Αρχική | ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ | Διαβάσαμε | Διαβάσαμε- Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Διαβάσαμε- Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Διαβάσαμε- Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Ένα νέο ιστορικό χαμηλό καταγράφηκε το 2021 για τον λιγνίτη στην Ελλάδα. Παρότι η ενεργειακή κρίση, με το ράλι στις τιμές του φυσικού αερίου,  επανέφερε στο προσκήνιο σενάρια για …come back φθηνότερης λιγνιτικής ενέργειας, το περασμένο έτος έκλεισε με 6,7% χαμηλότερη ηλεκτροπαραγωγή από “κάρβουνο” σε σύγκριση με το 2020. Αυτό προέκυψε από ανάλυση του “The Green Tank», από την οποία προκύπτουν και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Όπως το γεγονός ότι,  το 2021,  οι καθαρές εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας κινήθηκαν σε χαμηλά 8ετίας και ότι πρώτη πηγή ηλεκτροπαραγωγής στη χώρα μας ήταν το ορυκτό αέριο.(εδώ)

Την έγκριση σύναψης και όρων του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης «Πολιτισμικής Ανάπτυξης» μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Αθηναίων, του ΥΠΠΟΑ (υπ. Πολιτισμού και Αθλητισμού) και της εταιρίας «Εθνικός Κήπος-Μητροπολιτικό Πράσινο Α.Ε.» με στόχο την υλοποίηση του έργου με τίτλο «ΑΝΑΠΛΑΣΗ, ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΛΟΦΩΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ», συνολικού προϋπολογισμού 6.895.260 ευρώ, αποφάσισε προ περίπου εβδομάδας (18/01/2022), κατά πλειοψηφία, σε σχετική της συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η από κοινού σύμπραξη/συνεργασία των παραπάνω συμβαλλομένων μερών με σκοπό την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.(εδώ)

Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια έχασαν 1,4 δισεκατομμύρια επιβάτες το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με την πανδημία και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς να εξακολουθούν να επηρεάζουν την ανάκαμψη που έρχεται τελικά αργότερα του αναμενομένου. Συνολικά, η επιβατική κίνηση σε σύγκριση με το 2020 αυξήθηκε κατά 37%, ωστόσο παραμένει μειωμένη κατά 59% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Τα στοιχεία παραθέτει το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe) προσθέτοντας ότι μετά τις απώλειες των 1,72 δισ. επιβατών του 2020 στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, υπήρχαν υψηλές προσδοκίες για ισχυρή ανάκαμψη το 2021 οι οποίες όμως τελικά διαψεύστηκαν.(εδώ)

Το πράσινο φως για την θεσμοθέτηση του ενδιάμεσου προγράμματος προστασίας της πρώτης κατοικίας για τα ευάλωτα νοικοκυριά, άναψαν χθες οι θεσμοί, οι οποίοι ωστόσο έβγαλαν κόκκινη κάρτα σε ότι αφορά την πρόταση του υπουργείου Οικονομικών για τον διορισμό της πλειοψηφίας των νέων μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΤΧΣ. Η ύπαρξη ενός προγράμματος που θα προστατεύει την πρώτη κατοικία των ευάλωτων νοικοκυριών έως ότου δημιουργηθεί ο Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων, αλλά και οι αλλαγές στο νόμο για το ΤΧΣ, ήταν τα δύο βασικά θέματα που συζητήθηκαν χθες με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και τους επικεφαλής των θεσμών, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες συμφωνία υπήρξε μόνο στο πρώτο. (εδώ)

Με δικαστική αγωγή θα διεκδικήσει τις απώλειες εσόδων από τους περιορισμούς στην κυκλοφορία λόγω COVID-19 η Αττική Οδός, μετά την απόφαση του Eλληνικού Δημοσίου να απορρίψει τα αιτήματα αποζημιώσεων συνολικού ύψους περίπου 87 εκατ. ευρώ, υποστηρίζοντας ότι η πανδημία προβλέπεται από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Η Αττική οδός και η παραχώρηση του Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα) είναι οι δύο αυτοκινητόδρομοι όπου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει αναγνωρίσει μέρος της ευθύνης του Δημοσίου για μειωμένα έσοδα, την ώρα που οι δύο κοινοπραξίες πατούν σε γεγονότα ανωτέρας βίας που λόγω των μέτρων της πανδημίας τους στέρησαν έσοδα από διόδια τη διετία 2020-2021.(εδώ)

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) με αυτήν την τομεακή δημοσίευση, παρουσιάζει αναλυτικά την εξέλιξη των πωλήσεων/κύκλου εργασιών όλων των τάξεων δραστηριότητας του τομέα λιανικού εμπορίου. Το λιανικό εμπόριο αποτελεί το βασικό επιχειρηματικό μοντέλο της σύγχρονης αλυσίδας εφοδιασμού των καταναλωτών, μέσω της μεταπώλησης υλικών αγαθών ή υπηρεσιών και την προώθηση προϊόντων με επιδίωξη το κέρδος. Με τον τρόπο αυτόν, το λιανικό εμπόριο αποτελεί διαχρονικά σημαντικό παραγωγικό τριτογενή τομέα της ελληνικής οικονομίας με αξιοσημείωτη συνεισφορά στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. Παράλληλα, κατά την πρόσφατη συγκυρία, η παρακολούθηση της εξέλιξης των μεγεθών των τάξεων δραστηριότητας του λιανικού εμπορίου είναι σημαντική, δεδομένων των επιπτώσεων, άμεσων και έμμεσων, που υφίστανται λόγω της πανδημίας της νόσου του κορωνοϊού 2019 (COVID-19).(εδώ)

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τα προσωρινά στοιχεία για τους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς θεσμικών τομέων για το 3ο τρίμηνο του 2021. Οι τριμηνιαίοι μη χρηματοοικονομικοί λογαριασμοί θεσμικών τομέων παρέχουν μια συνολική περιγραφή της Ελληνικής οικονομίας, βασισμένη στην ανάλυση της οικονομικής συμπεριφοράς των θεσμικών τομέων που τη συνθέτουν (νοικοκυριά και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μη χρηματοοικονομικές εταιρίες, χρηματοοικονομικές εταιρίες, γενική κυβέρνηση), καθώς και των σχέσεων της εθνικής οικονομίας με τον υπόλοιπο κόσμο (αλλοδαπή). Τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο παρόν Δελτίο Τύπου έχουν καταρτιστεί σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εθνικών και Περιφερειακών Λογαριασμών (ESA 2010 - Κανονισμός (ΕΕ) 549/2013).(εδώ)

Συνολικά 100.000 άυλες, κοινές, ανώνυμες ομολογίες της Premia με ονομαστική αξία 1.000 ευρώ εκάστη διατέθηκαν μετά την ολοκλήρωση της Δημόσιας Προσφοράς στις 21.01.2022, με αποτέλεσμα να αντληθούν κεφάλαια ύψους 100 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή του οι Συντονιστές Κύριοι Ανάδοχοι της Δημόσιας Προσφοράς, Εθνική Τράπεζα, Alpha Bank και Τράπεζα Πειραιώς. Η συνολική έγκυρη ζήτηση, που εκδηλώθηκε από επενδυτές οι οποίοι συμμετείχαν στη Δημόσια Προσφορά ανήλθε σε €203,96 εκατ. Η ευρεία ανταπόκριση του επενδυτικού κοινού είχε ως αποτέλεσμα να καλυφθεί η Δημόσια Προσφορά κατά 2,04 φορές και το σύνολο των συμμετεχόντων επενδυτών να ανέλθει σε 5.209.(εδώ)

Προβληματισμό και σωρεία ερωτημάτων σχετικά με τον τρόπο αποπληρωμής του ομολόγου 670 εκατ. ευρώ θέτει η επιστολή των Greenhill και Kiloman που εστάλη χθες υπόψη του Προέδρου του ΔΣ της Ελλάκτωρ κ. Γιώργου Μυλωνογιάννη και φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Liberal Markets. Σύμφωνα με την επιστολή η Reggeborgh δεν μπορεί να κάνει δημόσια πρόταση χωρίς να εξοφλήσει το ομόλογο των 670 εκατ. ευρώ, καθώς δεσμεύεται από τους όρους του ομολογιακού δανείου της Ελλάκτωρ. Αυτό προκύπτει από την επιστολή που υπογράφει ο διευθυντής των δύο εταιριών Αλέξανδρος Εξάρχου, ενώ διατυπώνεται η προειδοποίηση ότι ανεξάρτητα από την αναμενόμενη απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.(εδώ)

Τη βελτίωση του χρηματιστηριακού κλίματος σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των εταιριών ακινήτων επιθυμούν τα στελέχη των επιχειρήσεων, κλάδου που θα επιδιώξουν φέτος να αντλήσουν κεφάλαια μέσω του ΧΑ, με στόχο να διαθέσουν τις νέες μετοχές τους πάνω από την εσωτερική τους αξία (NAV), ή έστω να αποφύγουν το ενδεχόμενο ενός αξιοσημείωτου discount. Δεν είναι τυχαίο ότι BriQ Properties και Intercontinental ΑΕΕΑΠ διαπραγματεύονται στο ΧΑ με discount, ενώ η Varde, προκειμένου να ρευστοποιήσει το ποσοστό που κατείχε στην Trastor ΑΕΕΑΠ με premium, προσέφυγε στον άλλο βασικό μέτοχο της εισηγμένης εταιρίας, την Τράπεζα Πειραιώς.(εδώ)

Μεγαλύτερο βάθος αποκτά η υπόθεση συντονισμού μετόχων στην Ελλάκτωρ με την οποία ασχολείται η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Φαίνεται ότι η Reggeborgh ακολούθησε την πρακτική που εφάρμοσε στην περίπτωση Ελλάκτωρ και στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην οποία ήταν βασικός μέτοχος με ποσοστό 32% τουλάχιστον. Ταυτόχρονα οι ίδιες μετοχές που είχε αγοράσει η εταιρία σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις ανέρχονταν σε 6,33% του μετοχικού κεφαλαίου. Και μόνον από τα στοιχεία αυτά προκύπτει υποχρέωση της Reggeborgh, να κάνει πρόταση δημόσιας προσφοράς στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς το ποσοστό της υπερέβαινε το όριο του 33%.(εδώ)

Ξεκινάει σήμερα (26/1) με την αποκοπή του δικαιώματος η αύξηση κεφαλαίου ύψους 51,3 εκατ. ευρώ της Intrakat. Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο, ο όμιλος στα πλαίσια δημοπρατήσεων έργων ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων συμμετέχει σε διαγωνισμούς συνολικής αξίας 2,5 δισ. ευρώ.Οι σημαντικότεροι από αυτούς τους διαγωνισμούς στους οποίους συμμετέχει είναι:  ΜΕΑ Σχιστού και Φυλής (Μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων προϋπολογισμού 639 εκατ. ευρώ. Φοιτητικές εστίες Πανεπιστημίων Κρήτης, Θράκης, Θεσσαλίας προϋπολογισμού 407 εκατ. ευρώ.  Flyover Περιφερειακής Θεσσαλονίκης προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ. Οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος - Πύλος- Μεθώνη προϋπολογισμού 252 εκατ. ευρώ.(εδώ)

Εντός δύο μηνών η λειτουργία του νέου κέντρου διαλογής της ACS.  Η επένδυση εντάχθηκε προ ημερών στον αναπτυξιακό νόμο. Τι αλλαγές φέρνει στις δυνατότητες της εταιρίας. Μπορεί από το αρχικό χρονοδιάγραμμα να υπήρξαν αρκετές αποκλίσεις, όμως φαίνεται ότι πλέον είναι κοντά η λειτουργία του νέου  μεγάλου κέντρου διαλογής της ACS στο Αιγάλεω που θα ενισχύσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες της εταιρίας leader στο χώρο των ταχυμεταφορών.  Συγκεκριμένα, όπως εξηγούσαν στο newmoney ο Πρόεδρος του Ομίλου Quest κ.Θεόδωρος Φέσσας και ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACS κ. Απόστολος Γεωργαντζής, η έναρξη λειτουργίας του νέου κέντρου θα γίνει ως τον Μάρτιο.(εδώ)

Στην ανάπτυξη ποντάρει η Eurobank Equities που εντοπίζει πέντε λόγους για καλή πορεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών φέτος παρά τις αυξανόμενες αποδόσεις των ομολόγων και του επίμονου πληθωρισμού. Η χρηματιστηριακή είναι αισιόδοξη λόγω των θετικών μακροοικονομικών προοπτικών, της αναπτυξιακής ώθησης από το Ταμείο Ανάκαμψης, των πολύ ελκυστικών αποτιμήσεων, της χαμηλής τοποθέτησης των επενδυτών και της ορατής πορείας της Ελλάδας.(εδώ)

Η ναυτιλιακή εταιρία Safe Bulkers, Inc., διεθνής πάροχος υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών ξηρού χύδην φορτίου, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει συμφωνία για την απόκτηση ιαπωνικού πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Το πλοίο είναι χωρητικότητας 181.000 dwt, κατασκευής 2014 και κατηγορίας Capesize. Θα ονομαστεί MV Maria και αναμένεται να παραδοθεί εντός του Φεβρουαρίου 2022. Το πλοίο θα αποκτηθεί με τιμή αγοράς 33,8 εκατομμυρίων δολαρίων και θα χρηματοδοτηθεί από τα ταμειακά αποθέματα της Εταιρίας.(εδώ)

Μία ακόμη ελληνική ναυτιλιακή εταιρία με δραστηριότητα στη μεταφορά containers ανακοίνωσε πολυετή ναύλωση για πλοία του στόλου της, αξιοποιώντας τις ευνοϊκές συνθήκες στη ναυλαγορά. Ειδικότερα, η Global Ship Lease, συμφερόντων του Γιώργου Γιουρούκου, ανακοίνωσε τριετή ναύλωση, έναντι 38.000 δολαρίων την ημέρα, για το Kumasi (χωρητικότητας 2.200 TEUs και κατασκευής 2002). Η ναύλωση θα ξεκινήσει, μόλις το πλοίο ολοκληρώσει διαδικασίες δεξαμενισμού, κατά τον τρέχοντα μήνα. «Τα ελκυστικά ναύλα που εξασφαλίσαμε για το 20 ετών Kumasi είναι αυξημένα περισσότερο από 300% από τα προηγούμενα ναύλα που αποκόμιζε το πλοίο και περίπου 20% υψηλότερα από πολυετείς ναυλώσεις που συμφωνήθηκαν για αδελφά πλοία του Kumasi, στη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2021» τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρίας, Γιώργος Γιουρούκος.(εδώ)

Νέα «κόκκινα» δάνεια, ύψους 14 δισ. ευρώ, τα οποία θα έρθουν να προστεθούν στο ήδη υπάρχον στοκ των τραπεζών που υπολογίζεται σε περίπου 10 με 12 δισ. ευρώ, αναμένει για το διάστημα 2022 – 2024 ο εκτελεστικός πρόεδρος της doValue, κ. Θεόδωρος Καλαντώνης. «Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2021 ο δείκτης NPEs στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 15%, αισθητά χαμηλότερα από το ιστορικό υψηλό του 2016 (47%), αλλά ακόμη πολύ μακριά από τον τελικό στόχο να φτάσουμε κάτω του 5% τα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Το ίδιο ισχύει και για την Κύπρο. Υπάρχουν, δηλαδή, πάνω από 10 δισ. ευρώ μη εξυπηρετούμενα δάνεια που ‘κάθονται’ στους ισολογισμούς των τραπεζών.(εδώ)

Κεφάλαια της τάξης των 6 δισ. ευρώ έχει καταφέρει να προσελκύσει μέσα σε λίγους μήνες το εγχώριο τραπεζικό σύστημα από μεγάλα επενδυτικά χαρτοφυλάκια, που διαβλέπουν σημαντικές ευκαιρίες αποδόσεων στον κλάδο.Παρά το κλίμα αβεβαιότητας διεθνώς για την εξέλιξη της πανδημίας, οι διοικήσεις των τραπεζών επέτυχαν πέρυσι την επανασύνδεσή τους με τις διεθνείς αγορές και ευελπιστούν σε συνέχιση των υψηλών επιδόσεων και το 2022. Οι επενδύσεις πραγματοποιήθηκαν το 2021 κατά μεγάλο μέρος μέσω των τριών αυξήσεων κεφαλαίου συνολικού ύψους 2,5 δισ. ευρώ από τις Alpha Bank (800 εκατ. ευρώ), Τράπεζα Πειραιώς (1,40 δις. ευρώ) και Attica Bank (250 εκατ. ευρώ), οι οποίες καλύφθηκαν κατά βάση από διεθνή funds.(εδώ)

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text