Ηλεκτροκίνηση – Οι πετρελαϊκές μπαίνουν στη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω των βενζινάδικων
Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν διαρκώς όλο και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων, τα σημεία φόρτισης είναι ένα μεγάλο ζήτημα που αναζητά γρήγορη λύση σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί ότι πολύ σύντομα θα βγάζουν στην παραγωγή μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς αναγνωρίζουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και αποτελεί για αυτές μονόδρομος.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7 που θα ισχύσουν από το 2025-2026 θα αλλάξουν τις ισορροπίες στο χώρο των αυτοκινήτων και θα κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ιδιαίτερα ακριβούς και κατά συνέπεια τα συμβατικά αυτοκίνητα ακριβότερα.
Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που επενδύουν στην φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς κάθε μήνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και μπορούν μέσα από τις τιμές πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας να βγάλουν υπεραξίες. Βλέποντας ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης στο παιχνίδι της ενεργειακής κάλυψης ετοιμάζονται να μπουν και οι μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών που θα χρησιμοποιήσουν ως βάση τους τα βενζινάδικα.
BP
Η British Petroleum (BP) σχεδιάζει πολύ σύντομα στα περισσότερα σημεία ανεφοδιασμού να βάλει ταχυφορτιστές. Αν και η εταιρεία στα πλάνα της μέχρι το 2025 δεν βλέπει κερδοφορίες, εντούτοις η επένδυση θα αρχίσει να αποδίδει από το 2026 και έπειτα. «Αν αντιπαραθέσω ένα ρεζερβουάρ καυσίμου έναντι μιας γρήγορης φόρτισης, θεωρώ ότι μια επιχείρηση θα θελήσει τη γρήγορη φόρτιση», δηλώνει μεταξύ άλλων η επικεφαλής πελατών και προϊόντων της BP, Emma Delaney.
Για παράδειγμα, η BP ισχυρίζεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκαν κατά 45% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του ίδιου έτους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η BP στοχεύει να επεκτείνει σε μεγάλο βαθμό το δίκτυό της. Σήμερα υπάρχουν περίπου 11.000 φορτιστές και αυτοί θα αυξηθούν σε 70.000 έως το 2030.
Shell
Ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της BP, η Shell, θέλει να αυξήσει τα σημεία φόρτισης, στοχεύοντας να γίνει ηγέτιδα δύναμη στον χώρο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στοχεύει να δημιουργήσει 500.000 σημεία φόρτισης παγκοσμίως μέχρι το 2025. Πρόσφατα εγκαινίασε τον πρώτο μεγάλο ταχυφορτιστή στο Λονδίνο ο οποίος μπορεί να γεμίσει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε 10 λεπτά.
Ζητούμενο οι μεγάλοι ταχυφορτιστές
Το ζητούμενο είναι οι ταχυφορτιστές που σήμερα τοποθετούνται στα διάφορα σημεία φόρτισης να είναι μεγάλοι. Οι περισσότερες εταιρείες τοποθετούν φορτιστές μέχρι 22ΚW και λίγους 50KW.
Όμως η τεχνολογία εξελίσσεται και οι φορτιστές των 50KW είναι πλέον μικροί και ασύμφοροι χρονικά, αφού μια μπαταρία 77 KWh θα χρειαστεί για να γεμίσει στο 80% πάνω από μία ώρα. Όλα αυτά όταν οι μπαταρίες πολύ σύντομα θα αυξήσουν την χωρητικότητά τους, θα πρέπει να φορτίζονται σε γρήγορο ταχυφορτιστή για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος φόρτισης.
Γιατί στο μέλλον είναι σημαντικό μέσα σε ένα 10λεπτο ή 15λεπτο να φορτίζεται μια μπαταρία μέχρι το 80% από γρήγορους ταχυφορτιστές, ώστε να μπορέσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ολοκληρώσει συντομότερα ένα μακρινό ταξίδι, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να περιμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα στο σημείο φόρτισης.
Πηγή:ot.gr
- Visa – Mastercard: Στα 30 δισ. το κόστος του συμβιβασμού για μείωση των προμηθειών σε εμπόρους
- Κίνα: Σε ρεκόρ €13 δισ. το εμπόριο με τις BRICS στο 2μηνο
- Στάση αναμονής από την FED: Αφησε για άλλη μια φορά αμετάβλητα τα επιτόκια - Βλέπει 3 μειώσεις φέτος
- Morgan Stanley: Στοχεύει σε 1 δισ. δολ. σε στοιχήματα για την πράσινη μετάβαση
- Επιτόκια: Tέλος εποχής – Τι επιπτώσεις είχαν τα αρνητικά επιτόκια
- Η Τράπεζα της Ιαπωνίας δίνει τέλος στην εποχή των αρνητικών επιτοκίων
- ΗΠΑ: Στο 6,74% υποχώρησε το επιτόκιο των στεγαστικών δανείων
- Αρκετά περίεργη η συμπεριφορά της αγοράς αυτές τις μέρες - Σκέψεις για το πώς αποτιμάται από τους επενδυτές
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Αρκετά περίεργη η συμπεριφορά της αγοράς αυτές τις μέρες - Σκέψεις για το πώς αποτιμάται από τους επενδυτές
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο