Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Ο χριστουγεννιάτικος τζίρος δεν επανήλθε στα επίπεδα του 2019

Ο χριστουγεννιάτικος τζίρος δεν επανήλθε στα επίπεδα του 2019

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ο χριστουγεννιάτικος τζίρος δεν επανήλθε στα επίπεδα του 2019

Υψηλότερος μεν σε σύγκριση με το 2020, όταν τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, αλλά αρκετά χαμηλότερος σε σύγκριση με το 2019, ήταν ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο, με τους περιορισμούς για την είσοδο των καταναλωτών στα καταστήματα, αλλά και τις ανατιμήσεις που ροκανίζουν το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα να αποτελούν τους κύριους παράγοντες για τη μειωμένη αγοραστική κίνηση. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ), το 68% των επιχειρήσεων είχε χαμηλότερο τζίρο την εορταστική περίοδο του 2021 σε σύγκριση με αυτήν του 2019. Τις χαμηλές επιδόσεις στη διάρκεια των εορτών διαδέχεται ακόμη μία, πιο υποτονική από πλευράς ζήτησης, εκπτωτική περίοδος, με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών να κάνει λόγο για τζίρο μειωμένο κατά 50% την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Από την έρευνα του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ προκύπτει ότι για το 43% των επιχειρήσεων η κίνηση κατά την εορταστική περίοδο 2021 ήταν μέτρια. Αντίθετα, τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες (43%) δήλωσαν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι. Μόνο μία στις επτά επιχειρήσεις εμφανίζεται πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της κατά την εορταστική περίοδο. Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι μία στις τρεις επιχειρήσεις είχε μικρότερο τζίρο κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο σε σύγκριση με αυτήν του 2020, παρά το γεγονός ότι το 2020 τα φυσικά καταστήματα λειτουργούσαν μόνο με τη μέθοδο του click away (από τις 13 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020). Ανοδο πωλήσεων τα Χριστούγεννα του 2021 κατέγραψε το 36% των επιχειρήσεων, ενώ στα ίδια επίπεδα παρέμειναν οι πωλήσεις για το 31%.

Η έρευνα έρχεται επίσης να επιβεβαιώσει τη σημαντική συμβολή του ηλεκτρονικού εμπορίου στον τζίρο των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις που είχαν τη δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικών καταστημάτων (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop) εμφάνισαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν. Συγκεκριμένα, αύξηση πωλήσεων κατέγραψε τα Χριστούγεννα του 2021 το 41% και μείωση το 27%. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι από αυτές, το 32% απέκτησε τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πωλήσεις εκτός φυσικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για τον τζίρο των χειμερινών εκπτώσεων, τέσσερις στους δέκα εκτιμούν ότι αυτός θα είναι μειωμένος και μόλις ένας στους δέκα αναμένει άνοδο.

Δήμητρα Μανιφάβα

 

Πηγή:kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text