακτιβίστριας για το κλίμα, Γκρέτας Θάνμπεργκ.
Πηγή: kathimerini.gr
- Ο πληθωρισμός σε Γαλλία-Ιταλία φέρνει την ΕΚΤ πιο κοντά σε μείωση επιτοκίων
- Πανέτα – ΕΚΤ: Πλησιάζει η ώρα μείωσης των επιτοκίων
- Τσιπολόνε (ΕΚΤ): Γρήγορα οι μειώσεις επιτοκίων παρά τις αυξήσεις στους μισθούς
- Ευρωζώνη: Πλεόνασμα €39 δισ. στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών τον Ιανουάριο
- ΕΚΤ: Ένα νέο μοντέλο για την κατανόηση του πληθωρισμού
- Βασικές Aνάγκες, Eισοδηματική Kατάσταση και Καταναλωτική Εμπιστοσύνη
- Λέιν (ΕΚΤ): Τον Ιούνιο θα έχουμε καλύτερη εικόνα για τον πληθωρισμό
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο